„Książki. Magazyn do czytania” z J.K Rowling na okładce w sprzedaży od 30 czerwca br
Jakie książki warto wziąć ze sobą w letnią podróż? Jak spędzało się wakacje w czasach Pana Samochodzika? Czy można być ekobohaterem przez 24 godziny na dobę? O tym oraz wielu innych tematach, będzie można przeczytać w najnowszym numerze „Książek. Magazynu do czytania”, który w punktach sprzedaży prasy ukaże się 30 czerwca br. W trosce o bezpieczeństwo czytelników, w czasie wciąż trwającej pandemii, wydanie to będzie można zamówić z bezpłatną wysyłką na stronie Prenumerata24.pl oraz pobrać w wersji cyfrowej m.in. w serwisie Wyborcza.pl.
Bohaterką okładki czerwcowych „Książek. Magazynu do czytania” jest J.K. Rowling, twórczyni bestsellerowej serii książek o Harrym Potterze i równoległym do naszego świecie czarodziejów. Z okazji 20. rocznicy pojawienia się w Polsce pierwszego tomu o losach Pottera, Małgorzata I. Niemczyńska kreśli portret pisarki, która trzy dekady temu zaczęła tworzyć najważniejszą powieść dla dzieci XXI wieku, a Natalia Szostak pisze o polskiej potteromanii, która wpłynęła na ówczesne pokolenie. Prócz tego Ryszard Koziołek, profesor literaturoznawstwa i nowy rektor Uniwersytetu Śląskiego, analizując sagę autorstwa Rowling, odkrywa w niej dzieło na miarę Goethego.
Numer otwiera niezwykły wywiad Doroty Wodeckiej z prof. Tadeuszem Sławkiem o tym, jak żyć w świecie, w którym pandemia staje się tylko symbolem choroby toczącej cywilizację Zachodu – rozmowie towarzyszy sformułowany przez uczonego dekalog życia w tych niełatwych czasach. O tym, jak nie poddać się terrorowi odpowiedzialności za planetę, wiedząc o tym, że nasze decyzje konsumenckie prowadzą do nieuniknionej katastrofy klimatycznej pisze Emilia Dłużewska. Olga Wróbel przypomina, jak wakacje opisywały hity PRL-owskiej literatury przygodowej, a Dorota Wodecka składa ostatni wywiad z Jerzym Pilchem z kilkunastu rozmów, które odbyła ze zmarłym pisarzem w ciągu ostatnich lat.
W najnowszym numerze „Książek. Magazynu do czytania” redakcja prezentuje również 20 książek, które warto uwzględnić na podróżniczej liście lektur. W wydaniu znalazło się też miejsce na nieznane teksty amerykańskich autorów – Ottessy Moshfegh i Davida Sedarisa oraz mnóstwo recenzji i rekomendacji nowości książkowych wraz z kalendarium najważniejszych wydarzeń literackich na najbliższe dwa miesiące.
Listę książkowych nowości na wakacje znajdą również młodsi czytelnicy w dedykowanym im, stałym dodatku „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych”, gdzie przeczytają m.in. o tym, co dają dorosłym pisma dla dzieci.
Wydanie 3/2020 „Książek. Magazynu do czytania” wraz ze stałym dodatkiem „Książki dla Dzieci i Młodszych Dorosłych” liczy aż 128 stron. Już teraz można zamówić je w przedsprzedaży w serwisie Prenumerata24.pl, natomiast w punktach sprzedaży prasy będzie dostępne od 30 czerwca br., w nowej cenie 15,99 zł. Magazyn można zamówić również w ramach rocznej prenumeraty w wyjątkowej cenie 59,95 zł – szczegóły oferty znajdują się tutaj. Wydanie będzie dostępne również w wersji cyfrowej na Publio.pl oraz w serwisie Wyborcza.pl.
W trosce o czytelników, zespół magazynu „Książki” postanowił, że czerwcowe wydanie, podobnie jak kwietniowe, będzie dostępne do pobrania w dogodnym elektronicznym formacie – epub, mobi, pdf w aplikacji „Gazety Wyborczej” oraz na stronie Wyborcza.pl/książki. Numer mogą w ten sposób czytać subskrybenci cyfrowych treści „Gazety Wyborczej”.
Premierze pisma, towarzyszy trzecie już spotkanie redakcji „Książek. Magazynu do czytania” z czytelnikami organizowane w warszawskim Klubie Komediowym w czwartek, 2 lipca. Już stacjonarnie, odbędzie się tam spektakl inspirowany najnowszym wydaniem dwumiesięcznika, w którym wybrane fragmenty pisma zagrają improwizatorzy Klubu. Szczegóły wydarzenia oraz zasady bezpieczeństwa epidemiologicznego, kluczowe do uczestnictwa w spotkaniu można znaleźć na stronie: https://www.facebook.com/events/702140490329731/.
Czerwcowe wydanie wspiera również promocja w prasie, radiu, internecie, a także autopromocja. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.
Więcej informacji o działalności „Książek. Magazynu do czytania” znaleźć można na popularnych profilach dwumiesięcznika na Facebooku (ponad 49 tysięcy obserwujących), Instagramie (ponad 11 tysięcy obserwujących) oraz w Booksletterze (wyborcza.pl/newslettery). Co więcej, w ramach współpracy magazynu z „Gazetą Wyborczą” oraz Audioteką, powstają audycje literackie w „Radiu Książki”, których można słuchać na stronie: Wyborcza.pl/książki.