Netia Premium Support – realne oszczędności w utrzymaniu wirtualnych serwerów
Netia, we współpracy z Oktawave, uzupełniła swój sztandarowy produkt, Netia Compute (platforma chmurowa na bazie technologii VMware) o usługę Premium Support, dzięki której klienci mogą przekazać rozwój i utrzymanie infrastruktury IT w ręce doświadczonych, certyfikowanych ekspertów, ponosząc przy tym ułamek kosztów w stosunku do tradycyjnego modelu.
Niewątpliwym atutem chmury Netia Compute jest fakt, iż klienci płacą za wykorzystywane zasoby (vCPU, RAM, storage) i nie muszą się obawiać ukrytych, nieprzewidywalnych kosztów np. za transfer, czy przetwarzanie danych.
Platforma VMware, wykorzystywana do świadczenia usługi Netia Compute charakteryzuje się też ponadprzeciętną wydajnością i wysokim poziomem bezpieczeństwa, nad którym całodobowo czuwa zespół ekspertów. . Dodatkową rękojmią bezpieczeństwa jest posiadanie przez Netię certyfikatu ISO 27001.
Środowisko sprzętowe usługi stanowi hiperkonwergentna infrastruktura HCI zbudowana została zaś na architekturze referencyjnej od Dell EMC. Całość uzupełnia bogata oferta usług telekomunikacyjnych Grupy Netia, które odgrywają kluczową rolę przy budowie środowisk hybrydowych.
Standardowo w ramach Netia Compute klienci otrzymują dostęp do panelu, który m.in. pozwala na zarządzanie swoim Wirtualnym Data Center poprzez vCloud Director, połączony z wirtualizacją sieci VMware NSX oraz definiowanym programowo storage’m – VMware vSAN.
Premium, które pozwala oszczędzać
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wielu przedsiębiorstw – które chcą się skupić na swojej podstawowej działalności i/lub nie mogą sobie pozwolić na zatrudnianie ekspertów chmurowych – do Netia Compute została dodana kompleksowa usługa wsparcia administracyjnego pod nazwą Premium Support. W ramach usługi zespół doświadczonych, certyfikowanych inżynierów firmy Oktawave (wchodzącej z skład Grupy Netia) przejmie zadania związane z wdrożeniem i utrzymaniem systemów IT na platformie Netia Compute (możliwe również zarządzanie bazami danych SQL).
– Trudność w pozyskaniu pracowników w obszarze IT jest wciąż dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw. Raporty wskazują, że obok programistów, to właśnie specjaliści od infrastruktury stanowią najbardziej pożądaną przez pracodawców grupę. Dzięki usłudze Premium Support klient może odciążyć swój dział IT i przekazać pracę przy infrastrukturze naszym inżynierom. – powiedział Adam Kowalczyk, Starszy Kierownik Produktu B2B w Netii.
Premium Support i inne rozwiązania chmurowe z linii NetiaNext są tematem cyklu spotkań pt. Cloud Roadshow, organizowanego przez Netię, Oktawave i Dell Technologies.
Najbliższe spotkanie z tego cyklu odbędzie się 31 maja br. w Zamku Topacz pod Wrocławiem (zgłoszenia: https://www.netia.pl/pl/srednie-i-duze-firmy/cloud-roadshow-wroclaw-31-maja-2023). W trakcie wydarzenia będzie m.in. mowa o wyzwaniach, jakie towarzyszą migracji i późniejszemu zarządzaniu środowiskiem w chmurze publicznej. Przedstawione zostaną też wnioski z jednego z najnowszych wdrożeń do Google Cloud Platform, przeprowadzonych dla wiodącego polskiego banku.