Motowizja patronem Rajdu Polski Historycznego i Rajdu Polskich Nowych Energii
Od 29 sierpnia do 1 września odbywać się będzie siódma edycja Rajdu Polski Historycznego. W tym roku najważniejszej imprezie w jeździe na regularność towarzyszyć będzie pierwszy w historii Rajd Polski Nowych Energii. Motowizja objęła patronatem medialnym obie imprezy.
Rajd Polski Historyczny
O prestiżu Rajdu Polski Historycznego świadczy fakt, że wśród startujących jest wiele zgłoszeń spoza naszego kraju. Na trasach wokół Wieliczki będą rywalizować nie tylko najlepsze polskie załogi w rajdach na regularność, jak mistrzowie Polski w Historycznych Rajdach na Regularność Stanisław i Anna Postawkowie, czy zeszłoroczni zwycięzcy Rajdu Polski Historycznego, Marcin i Mateusz Stryczakowie, ale także czołowe europejskie pary z Christianem Crucifixem i Josephem Lambertem na czele.
Rok temu zawodnicy mieli do przejechania prawie tysiąc kilometrów, z czego prawie sześćset stanowiły próby Testu na Regularność. Tym razem łączna trasa rajdu wynosi ponad tysiąc trzysta pięćdziesiąt kilometrów, w tym prawie osiemset to odcinki RT.
Po raz pierwszy – Rajd Polski Nowych Energii
W tym roku po raz pierwszy odbędzie się Rajd Polski Nowych Energii, który jest eliminacją FIA E-Rally Regularity Cup. Na liście zgłoszeń nie mogło zabraknąć jednego z najlepszych w tej dziedzinie, Artura Pruska, który będzie pilotowany przez innego znakomitego kierowcę w rajdach alternatywnych źródeł energii, Łukasza Nytko.
Start 29 sierpnia w Krakowie
Rajd tradycyjnie rozpocznie się na Rynku Głównym w Krakowie. Następnie odbędą się trzy nocne odcinki na trasie od Rudawy do Cholerzyna.
– Jako Motowizja wspieramy rajdy na regularność już od dłuższego czasu. Uważamy, że jest to, atrakcyjna dyscyplina sportu samochodowego zarówno dla widzów, jak i startujących. Rajd Polski Historyczny to niezwykle renomowana impreza nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Bardzo dobrze, że powstał także Rajd Polski Nowych Energii. Takie wydarzenie może bardzo pomóc w promocji samochodów z alternatywnymi źródłami energii. Jako, że sam od kilku lat startuję w rajdzie, wiem jak wymagające są odcinki Rajdu Polski Historycznego. W tym roku postanowiłem sprawdzić się za kierownicą samochodu elektrycznego w ramach Rajdu Polski Nowych Energii – mówi Krzysztof Mikulski, Prezes Motowizji.
Czwartek będzie krytycznym dniem rajdu. Pierwsze załogi ruszą spod Solnego Miasta w Wieliczce o godzinie 9:00, by zakończyć jazdę przed 2:00 w nocy następnego dnia. Startujący będą mieli przed sobą ponad pięćset siedemdziesiąt kilometrów do pokonania i prawie czternaście godzin jazdy z przerwami na odpoczynek w Czchowie, Starym Sączu, Gorlicach i Żegocinie.
Kolejnego dnia załogi udadzą się w kierunku Podhala. Do przejechania będzie w sumie niecałe czterysta kilometrów, a trasa będzie biegła przez takie miejscowości jak Biały i Czarny Dunajec czy Kasinka Mała.
W sobotę nastąpi ostatnia faza rajdu. Trasa ostatniego etapu liczy sobie ponad dwieście kilometrów, a meta będzie w Muzeum Lotnictwa w Krakowie, gdzie odbędzie się także wystawa pojazdów zabytkowych z okazji 110-lecia Automobilklubu Krakowskiego.
Po raz siódmy startujemy z Rynku Głównego w Krakowie, dzięki pomocy miasta Krakowa. Miejsce to zachwyca swoim urokiem zawodników z kraju i świata. W tym roku startujący będą mieli więcej odcinków nocnych. Po raz pierwszy ruszamy z edycją Rajdu Polski Nowych Energii w formule Mistrzostw Europy. Do rywalizacji staną zawodnicy z czołówki Europy jadący Teslą S90D, Renault Zoe, Kią Soul, Fiatem 500e, Volkswagenem eGolf czy Nissanem Leaf. Na starcie zobaczymy również hybrydowe Toyoty Auris jadące w Toyota Media Cup. Zapraszamy wszystkich 29 sierpnia o godz. 17:30 na Rynek Główny i 1 września do Muzeum Lotnictwa o godz.14:00, gdzie będzie meta rajdów” – mówi Erwin Meisel, dyrektor Rajdu Polski Historycznego.