„Jutronauci 2020” – specjalny dodatek już dziś, 20 listopada br. w „Gazecie Wyborczej”
Jaki świat wyłoni się z kryzysu wywołanego koronawirusem? Jak urządzić szkołę przyszłości? Co dalej z pracą zdalną? „Gazeta Wyborcza” wraz z ekspertami i wizjonerami z różnych dziedzin nauki i sztuki stara się znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące rzeczywistości po pandemii w ramach 4. edycji projektu „Jutronauci”. Dziś, 20 listopada br. wraz z wydaniem papierowym dziennika oraz w serwisie Wyborcza.pl ukazał się specjalny dodatek „Jutronauci 2020” – zbiór ośmiu premierowych tekstów publikowanych w ramach programu „Jutronauci 2020: świat po pandemii”.
Wskutek pandemii praktycznie wszystkie sfery życia przechodzą cyfrową transformację: szkoła, praca, zdrowie, podróże, miasta, rodzina, dom. Jakie będą tego konsekwencje? Nad tym od kwietnia do końca 2020 r. zastanawia się „Gazeta Wyborcza” w ramach specjalnej edycji programu „Jutronauci”–„Jutronauci 2020: świat po pandemii”. Wraz z zaproszonymi gośćmi – ekspertami z pozornie odległych dyscyplin naukowych czy artystycznych – tworzy scenariusze przyszłości zarówno w obszarze polityczno-gospodarczym, technologicznym, jak i społeczno-kulturowym.
„Jutronauci 2020: świat po pandemii” to już 4. edycja projektu „Gazety Wyborczej” i Sebastiana Kulczyka, a jednocześnie 1., która odbywa się bez gali finałowej. Choć pandemia zmusiła twórców programu do odwołania tego niezwykłego wydarzenia, to zmotywowała ich do stworzenia specjalnego dodatku „Jutronauci 2020”, który ukazał się wraz z „Gazetą Wyborczą” dziś, 20 listopada 2020 r.
20-stronnicowe wydanie zawiera osiem dotychczas niepublikowanych wywiadów, esejów i artykułów stworzonych pod hasłem „Jutronauci 2020: świat po pandemii”. Czytelnicy znajdą w nim m.in. esej Ignacego Karpowicza, pisarza, autora powieści, takich jak „Niehalo”, „Cud” czy „Gesty”, wywiad Vadima Makarenki z Bartłomiejem Brachem, o tym dlaczego po ustaniu pandemii mimo możliwości, nie będziemy pracować zdalnie oraz garść inspirujących i dających do myślenia cytatów. Materiały te ukażą się również w serwisie Wyborcza.pl/Jutronauci oraz w aplikacji „Gazety Wyborczej”.
„Gazeta Wyborcza” wraz ze specjalnym dodatkiem „Jutronauci 2020” jest dostępna w sprzedaży 20 listopada, w cenie 6,99 zł.
„Jutronauci” to unikalny program, który powstał dzięki współpracy „Gazety Wyborczej” i Sebastiana Kulczyka. Tegoroczna, 4. edycja projektu – „Jutronauci 2020: świat po pandemii” w całości poświęcona jest rozważaniom dotyczącym konsekwencji zmian, z jakimi przyjdzie mierzyć się ludzkości po ustaniu pandemii COVID-19. Materiały ukazują się w „Gazecie Wyborczej” i w serwisie Wyborcza.pl/Jutronauci od kwietnia br., kolejne będą publikowane do końca 2020 r. Elementem projektu są też podcasty „Jutronauci” dostępne na Wyborcza.pl. Patronatem medialnym inicjatywy jest Radio TOK FM, które gości ekspertów biorących udział w projekcie w swoich audycjach i podcastach. Partnerem wspierającym jest FANUC. Projekt „Jutronauci” zdobył nagrodę INMA Global Media Awards 2018 w kategorii „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności”, a także znalazł się w gronie laureatów WAN-IFRA European Digital Media Awards (wyróżnienie w kategorii Best Branded Content Project).
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec września br. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 240 tys.