Jesienne „Książki. Magazyn do czytania” w sprzedaży od 24 października br.
Legenda Napoleona Bonaparte, intrygująca perspektywa na temat czasu, a także rozważania o sztuce i etyce – to wszystko znajdzie się w najnowszym wydaniu “Książek. Magazynu do czytania”. Najnowszy numer pisma ukaże się we wtorek, 24 października br.
Bohaterem okładki nowego wydania jest postać historyczna – Napoleon Bonaparte, francuski przywódca i generał, żyjący na przełomie XVIII i XIX wieku. Legendy na temat cesarza Francuzów przedstawia Marek Bieńczyk. Zainteresowani postacią Napoleona czytelnicy i czytelniczki znajdą również propozycje aż dziesięciu starannie wyselekcjonowanych książek od Jacka Szczerby.
O „pięknych dziełach brzydkich ludzi” pisze Magdalena Środa, zastanawiając się nad zasadnością konsumpcji sztuki i dzieł osób postępujących niemoralnie. Wojciech Orliński przybliża historię idei czasu uniwersalnego, która choć ma wiele oczywistych zalet, ma też negatywne konsekwencje cywilizacyjne, związane z bezwzględnym dostosowywaniem się do jego ram.
„Sponsorem numeru” jest brytyjski pisarz i publicysta George Orwell, a właściwie Eric Arthur Blair, który zyskał sławę dzięki tytułom takim jak „Rok 1984” czy „Folwark zwierzęcy”. Ciekawostki o zagorzałym krytyku systemów totalitarnych oraz cytaty z jego twórczości wzbogacają październikowy numer magazynu.
Czytelników i czytelniczki w złożoność twórczości braci Grimm oraz nieznanych wcześniej baśni wprowadzi Weronika Murek. O wojnach, ich wpływie na świat oraz byciu korespondentem wojennym z Wojciechem Jagielskim, autorem „Wojny. Antologii reportażu wojennego” rozmawia Michał Nogaś.
W stałym dodatku dwumiesięcznika – „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych” znajdzie się m.in. portret wybitnego ilustratora Józefa Wilkonia oraz felieton Jacka Podsiadły, który sprawdza zawartość kolejnej lektury z listy ministra edukacji. Prenumeratę dwumiesięcznika oraz bieżący numer można zamawiać na stronie Prenumerata24.pl z bezpłatną dostawą pod wskazany adres.
Więcej informacji o magazynie znaleźć można na jego popularnych profilach: na Facebooku, Instagramie, w cotygodniowym popularnym Booksletterze, a także na Wyborcza.pl/ksiazki.
foto. Agora