KULT, Daria Zawiałow i The Casualties wystąpią na 25. Pol’and’Rock Festival w Kostrzynie nad Odrą
Występ tego zespołu z okazji ćwierćwiecza Najpiękniejszego Festiwalu Świata jest swego rodzaju zrealizowanym marzeniem tysięcy bywalców festiwalu – trzech pokoleń, dla których KULT jest czymś więcej niż zwykły zespół. KULT to wyjątkowe zjawisko, które ubiera w muzykę to, co nam w duszy gra – ogromne pokłady buntu, nadziei i marzeń. Ich siedemnaście krążków jest niczym kalejdoskop naszych myśli.
Minione 24 lata Pol’and’Rock Festival to czas, kiedy niemal na każdym kroku organizatorzy słyszeli od uczestników imprezy, nie tylko pytania o występ kultowej formacji, ale i notoryczne prośby o zaproszenie zespołu, najpierw na żarskie, a następnie na kostrzyńskie pole.Fani zespołu śledzili trasy koncertowe, sprawdzając, czy daty koncertów nie pokrywają się z festiwalowymi, podsyłali linki do strony zespołu i nawet na chwilę nie pozwolili zapomnieć organizatorom o zespole Kazika Staszewskiego.
Kiedy w 2018 roku, Jurek Owsiak rozpoczął Festiwal wykrzykując z Dużej Sceny słowa utworu „Arahja”, które stały się jedną z myśli przewodnich Najpiękniejszego Festiwalu Świata, a dla uczestników były odzwierciedleniem odczuwanych nastrojów w otaczającym nas świecie, można powiedzieć, że klamka w sercu zapadła. Festiwal bez KULTU nie może się odbyć.
„Mój dom murem podzielony…” nie może być, kolejny raz zaśpiewany bez niego. Koncert zespołu KULT na 25. Pol’and’Rock Festival to nie tylko odpowiedź na prośby fanów, to przede wszystkim swego rodzaju historyczna muzyczna chwila.
Zespół powstał na początku 1982 roku w Warszawie. Swój pierwszy koncert zagrał 07 lipca 1982 roku w warszawskim klubie “Remont”. KULT to chyba jedyny w Polsce zespół, który aktywnie i nieprzerwanie gra już od 37 lat. Zagrali ponad 3000 koncertów, zawsze wyprzedawanych na pniu, wydali 15 albumów studyjnych i dwa koncertowe – wszystkie z doskonałymi wynikami sprzedaży, bez problemu osiągające status platyny.
Występowali 8-krotnie w Jarocinie i wszystkich innych festiwalach oraz przeglądach w Polsce. Oprócz tego gościli na koncertach w Brazylii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Niemczech, Czechach, Szwecji, Stanach Zjednoczonych. Ich koncerty to ponad 2-godzinne spektakle.
Kult to niekończące się szerokie pasmo sukcesów, zaskakujących pomysłów, realizowanych przez wielu muzyków. I mogłoby się wydawać, że z taką historią i takimi osiągnięciami zespół nie może być po tylu latach nadal prawdziwy, autentyczny w swoich założeniach i przekonaniach. A jednak! Formacja nadal stawia opór polskiej muzyce mainstreamowej i triumfuje jako grupa alternatywna. Niezaprzeczalny własny styl, własna nisza, powiększająca się o kolejne pokolenia armia odbiorców. Ich muzyka wychowała nie jednego z nas i pomogła w szukaniu odpowiedzi na postawione przez nas pytania.
Niewątpliwie są obiektem kultu, są ponadczasowi i dla wielu są wzorem do naśladowania. A ich koncerty zawsze zaliczane są wybitnie udanych. Wszędzie wywołują entuzjazm i są gwarantem solidnego wydarzenia. Na swoją pozycję tyrali w pocie czoła, jak mało kto, niejednokrotnie koncertując w Polsce, pokonując trasy wzdłuż i wszerz.
Niekwestionowanym liderem zespołu jest Kazik Staszewski, którego działalność zespołowa jak i solowa, charakteryzuje się nie tylko sukcesami pod względem artystycznym ale i komercyjnym. Nie sposób posądzić Kazika i jego załogę o schlebianie komercyjnym gustom. Kazik Staszewski to sceniczny tytan, a razem z zespołem tworzą jedną z najlepszych ekip koncertowych w Polsce.
Muzyk niewątpliwie „idzie tam, gdzie idzie” z pełną świadomością i przemyślaną muzyczną premedytacją. Niewątpliwie docenili to jego fani, których marzenie o występnie na Pol’and’Rock Festival w końcu się ziści.
Kolejna ikona punku dołączy do line-upu Najpiękniejszego Festiwalu Świata! The Casualties!
The Casualties to jedna z nielicznych kapel street-punkowych, które zdobyły uznanie szerokiej publiczności. Nowojorscy buntownicy wystąpią na Małej Scenie pierwszego dnia Festiwalu.
Kapela The Casualties powstała w Nowym Jorku – stolicy amerykańskiej sceny awangardowej – w 1990 roku. Jorge Herrera, Hank , Colin Wolf, Mark Yoshitomi i Yureesh Hooker postanowili powołać do życia formację, która odwoływać się będzie do złotych lat muzyki punkowej. Powstała kapela nietuzinkowa, niepokorna i niepoprawna politycznie – prawdziwe uosobienie buntowniczego ducha ulicznego punka. Wzorując się na twórczości legendarnych zespołów punkowych takich jak The Exploited, Charged, czy GBH, członkowie The Casualties postawili na odważne, surowe brzmienia i teksty naładowane wybuchowym, buntowniczym przekazem. Hardcorowe, bojowe utwory idą w parze z wizerunkiem scenicznym zespołu, którego członkowie dumnie noszą wielobarwne irokezy i ozdobione ćwiekami kurtki. Jednym słowem, kapela jest żywą definicją punkowego stylu i nastawienia do życia oraz muzyki.
Kapela wydała pierwszy album w 1997 roku, a rok później muzycy wyruszyli w światową trasę. Z czasem zdobywali coraz większe uznanie fanów, krytyków i dziennikarzy muzycznych, udowadniając, że klasyczny, wybuchowy punk ma się doskonale. Ich pozycję na rynku muzyki punkowej ugruntowały wspólne trasy koncertowe z kapelami, które początkowo zainspirowały ich twórczość. The Casualties towarzyszyli w trasach koncertowych kapelom takim jak The Exploited, GBH, Cockney Rejects, czy English Dogs. W 2013 roku The Casualties zagrali też Rebellion Festival, czyli na największym festiwalu punkowym na świecie, który odbywa się w nadmorskim mieście Blackpool w Wielkiej Brytanii. Występy zespołu to lekcja prawdziwego ulicznego punka, gdzie bunt i dzikie sceniczne wybryki łączą się z techniczną precyzją i doskonałym warsztatem muzycznym i wokalnym.
Na uwagę zasługuje fakt, że mimo tego, że członkowie kapeli pozostają wierni ideałom złotej ery punka, to udało im się trafić do świadomości mainstreamowych fanów muzyki. Kapela ma na koncie 11 albumów studyjnych, wśród których szczególnie wyróżnia się debiutancki krążek „For The Punx” z 1997 roku i albumy „Stay Out Of Order” z 2001 i „Under Attack” z 2006 roku.
Daria Zawiałow zakończy pierwszy dzień koncertów na Małej Scenie Najpiękniejszego Festiwalu Świata!
Daria Zawiałow to wokalistka, autorka tekstów, kompozytorka. Przebojem weszła na polski rynek muzyczny. Jej znaki szczególne to wyjątkowy głos i silna osobowość sceniczna.
Zadebiutowała w Opolu, gdzie zaprezentowała swój singiel „Malinowy Chruśniak” i zdobyła Nagrodę im. Anny Jantar – Opolską Karolinkę. W 2017 roku ukazał się jej pierwszy album „A Kysz!”, nad którym pracowała wraz z przyjacielem i producentem Michałem Kuszem. Płyta okazała się dużym sukcesem – w rok po premierze osiągnęła status Złotej Płyty, promujące ją single zdobyły szczyty list przebojów, a teledyski osiągnęły wielomilionowe liczby wyświetleń.
Koncerty Darii są bardzo żywiołowe, pełne rockowej energii i świeżego brzmienia. Po debiucie gościła na największych polskich festiwalach ( m.in. na Open’erze, Orange Warsaw Festivalu, Męskim Graniu, Kraków Live Festival), a jej pierwsza klubowa trasa koncertowa przyciągnęła tłumy!
Daria Zawiałow otrzymała 2 nagrody Fryderyk 2018 w kategoriach “Fonograficzny debiut roku” oraz “Album roku alternatywa”. Aktualnie w rozgłośnie radiowe podbija najnowszy singiel Darii „Szarówka” zwiastujący album, którego premiera planowana jest na 8 marca 2019 roku.
Pol’and’Rock Festival to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych. Jego 25. edycja odbędzie się w terminie 1-3 sierpnia 2019 roku w Kostrzynie nad Odrą. Na czterech scenach zaprezentuje się kilkudziesięciu wykonawców z Polski i ze świata, m.in. Skunk Anansie, Ziggy Marley, Avatar, Acid Drinkers, Testament, Parkway Drive, Black Stone Cherry, DUB FX, The Adicts, Kult, Perturbator, Decapitated, Daria Zawiałow, Happysad, Sidney Polak, Renata Przemyk, Witek Muzyk Ulicy, Cyrk Deriglasoff, Tulia czy The Casualties.
Organizatorem imprezy jest Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która w ten sposób pragnie podziękować polskiej młodzieży za jej zaangażowanie w zimowy Finał WOŚP. Koncert jest niekomercyjny, niebiletowany, a środki na jego organizację zapewniają liczni sponsorzy. Festiwal nie może być i nie jest finansowany ze środków zebranych w czasie Finału WOŚP.