Johannes Larcher został szefem HBO Max International
WarnerMedia, oddział AT&T Inc., ogłosił dziś, że Johannes Larcher dołączy do firmy w sierpniu jako szef HBO Max International. Będzie podlegał Gerhardowi Zeilerowi, dyrektorowi ds. Przychodów, WarnerMedia i prezesowi, WarnerMedia International Networks.
Larcher będzie odpowiedzialny za międzynarodowe wdrożenie i zarządzanie bezpośrednim produktem konsumenckim HBO Max firmy WarnerMedia, który został pomyślnie wprowadzony na rynek amerykański w dniu 27 maja 2020 r. Jego pierwszym celem będzie premiera w Ameryce Łacińskiej, która jest spodziewana w 2021 r.
Larcher będzie ściśle współpracować z Whitem Richardsonem, Prezesem, WarnerMedia Entertainment Networks, Ameryką Łacińską i Priya Dogra, Prezesem, WarnerMedia Entertainment Networks, EMEA i APAC.
Gerhard Zeiler powiedział: „Poznałem Johannesa jako zapalonego przedsiębiorcę. Jego umiejętności przywódcze w połączeniu z dużym doświadczeniem bezpośrednim dla konsumenta i doświadczeniem cyfrowym, międzynarodowymi fundamentami biznesowymi i specjalistyczną wiedzą techniczną stanowią idealne tło dla rozwoju HBO Max poza Stanami Zjednoczonymi. ”
Johannes Larcher powiedział: „Żyjąc na skrzyżowaniu technologii cyfrowej i treści, cieszę się, że mogę pomóc w tworzeniu niezapomnianych wrażeń rozrywkowych dla konsumentów na rynkach międzynarodowych i uczynić HBO Max niezastąpioną usługą przesyłania strumieniowego na całym świecie”.
Johannes Larcher jest obecnie dyrektorem zarządzającym ds. Cyfrowych w MBC Group, wiodącej firmie medialnej na Bliskim Wschodzie z siedzibą w Dubaju; gdzie z powodzeniem przekształcił flagowy produkt cyfrowy grupy, Shahid VIP, w największą na świecie usługę strumieniowego przesyłania wideo w języku arabskim z ponad 1,4 milionami subskrybentów. W latach 2016-2018 był współzałożycielem i dyrektorem generalnym SubVRsive w Austin w Teksasie, finansowanym przez WPP, nominowanym do nagrody Emmy studio Virtual and Augmented Reality. W latach 2009 – 2013 pełnił funkcję Hulu na stanowisku starszego wiceprezesa ds. Międzynarodowych, gdzie prowadził fazę uruchomienia i początkowej fazy wzrostu Hulu w Japonii. Wcześniej Larcher był prezesem i dyrektorem generalnym internetowej Akademii edukacji123, która została sprzedana firmie Discovery; i służył jako GM International dla pionierskiego płatnego wyszukiwania Overture Services do momentu przejęcia przez Yahoo! w 2003 r. Larcher rozpoczął karierę w 1995 r. w McKinsey w Los Angeles, gdzie obsługiwał klientów mediów, rozrywki i technologii. Larcher uzyskał tytuł magistra sztuki na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych w Wiedniu oraz magistra administracji biznesu w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii.