Prasa - Ksiązka

Lokalne magazyny „Gazety Wyborczej” od kwietnia w nowej odsłonie

Od piątku, 6 kwietnia br. lokalne magazyny „Gazety Wyborczej” będą wydawane w nowej formule – zyskają nowe logotypy i makietę, a także dodatkowe, atrakcyjne treści tworzone z myślą o mieszkańcach każdego z 20 miast i regionów ukazywania się dziennika. Częścią piątkowych magazynów lokalnych będzie też „Co Jest Grane 24”, które istotnie poszerzy swój zasięg docierając do wszystkich czytelników „Gazety Wyborczej”.
 

 
Już od 6 kwietnia br. każdy z piątkowych magazynów lokalnych będzie mieć w nazwie miasto ukazywania się dziennika, np. „Magazyn Poznań” czy „Magazyn Kraków”, zmienione zostaną też logotypy i winieta wydań. Zmieniona makieta pozwoli na lepsze wyeksponowanie nowych sekcji.
Nowa odsłona naszych magazynów ma z jednej strony zdynamizować je, a z drugiej wskrzesić treści i formy, które niesłusznie zniknęły z prasy. Wierzymy w taki nieco paradoksalny „nowoczesny vintage”. Zależy nam też na wzmocnieniu dialogu z Czytelnikami, dlatego otwieramy lokalne wersje strony „Wyborcza to Wy”. Chcemy wreszcie wpuścić na łamy trochę politycznego, a jednocześnie purenonsensowego dowcipu, bo wszystko dookoła nas jest dziś tak śmiertelnie poważnemówi Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.
Na łamach każdego z magazynów lokalnych pojawią się nowe rubryki i treści. Pierwszą z nich jest lokalna sekcja „Miasto to Wy” – np. „Warszawa to Wy” czy „Katowice to Wy”, a w niej m.in. listy, e-maile, a także komentarze z mediów społecznościowych, w których pojawią się głosy na temat tego, co interesujące, problematyczne czy po prostu ważne dla danej społeczności.
Kolejną nową częścią numeru będzie „Obraz miasta”, czyli sekcja informacji miejskich o charakterze newsowym i felietonowym: stałe miejsce znajdzie tam autonomiczny fotofelieton oraz zapomniana w dzisiejszej prasie „Kronika kryminalna”. Natomiast ostatnia strona magazynów lokalnych, na wzór rubryki dotychczas pojawiającej się w magazynie krakowskim, będzie rubryką satyryczną, m.in. z lekkimi i zabawnymi wierszykami, tekstami i grafikami.
Nowe magazyny lokalne będą silniej odsyłać do tygodnika „Co Jest Grane 24”, który – poza prezentacją artystów i wydarzeń ogólnopolskich – dostarcza mieszkańcom największych polskich miast pomysły na spędzanie wolnego czasu. Dzięki poszerzeniu zasięgu tygodnika wszyscy czytelnicy „Gazety Wyborczej” – a nie tylko mieszkańcy miast wojewódzkich – otrzymają informacje o wydarzeniach muzycznych i teatralnych, wystawach, a także restauracjach oraz rekomendacje redakcji, recenzje filmowe i repertuar kin.
Dodatkowo w siedmiu największych miastach i ich okolicach – Łodzi, Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie okładka magazynu będzie drukowana na magazynowym papierze, a jego format będzie nieco węższy niż ogólnopolskiego wydania „Gazety Wyborczej”. Zwiększy się też cena tych siedmiu wydań „Gazety Wyborczej” – w piątki będzie ją można kupić w cenie 4,49 zł.
„Gazeta Wyborcza” to codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę i wiadomości o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. W każdym wydaniu „Gazety Wyborczej” mogą znaleźć ogólnopolski grzbiet, strony lokalne, a także tygodniki tematyczne: m.in. „Duży Format”, „Ale Historia”, „Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje” oraz „Wysokie Obcasy”. Unikatowa formuła „Gazety Wyborczej” – dziennika ogólnokrajowego ze stronami lokalnymi jest atrakcyjna również dla reklamodawców, zapewniając ciekawy i jakościowy kontekst dla przekazów marketingowych oraz dotarcie do atrakcyjnej grupy docelowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *