Kolejny fantastyczny miesiąc dla TVN i Discovery Polska
W grudniu 2018 r. stacja TVN po raz kolejny była najchętniej oglądaną telewizją w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych. Cała Grupa TVN i Discovery Polska także utrzymała pozycję lidera polskiego rynku.
TVN był w grudniu liderem w komercyjnej grupie 16-49 zarówno w ujęciu całodobowym (SHR: 11,3%), jak i w porze największej oglądalności – 13,4% udziału w godz. 18:00-23:00 oraz 13,8% w godz. 19:00-23:00. Stacja była także najczęściej wybierana przez widzów w wieku 16-49 lat z dużych miast (SHR: 13,1%) oraz w grupie 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach (SHR: 12,8%).
TVN także wyprzedził konkurencję w grupie ogólnej (4+) w godzinach wieczornych – 11,4% (18:00-23:00) oraz 11,7% (19:00-23:00).
Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w grudniu 2018 r.
grupa 4+ | 16-49 | 16-49m> 100 tys. | 16-49m>100 tys. wysoki dochód | ||
02:00 – 25:59 | TVP1 | 9,47% | 6,25% | 5,11% | 4,71% |
TVP2 | 8,76% | 7,41% | 6,10% | 6,00% | |
Polsat | 9,52% | 10,95% | 11,12% | 9,08% | |
TVN | 8,94% | 11,33% | 13,12% | 12,83% | |
18:00 – 23:00 | TVP1 | 10,72% | 6,94% | 5,63% | 4,78% |
TVP2 | 9,57% | 8,34% | 6,97% | 6,81% | |
Polsat | 10,01% | 12,21% | 12,12% | 10,37% | |
TVN | 11,36% | 13,38% | 15,83% | 15,65% | |
19:00 – 23:00 | TVP1 | 10,47% | 6,82% | 5,34% | 4,59% |
TVP2 | 10,18% | 8,99% | 7,54% | 7,41% | |
Polsat | 9,45% | 11,60% | 11,51% | 10,10% | |
TVN | 11,70% | 13,80% | 16,72% | 16,72% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Do najchętniej oglądanych propozycji programowych TVN po raz kolejny należały programy kulinarne. Finałowy odcinek „Kuchennych Rewolucji” przyciągnął przed telewizory 2,7 mln widzów, a udział programu wyniósł niemal 29% w grupie 16-49. Ostatnie momenty zmagań kucharzy w „Masterchef” oglądało niemal 2,8 mln osób (SHR 16-49: 22,3%). Finał „Milionerów” śledziło prawie 3,5 mln Polaków (SHR w 16-49: 23,9%), a show „Mam Talent” 3,3 mln widzów (SHR w 16-49: 21,3%).
Finałowy odcinek serialu „Pod Powierzchnią” obejrzało niemal 1,8 mln widzów. Produkcja osiągnęła 15,1% udziału w grupie 16-49. Natomiast dwa pierwsze odcinki serialu „Chyłka – Zaginięcie”, wyprodukowanego specjalnie dla player.pl, uzyskały ponad 580 tys. wyświetleń w ciągu pierwszych sześciu dni od premiery 26 grudnia.
„Fakty” regularnie śledziło ponad 3,1 mln widzów, co sprawia że nadal były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w kraju (SHR w 16-49: 20,9%).
Łącznie kanały Grupy TVN i Discovery Polska także utrzymały pozycję lidera w grupach komercyjnych, uzyskując 26,4% udziału w grupie 16-49, 28,5% w grupie 16-49 z dużych miast oraz niemal 31,8% wśród widzów 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach.
Udział Grupy TVN i Discovery Polska w najważniejszych grupach docelowych w grudniu 2018 r.
16-49 | 16-49, m> 100 tys. | 16-49, m>100 tys., wysoki dochód | ||
02:00 – 25:59 | Grupa TVP | 21,35% | 17,67% | 18,49% |
Grupa Polsat | 24,60% | 21,57% | 17,97% | |
Grupa TVN i Discovery Polska | 26,43% | 28,53% | 31,78% | |
18:00 – 23:00 | Grupa TVP | 21,67% | 18,39% | 17,94% |
Grupa Polsat | 25,76% | 22,32% | 18,30% | |
Grupa TVN i Discovery Polska | 26,83% | 30,10% | 33,72% | |
19:00 – 23:00 | Grupa TVP | 21,77% | 18,30% | 17,72% |
Grupa Polsat | 25,26% | 21,68% | 17,96% | |
Grupa TVN i Discovery Polska | 27,21% | 30,99% | 34,51% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
W grudniu stacje Discovery Science, Eurosport 1, Food Network, Investigation Discovery, TLC, TTV, TVN Fabuła oraz TVN24 BiS mogły pochwalić się ponad dwucyfrowym wzrostem oglądalności w porównaniu z grudniem 2017 roku. Discovery, HGTV Home and Garden oraz TVN Turbo także zwiększyły swój udział w rynku.
Udział wybranych stacji z portfolio TVN i Discovery Polska w grupie 16-49 w grudniu 2018 r. w porównaniu z grudniem 2017 r.
2017 | 2018 | wzrost rok do roku | |
Discovery | 0,83% | 0,90% | 8% |
Discovery Science | 0,20% | 0,26% | 30% |
Eurosport 1 | 0,33% | 0,40% | 21% |
Food Network | 0,18% | 0,26% | 44% |
HGTV | 0,47% | 0,50% | 6% |
Investigation Discovery | 0,14% | 0,19% | 36% |
TLC | 0,25% | 0,33% | 32% |
TTV | 2,42% | 3,23% | 33% |
TVN Fabuła | 0,39% | 0,53% | 36% |
TVN Turbo | 0,92% | 0,95% | 3% |
TVN24 BiS | 0,24% | 0,31% | 29% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement