Prasa - Ksiązka

Jubileuszowe wydanie „Książek. Magazynu do czytania” z Fran Lebowitz na okładce

Który pisarz bądź pisarka pali własne książki? Czy lata 20. XXI będą podobne do tych sprzed 100 lat? Dlaczego najlepsza literatura hiszpańskojęzyczna powstaje dziś w Ameryce Południowej? O tym oraz wielu innych literackich tematach będzie można przeczytać w jubileuszowym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania”, który obchodzi 10. urodziny. Z tej okazji w serwisie Wyborcza.pl pojawią się m.in. specjalny multireportaż oraz najlepsze teksty z całej dekady istnienia magazynu.Nowy numer pisma ukaże się w punktach sprzedaży prasy we wtorek, 29 czerwca br. Będzie można zamówić go również z bezpłatną wysyłką na stronie Prenumerata24.pl.

 

 (…) Pisanie jest zdecydowanie najgorsze. To okropnie trudne, szczególnie jeśli jesteś leniwa. A ja jestem naprawdę strasznie leniwa – twierdzi Fran Lebowitz, bohaterka okładki jubileuszowego wydania „Książek. Magazynu do czytania”, która na lenistwie zbudowała całą swoją markę osobistą. W wywiadzie, który przeprowadziła Natalia Szostak, słynąca z sarkastycznego humoru pisarka, gwiazda serialu Netflixa „Udawaj, że to miasto”, prezentuje swoją filozofię życia, opowiadając o Nowym Jorku. 11 sierpnia br. po raz pierwszy w Polsce ukaże się „Nie w humorze” – błyskotliwy zbiór dowcipnych, zjadliwych felietonów jej autorstwa. Od 26 czerwca br. w ramach podcastu „Mistrzowie Słowa” dostępny będzie odcinek, w którym Anna Paliga przeczyta wspominany wywiad Szostak „Fran nie lubi się starać”. Podcastu w całości będzie można wysłuchać na wyborcza.pl/mistrzowieslowa, a fragmentu na wyborcza.pl/podcast. 

W czerwcowym wydaniu dwumiesięcznika „Książki” pojawią się także m.in. o tym, jaka jest prawda o Marcie Stewart według Joan Didion; o życiu i sztuce neandertalczyków, którzy w gruncie rzeczy nie różnili się od nas; o chaosie lat 20. XX i XXI w., a także niepublikowany dotychczas esej nominowanej do nagrody Bookera Marii Stiepanowej „Torebka Kareniny”.

W najnowszym numerze „Książek. Magazynu do czytania” czytelnicy znajdą również listę 7 książek szczególnie polecanych przez pisarzy i pisarki (m.in. Mariusza Szczygła, Zytę Rudzką i Małgorzatę Rejmer), które warto przeczytać w wakacje. Redakcja zaprezentuje też rekomendacje najważniejszych nowości książkowych i kalendarium wydarzeń literackich na najbliższe dwa miesiące.

Listę książkowych nowości na wakacje znajdą również młodsi czytelnicy pisma – w dedykowanym im stałym dodatku „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych”. Przeczytają m.in. o fenomenie ukończonej właśnie francuskiej „Lustrzanny”, wielotomowej powieści, w której zaczytują się dziś nastolatki i ich rodzice na całym świecie.

Z okazji 10. urodzin „Książek” na łamach najnowszego numeru będzie można zobaczyć wszystkie jego okładki, które ukazały się od początku istnienia magazynu. Dodatkowo, w związku z jubileuszem w najbliższy weekend –  poprzedzający premierę numeru (26-27 czerwca) w serwisie Wyborcza.pl/książki zostanie opublikowany specjalny multireportaż. Będzie on zawierał m.in. 10 najlepszych tekstów z całej dekady istnienia „Książek” oraz zabawę dla czytelników, których redakcja zaprosi do wybrania 10 najważniejszych książek ostatniej dekady spośród 30 własnych propozycji.

Jubileuszowe wydanie „Książek. Magazynu do czytania” wraz ze stałym dodatkiem „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych” liczy aż 134 strony. Numer będzie dostępny w punktach sprzedaży prasy od 29 czerwca do 30 sierpnia br. w cenie 15,99 zł, a na stronie Prenumerata24.pl można zamówić go z bezpłatną dostawą do domu. Wydanie będzie mieć też wersję cyfrową dostępną na Publio.pl, a jego treści znajdą się w aplikacjach mobilnych oraz w serwisie Wyborcza.pl/książki.

Magazyn można zamówić również w ramach rocznej prenumeraty w wyjątkowej cenie 69,95 zł. Pierwszych 70 osób zamawiających prenumeratę otrzyma książki od Wydawnictwa Agora – „Ciało i dusza wspinacza” Adama Ondry i Martina Jarosa oraz ,,Mikronawyki. Niewielkie zmiany, które wiele zmieniają” BJ Fogg’a. Oferta obowiązuje od 29 czerwca do 8 sierpnia – szczegóły tutaj.

Wydanie letniego numeru „Książek” wspiera promocja w prasie, radiu, internecie, a także autopromocja. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.

Więcej informacji o działalności „Książek. Magazynu do czytania” znaleźć można na popularnych profilach dwumiesięcznika: na Facebooku (ponad 54,5 tysięcy obserwujących), Instagramie (ponad 16,8 tysięcy obserwujących) oraz w cotygodniowym, popularnym Booksletterze (Wyborcza.pl/newslettery). Oprócz tego w ramach współpracy magazynu z „Gazetą Wyborczą” oraz Audioteką co wtorek powstają prowadzone przez Michała Nogasia audycje literackie w „Radiu Książki”, w którego archiwum jest już ponad 150 rozmów. Słuchać ich można na stronie: Wyborcza.pl/książki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *