Kampanie oparte o 1st party cookies w Gazeta.pl
Gazeta.pl chce jak najpełniej respektować wybory swoich użytkowników oraz dbać o bezpieczny ekosystem dla reklamodawców, co w dobie coraz silniejszego trendu ochrony prywatności oraz ciągłego rozwoju standardów rynkowych i inicjatyw legislacyjnych może być wyzwaniem. Portal nawiązał właśnie współpracę z OneTrust, liderem rozwiązań technologicznych do zarządzania prywatnością i bezpieczeństwem danych, zapewniając najwyższy standard w tym zakresie zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. Jednocześnie Gazeta.pl rozpoczęła już tworzenie pierwszych kampanii w oparciu o 1st party cookies.
Gazeta.pl od lat konsekwentnie rozwija obszar privacy management, będąc rynkowym liderem w tej dziedzinie. W odpowiedzi na informację o likwidacji 3rd party cookies w przeglądarce Chrome portal wraz z partnerami – jako pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie – zrealizował kampanię z wykorzystaniem danych 1st party i targetowania w oparciu o nie.
Podpisanie umowy z OneTrust doskonale wpisuje się w szereg działań podejmowanych przez Gazeta.pl w obszarze ochrony danych osobowych i zarządzania nimi. Współpraca z firmą pozwoli portalowi być na bieżąco z szybko zmieniającymi się regulacjami, wymogami technologicznymi oraz branżowymi wytycznymi, w tym IAB TCF (Transparency & Consent Framework).
– W Gazeta.pl wypełniamy obecnie zobowiązania prawne względem użytkowników z wykorzystaniem jednej z najlepszych na świecie platform do zarządzania prywatnością – mówi Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy grupy Gazeta.pl. – Użytkownik, decydując o zgodzie na przetwarzanie przez nas danych, ma pewność, że korzysta z rozwiązania zgodnego z wszelkimi standardami rynkowymi, a jego wybory są respektowane przez wszystkich uczestników ekosystemu reklamowego. To bardzo ważna informacja także z punktu widzenia reklamodawców, którym zależy na bezpiecznym przetwarzaniu danych w zgodzie z najbardziej wyśrubowanymi normami – dodaje Wysocki.
Spełnianie oczekiwań klienta w zakresie jakości powierzchni reklamowych i bezpiecznego otoczenia jego komunikacji jest wielkim wyzwaniem, z którym muszą zmierzyć się współczesne media. 2021 rok przyniesie konieczność stworzenia otwartego, transparentnego i skalowalnego standardu rynkowego, pozwalającego precyzyjnie docierać do użytkowników nieakceptujących 3rd party cookies.
– Świat bez cookies będzie wymagał zwiększenia nakładu pracy na budowanie i umacnianie zaufania na linii użytkownik-ekosystem reklamowy – przyznaje Wysocki. – Wyzwaniem będzie skuteczne pozyskiwanie i respektowanie zgód użytkowników. To dlatego tak istotne jest innowacyjne podejście w tym zakresie. W Gazeta.pl mamy już doświadczenie w przeprowadzeniu kampanii 1st party i z pewnością będziemy rozwijać ten sposób tworzenia komunikacji reklamowej – dodaje Wysocki.
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w lutym 2021 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,1 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 535,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl.