Nowa Gazeta.pl: treści, które angażują i pomagają zrozumieć świat
Gazeta.pl kontynuuje zmiany, które rozpoczęła jesienią 2024 r., odpowiadając na oczekiwania internautów. We wtorek, 15 kwietnia br. portal zaprezentował nowe logo symbolizujące zmiany w podejściu do treści i technologii. Nowa strategia Gazeta.pl to odpowiedź na wyzwania świata pełnego fake newsów, polaryzacji i natłoku informacji – stawia na rzetelność, wrażliwość i lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników oraz partnerów biznesowych.
– W maju 2024 roku zapytaliśmy czytelników „Co Cię wkurza w portalach?”. Odpowiedziało nam ponad 2 tys. internautów, którzy podzielili się swoimi słusznie krytycznymi uwagami oraz oczekiwaniami. To był dla nas ważny impuls, aby wziąć się do roboty. Z naszych ankiet wynika, że portale mają ogromną pracę do wykonania. Zmiany, które wprowadzamy to reakcja na tę potrzebę czytelników – tłumaczy Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. – Nowa Gazeta.pl napędzana jest przez zrozumienie świata i ludzi. Naszą misją jest dostarczanie rzetelnych, angażujących treści, które pomagają lepiej zrozumieć otaczającą nas rzeczywistość, przyciągając jednocześnie uwagę jak najszerszego grona odbiorców.
Gazeta.pl to przestrzeń dla osób ciekawych świata, gdzie liczy się wrażliwość i zrozumienie. Redakcja stawia na kreatywne formaty – wideocasty, podcasty, explainery czy interaktywne sondy. W nowej odsłonie portalu nie zabrakło lubianych przez internautów formatów, takich jak: flagowy podcast „Co to będzie” Marty Nowak i Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza, „To nie takie proste” Grzegorza Sroczyńskiego czy „Ja wysiadam” Agnieszki Matrackiej. Nowa Gazeta.pl to także nowy, inspirowany newsletterami, sposób pisania newsów w redakcjach Wiadomości oraz Next, a także sekcja “Dzień w skrócie” na stronie głównej, w której czytelnicy mogą znaleźć trzy najważniejsze newsy dnia.
Zmiany w strategii redakcji idą w parze z nowym wyglądem portalu. Na stronie głównej Gazeta.pl zadebiutowało nowe logo – proste, nowoczesne, inspirowane dialogiem i socialowym charakterem marki. Czytelny font w prostokątnym dymku nadaje mu wyrazisty charakter, a limonkowy kolor wyróżnia je na tle konkurencji.
– Gazeta.pl jako najważniejsza zasięgowa marka Grupy Agora ma za zadanie wspierać jej strategiczne cele w obszarze digital. Zmiany na stronie to dopiero pierwszy, widoczny etap nowego pozycjonowania naszego portalu, dzięki któremu będziemy mogli jeszcze lepiej to zadanie realizować. Konsekwentna ewolucja oparta na lepszym zrozumieniu potrzeb odbiorców i efektywnym wykorzystaniu technologii pozwoli nam także dostarczać naszym partnerom biznesowym bardziej spersonalizowane i skuteczne rozwiązania – komentuje Bartłomiej Chmiel, prezes zarządu Gazeta.pl.
Nową strategię pozycjonowania portalu zespół Gazeta.pl wypracował we współpracy z agencją Stratosfera. Projekt nowego logo Gazeta.pl przygotował Szymon Skrzypczak (Bidermann+Wide) w kooperacji ze Stratosferą. Za implementacje i design strony odpowiada zespół Gazeta.pl.
foto, źródło. Agora