Kampania Onetu „100 lat Polsko” zdobywa 2. miejsce w konkursie INMA Global Media Award 2019
Kampania Onetu „100 lat Polsko” zdobyła drugie miejsce w konkursie INMA Global Media Award 2019 w kategorii Best Public Relations or Community Service Campaign, organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Zwycięzców ogłoszono 17 maja podczas INMA World Congress w Nowym Jorku.
W konkursie Global Media Awards 2019 zebrano 664 zgłoszenia od 165 firm medialnych z 34 krajów. O wyróżnienia w 20 kategoriach rywalizowało łącznie 194 finalistów z całego świata. Z dwóch grup – globalnych i lokalnych marek – wybrano 40 zwycięzców konkursu.
Kampania #100latPolsko była realizowana w Polsce oraz za granicą od lipca do listopada 2018 roku. W ramach akcji wykorzystano szeroki zakres narzędzi komunikacyjnych. Spot „Łączy nas hymn” w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego był pokazywany w telewizji, w kinach oraz w środkach komunikacji miejskiej. Materiały graficzne nawiązujące do kampanii były prezentowane na billboardach oraz na muralu w Warszawie. Projekt był wspierany także reklamą radiową.
W ramach kampanii dziennikarze Onetu stworzyli ponad 300 artykułów oraz materiałów wideo nawiązujących do najważniejszych wydarzeń z historii Polski, a na dedykowanej stronie 100latpolsko.onet.pl internauci mogli znaleźć m.in. wywiady ze znanymi Polakami oraz specjalne quizy.
Na potrzeby kampanii międzynarodowej #100latPolsko stworzono siedem klipów demonstrujących z humorem i przymrużeniem oka znane na całym świecie wynalazki, o których powszechnie nie wiadomo, że zostały stworzone przez Polaków. W ramach internetowego głosowania, w którym wzięło udział 70 tysięcy internautów, trzy materiały wideo trafiły do międzynarodowej dystrybucji. Spoty #100lat Polsko wyświetlono w mediach społecznościowych 80 milionów razy w 153 krajach na całym świecie.