KRRiT przekazuje do konsultacji społecznej projekt rozporządzenia w sprawie wysokości opłat za udzielenie koncesji
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przekazuje do konsultacji społecznych projekt rozporządzenia KRRiT w sprawie wysokości opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych oraz sposobu ich wyliczania.
Projektowane rozporządzenie zakłada następujące zmiany w stosunku do obecnie obowiązującego rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 4 grudnia 2012 r. w sprawie wysokości opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych oraz sposobu ich wyliczania:
1) zmianę przepisów dotyczących sposobu wyliczania opłaty za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego w sposób analogowy rozsiewczy naziemny, określonej
w § 1 rozporządzenia, poprzez rezygnację z opłaty stałej i uzależnienie opłaty tylko od liczby mieszkańców w zasięgu programu;
2) waloryzację, o wskaźnik określony w art. 40 ust. 8 u.r.t., wysokości opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego i telewizyjnego w sposób rozsiewczy naziemny
w multipleksie ogólnokrajowym, określonej w § 3 ust. 1, § 4 ust. 1 i § 5 ust. 1 rozporządzenia;
3) zmianę przepisów dotyczących sposobu wyliczania opłaty za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie
o zasięgu mniejszym od zasięgu sygnału multipleksu ogólnopolskiego, określonych w § 3 ust. 2-4 rozporządzenia, poprzez rezygnację z opłaty stałej i uzależnienie opłaty tylko od liczby mieszkańców w zasięgu programu;
4) niższą opłatę za udzielenie lub zmianę koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego
w sposób rozsiewczy naziemny w standardzie DAB+, wygasającej przed dniem 31 grudnia 2032 r.;
5) zmianę przepisów dotyczących sposobu wyliczania opłaty za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny
w multipleksie o zasięgu mniejszym od zasięgu sygnału multipleksu ogólnopolskiego, określonych w § 4 ust. 2-4 i § 5 ust. 2-4 rozporządzenia, poprzez rezygnację z opłaty stałej i uzależnienie opłaty tylko od liczby mieszkańców w zasięgu programu;
6) ustalenie wysokości opłaty za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie w standardzie DVB-T lub DVB-T2,
w systemie wysokiej rozdzielczości takiej samej jak dla systemu standardowej rozdzielczości (§ 4 rozporządzenia);
7) ustalenie wysokości opłaty za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie w standardzie DVB-T lub DVB-T2,
w systemie podwyższonej rozdzielczości (§ 5 rozporządzenia);
8) objęcie niższą opłatą, o której mowa w § 8 przypadków, w których obszar rozpowszechniania programu radiowego obejmuje jedynie część (poniżej 100 tysięcy mieszkańców) miasta powyżej 200 tysięcy mieszkańców.