Mecz MŚ Katar 2022 Anglia – Francja hitem weekendu
Najliczniej oglądanym programem weekendu był rozegrany w sobotę, 10 grudnia mecz Anglia – Francja podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej – Katar 2022. Spotkanie w momencie najwyższej oglądalności według MOR* obejrzało łącznie w TVP1, TVP Sport i TVP 4K 8,7 mln widzów, a według Nielsen Media 7 mln osób. Liderem anten w piątek z udziałami na poziomie 17% i w sobotę z wynikiem 14,6% była TVP1. W TOP10 programów weekendu 6 należało do Telewizji Polskiej.
Transmisja meczu Anglia – Francja według MOR zgromadziła średnio łącznie w TVP1, TVP Sport i TVP 4K 7,4 mln widzów. Według NM** widownia wyniosła 5,8 mln osób przy łącznych udziałach anten 41,8%. Świetne wyniki oglądalności zanotował mecz rozegrany pomiędzy drużynami Holandii i Argentyny. Spotkanie obejrzało w piku 8,2 mln widzów, a średnio 6,6 mln osób (dane MOR*). Według NM widownia w piku wyniosła 6,3 mln widzów, a średnio łącznie transmisja na trzech antenach zgromadziła 4,9 mln osób przy udziałach 37,8%.
W niedzielę, 11 grudnia TVP1, TVP ABC i TVP Polonia transmitowały finał XX jubileuszowy Konkurs Piosenki Eurowizji Junior z udziałem Laury Bączkiewicz, która reprezentowała Polskę. Według MOR koncert z Erywania obejrzało łącznie na trzech antenach 2,1 mln widzów (pik 3,2 mln). Natomiast widownia według NM wyniosła łącznie 1,8 mln widzów z udziałami trzech anten na poziomie 15,1%.
W niedzielę, 11 grudnia TVP Polonia zanotowała rekordowy udział anteny na poziomie 0,6% (dane NM). Jest to najlepszy wynik anteny od 14 maja 2022. W niedzielę najliczniej oglądanym programem była transmisja Mszy Świętej z parafii Bożego Ciała w Warszawie. Oglądało ją ponad 150 tys. widzów przy 1,6 % udziału w rynku. Drugą najliczniej oglądaną pozycją był film „Ostatni prom” w reżyserii Waldemara Krzystka z 1989 r., do którego muzykę stworzył Przemysław Gintrowski. „Ostatni prom” na antenie TVP Polonia obejrzało 111 tys. osób, co stanowiło 0,9% udziału w rynku. Na trzecim miejscu była transmisja z Erywania Eurowizji Junior 2022, której widownia liczyła ponad 103 tys. osób przy udziale 0,8%. TVP Polonia, w ujęciu rok do roku, zanotowała wzrost o 27,8 proc.
*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej
**NM – Nielsen Media