Jedynka liderem anten w maju. Eurowizja hitem miesiąca
W maju wzrost udziałów – w porównaniu z poprzednim miesiącem – zanotowały TVP1, TVP Info, TVP Kobieta i TVP Polonia. Łącznie anteny tematyczne TVP zwiększyły swój udział w grupie widzów 4+ o 4%. Liderem wszystkich stacji na rynku telewizyjnym była Jedynka z udziałem na poziomie 8%. Finałowy koncert Eurowizji transmitowany w TVP1 i TVP Polonia znalazł się na pierwszym miejscu w TOP10 spośród wszystkich programów nadawanych w maju.
W maju Jedynka w grupie wszystkich widzów zwiększyła swój udział w rynku, w porównaniu do poprzedniego miesiąca o 6,1%. W grupach 16-59 i 16-49 wzrost udziałów TVP1 jest jeszcze wyższy i wyniósł 10,2%.
Wyższe udziały, porównując miesiąc do miesiąca we wszystkich analizowanych grupach widzów, zanotowały także TVP Kobieta (wzrost w grupie 4+ o 13,9%, w grupie 16-59 o 7,7% i w grupie 16-49 o 22,2%), TVP Info (wzrost w grupie 4+ o 10,8%, w grupie 16-59 o 10,7% i w grupie 16-49 o 6,1%) oraz TVP Polonia (wzrost w grupie 4+ o 24,1%, w grupie 16-59 o 28,6% i w grupie 16-49 o 28,0%).
Hitami miesiąca były koncerty półfinałowe i finałowy Eurowizji transmitowane na antenach TVP1 i TVP Polonia. Koncert finałowy łącznie na obu antenach obejrzało 3,5 mln widzów przy udziałach pasma 38,9%. Występ polskiej reprezentantki, Blanki, zgromadził 4,2 mln widownię.
Licznych odbiorców przyciągnęła przed ekrany także transmisja „Koronacji Karola III”. Na antenach TVP1 i TVP Kobieta wydarzenie to obejrzało średnio 1,4 mln widzów przy łącznych udziałach 17,1%, a w TVP Info 630 tys. widzów, przy udziale 7,6%. Dla TVP Kobieta dobowy udział tego dnia był najwyższy od początku nadawania anteny, czyli od 8 marca 2021 roku. Rekordowy udział antena zanotowała zarówno w grupie wszystkich widzów (średni udział dzienny 0,92%), jak i w grupach 16-59 i 16-49 (odpowiednio 0,73% i 0,59%).
Z okazji zbliżającej się jubileuszowej edycji Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu Dwójka w sobotnie majowe wieczory emitowała „60 lat minęło. Największe hity opolskich festiwali”. Program, który przypominał widzom najlepsze koncerty ze sceny w Opolu oglądało średnio 750 tys. widzów (udział w paśmie 6,8%). Z kolei finałowe odcinki „Szansy na sukces. Opole 2023” 21 maja obejrzało w momencie najwyższej oglądalności ponad 1 mln widzów, przy udziale 14,6%.
W maju Telewizja Polska pokazała nowy 4-ocinkowy miniserial „Kres niewinności”. Pierwszy odcinek serialu 7 maja obejrzało 1,3 mln widzów, przy udziale w pasmie 9,6%. Średnia widownia serialu to prawie 1 mln widzów.
Telewizja Polska, realizując swoją misję nadawcy publicznego, była z widzami w ważnych chwilach. Transmisję uroczystości związanych z rocznicą uchwalenia Konstytucji 3 Maja na antenach TVP1 i TVP Polonia obejrzało łącznie 625 tys. widzów. 18 maja TVP1, a także TVP Kobieta, TVP Polonia i TVP3 wyemitowały koncert z 14 maja, w rocznicę urodzin papieża Jana Pawła II. Koncert na antenie Jedynki obejrzało prawie 620 tys. osób. W Dniu Matki, 26 maja, widzowie TVP mogli zobaczyć koncert „Nie ma jak u mamy”. Zgromadził on na antenie Jedynki prawie 600 tys. widzów. Koncert, powtórkowo, pokazały także TVP Kobieta i TVP Polonia.
Niesłabnącą sympatią widzów cieszy się poranny program „Pytanie na Śniadanie”. W maju utrzymała się jego przewaga, w grupie wszystkich widzów, nad programem konkurencji. W grupie 4+ widownia „Pytania na Śniadanie” wyniosła 415 tys. widzów przy udziale 9%
Dane: Nielsen Media