Marcowe wydanie „Książek. Magazynu do czytania” z Jonathanem Littellem na okładce
Tajemnice Sylvii Plath, osobista opowieść Serhija Żadana o pracy nad “Internatem” – najgorętszą literacką premierą tej zimy oraz przewodnik po operze dla początkujących – te oraz wiele innych tematów będzie można znaleźć w najnowszych „Książkach. Magazynie do czytania”. Wydanie dostępne jest w sprzedaży od dzisiaj – wtorku, 19 lutego br. i jest to pierwszy numer pisma pod kierownictwem Juliusza Kurkiewicza, nowego redaktora naczelnego.
Bohaterem okładki najnowszego wydania „Książek. Magazynu do czytania” – narysowanej przez Piotra Chatkowskiego – jest słynny skandalista Jonathan Littell. Punktem wyjścia rozmowy Katarzyny Bielas z artystą jest jego najnowsza książka „Stara historia. Nowa wersja”, która ukaże się na rynku 13 marca br.
Ponadto w numerze przeczytać będzie można, co łączy Michela Houellebecqa i Jezusa, jakie tajemnice skrywała Sylvia Path, dlaczego warto dziś czytać austriackiego klasyka Josepha Rotha, jak powstawał „Internat” – thriller wojenny Serhija Żadana oraz co wspólnego ma opera z „Harrym Potterem” i „Gwiezdnymi wojnami”.
W dodatku o książkach dla dzieci i młodzieży czytelnicy znajdą złotą dziesiątkę książek o empatii, historię narodzin Kubusia Puchatka oraz rozmowę z edukatorką seksualną Kathariną von der Gathen o trudnych pytaniach zadawanych przez dzieci.
Marcowe wydanie „Książek. Magazynu do czytania” to pierwszy numer magazynu pod nowym kierownictwem. Redaktorem naczelnym dwumiesięcznika został Juliusz Kurkiewicz, związany z pismem od początku jego istnienia. Od 2018 roku był jednym z dwóch zastępców redaktora naczelnego – Pawła Goźlińskiego, który pozostaje w radzie programowej „Książek. Magazynu do czytania”. Drugi zastępca – Łukasz Grzymisławski pozostaje na swoim stanowisku. W latach 2010-2015 Juliusz Kurkiewicz był też sekretarzem Literackiej Nagrody Nike.
– „Książki. Magazyn do czytania“ będą nadal tworzone przez ten sam sprawdzony przez lata zespół podzielający wiarę, że niektórzy Polacy tak ja my kochają świetne książki i że będą ich czytać coraz więcej. Cel też się nie zmienia: tworzyć największe pismo literackie w Polsce, korzystając z talentów najlepszych pisarzy i dziennikarzy w tym kraju; każdy numer ma być ekscytujący, zaskakujący i niepozbawiony poczucia humoru – komentuje zmiany nowy redaktor naczelny Juliusz Kurkiewicz.
Najnowsze wydanie dwumiesięcznika „Książki. Magazyn do czytania” ukazało się dzisiaj, 19 lutego br. w cenie 11,99 zł. Dostępne jest m.in. w punktach sprzedaży prasy, a także – dla prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” – w aplikacji i na Wyborcza.pl/ksiazki.
Numer wspiera promocja w prasie, radiu, punktach sprzedaży prasy, sieci kin Helios oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, a także autopromocja. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.