BadaniaInternet & Gry - Reklama

Lidl Polska rozwija się szybciej niż konkurencja – wyniki H1 2024

Strategia niskich, równych cen, a także budowanie przez lata zaufania wśród klientów przynosi efekty. Widoczne jest to na przykładzie sieci Lidl Polska, której obroty rozwijają się znacznie szybciej niż obroty największej konkurencji. Liczby potwierdzają, że pozycja firmy jest stabilna, a konkurenci mogą mieć powody do niepokoju.

 

Dane finansowe Lidl Polska – zarówno z pierwszego, jak i drugiego kwartału tego roku – pokazują, że obrany przez firmę kierunek jest właściwy, a klienci chętnie wybierają sklepy Lidl na zakupy dla swoich rodzin. Wyniki osiągnięte w drugim kwartale potwierdzają, że sieć rozwija się i rośnie w siłę.

Pozycja na tle konkurencji

W czwartym kwartale 2023 roku oraz pierwszym i drugim kwartale 2024 roku obroty Lidl Polska rozwijają się znacznie szybciej niż obroty głównego konkurenta. Lidl Polska osiągnął ponad 2 procentowy wzrost obrotu porównywalnego like4like, podczas gdy Biedronka zanotowała spadek o 4,60%. Rozczarowujące inwestorów wyniki finansowe konkurencyjnej sieci spowodowały znaczące spadki cen akcji na giełdzie w Lizbonie (JMG) oraz w Warszawie (Dino).

Klienci chętnie kierują się do sklepów Lidl Polska, bo wiedzą, że to tam każdego dnia znajdą atrakcyjne produkty w niskich cenach, a ponadto wiele promocji i nowości, jak również mnogość artykułów od polskich producentów.

Ciosy poniżej pasa będą ukarane?

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy uznał, że reklamy największej konkurencji naruszają szereg zasad Kodeksu Etyki Reklamy. KER zwraca uwagę przede wszystkim na to, jak ważne jest spełnianie wszystkich wymogów reklamy porównawczej, a także uwzględnianie danych rzetelnych i możliwych do zweryfikowania.

– Ocena Komisji Etyki Reklamy to dla nas ważny sygnał, który pokazuje, w jakim kierunku powinna rozwijać się reklama. Od początku funkcjonowania w Polsce, czyli od 2002 roku, nasza firma działa zgodnie z przepisami prawa. Cieszymy się, że inne podmioty na rynku są wzywane do podjęcia odpowiedzialności za swoje działania oraz muszą, tak jak my, stosować się do zasad weryfikowanych i kontrolowanych przez UOKiK. Przepisy, tak jak ceny w Lidl Polska, są takie same dla wszystkichmówi Michał Nowaczyk, CFO Lidl Polska.

foto,źródło. Lidl Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *