Radio

Kampania Radia ZET #Razemzawszelepiej

#Razemzawszelepiej to kampania społeczna organizowana przez Radio ZET. Jej celem jest zwrócenie uwagi na kondycję psychiczną dzieci i młodzieży w czasie pandemii. Kampania rusza 27 maja i potrwa do Dnia Dziecka.

 

Punktem wyjścia jest raport z badań ilościowych „Dzieci w pandemii” przeprowadzony na zlecenie Radia ZET przez firmę Difference. To pierwsze tak szerokie badanie na temat tego, jak z czasem izolacji poradziły sobie polskie dzieci. Wyniki raportu zostaną ogłoszone 27 maja br.

Do Dnia Dziecka kondycja psychiczna dzieci i młodzieży w czasie pandemii będzie motywem przewodnim na antenie Radia ZET. Dziennikarze porozmawiają m.in.: z psychologami dziecięcymi, badaczami, nauczycielami i znanymi rodzicami, szukając odpowiedzi, jak pomóc dzieciom w powrocie do szkoły i życia sprzed pandemii, roli rodziców i instytucji państwowych w tym procesie, na co zwracać uwagę, jak rozmawiać i reagować. Różne obszary i różne punkty widzenia.

Postanowiliśmy przyjrzeć się nastrojom dzieci i młodzieży w pandemii, ponieważ to właśnie oni są przyszłością i będą w dużej mierze decydować o tym, w jakim świecie będziemy żyć. Nie powinniśmy zostawiać ich samych sobie. Dlatego mówimy #Razemzawszelepiej. Rodzice i opiekunowie powinni je wspierać, rozmawiać i reagować na sygnały, które im wysyłają. Świadomość, że jest obok nich osoba bliska, na którą zawsze mogą liczyć, stanowi pomoc nie do przecenienia.mówi Małgorzata Kozieł-Pańczyk, szefowa komunikacji Grupy Eurozet oraz pomysłodawczyni kampanii #Razemzawszelepiej.

Na specjalnej podstronie Radiozet.pl poświęconej kampanii #Razemzawszelepiej będzie można znaleźć pełny raport „Dzieci w pandemii”, dedykowane podcasty z udziałem ekspertów, a także artykuły opisujące problemy dzieci i porady, jak rodzice mogą pomóc im w powrocie do normalności.

Kampania #Razemzawszelepiej realizowana jest we współpracy z Uniwersytetem SWPS, RESQL, firmą badawczą Difference i Wydawnictwem Natuli – Dzieci są ważne. Patronat nad akcją objęła Fundacja Radia ZET. Zaangażowali się w nią również ambasadorzy, dla których mówienie o emocjach i pielęgnowanie czasu spędzanego z rodziną jest bardzo istotne. Wśród nich: Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel, Przemysław Staroń (Nauczyciel Roku 2018), Magdalena Krajewska (InstaLekarz), Marta Żysko-Pałuba (psycholożka dziecięca), Joanna Berendt (psycholożka dziecięca), Beata Tadla i Damian Michałowski dziennikarze Radia ZET.

1 czerwca, w Dniu Dziecka, słuchacze Radia ZET będą mogli wziąć udział w otwartym webinarze dla rodziców, który poprowadzi trenerka NVC oraz psycholożka dziecięca Joanna Berendt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *