Nowa odsłona Ofeminin.pl
Odświeżony serwis Ofeminin.pl debiutuje w nowej szacie graficznej z kampanią „W naszej bajce dziewczyny trzymają się razem”. Obok nowej wersji graficznej serwisu na nowo napisano strategię redakcyjną i brandową. Nowością w Ofeminin jest także Klub Shoppingowy – innowacyjna platforma e-commerce.
To pierwsza tak duża zmiana dla serwisu Ofeminin.pl, który od 8 lat jest obecny na polskim rynku.
Merytorycznym punktem wyjścia do zmian było badanie segmentacyjne kobiet w ramach projektu Women Power przeprowadzone przez Ringier Axel Springer Polska i agencję badawczą IQS.
Wyniki badania segmentacyjnego kobiet pokazały między innymi, że aż co druga młoda Polka nie czuje wsparcia od innych kobiet, choć jednocześnie go poszukuje. Kobiety nie chcą też ze sobą współpracować na polu zawodowym – jedynie 13% kobiet chciałoby mieć za szefa inną kobietę.
– Mając rozległą wiedzę z naszych badań i znaczące dotarcie do kobiet chcemy budować rzeczywistość, w której kobiety są razem, a nie przeciwko sobie. Młode Polki to jedne z najbardziej wymagających internautek. Media konsumują wieloplatformowo, na rozmaitych nośnikach, nie bojąc się nowych rozwiązań wydawniczych. Dlatego zdecydowaliśmy się zmienić strategię i wprowadzić zmiany tak, by jeszcze lepiej odpowiadać na najsilniejsze potrzeby młodego pokolenia – mówi Marta Badurek-Pietniczka, dyrektor wydawnicza segmentu Women & Lifestyle.
W serwisie, od niedawna prowadzonym przez Martynę Wyrzykowską, nową redaktor naczelną, pojawi się znacznie więcej społecznie zaangażowanych treści. Redakcja Ofeminin od maja wchodzi też w inne, nie podejmowanene do tej pory obszary tematyczne – nie tylko będzie angażowała się w urodowe czy modowe treści, ale również koncentrowała się na rozwoju zawodowym i osobistym kobiet. Nie zabraknie sylwetek inspirujących Polek czy treści podróżniczych.
Nowej odsłonie serwisu towarzyszy kampania wizerunkowa „W naszej bajce dziewczyny trzymają się razem”. Występują w niej uwspółcześnione postacie z bajek – Kopciuszek, Roszpunka i Królewna Śnieżka, które razem mierzą się z problemami zamiast występować przeciwko sobie. Kampania Ofeminin będzie wspierana działaniami w online, social mediach, w prasie oraz w radiu.
W nawiązaniu do kampanii Ofeminin już w maju przedstawi historie o kobiecym wsparciu. Jako pierwsze kulisami swoich przyjaźni podzielą się: Ewa Chodakowska i Joanna Przetakiewicz, Red Lipstick Monster i Panna Joanna oraz Lara Gessler i Aleksandra Domańska.
Przy nowym Ofeminin debiutuje również Klub Shoppingowy.
– Biegłość młodych kobiet w poruszaniu się online motywuje nas do proponowania coraz to nowych rozwiązań wydawniczych, dlatego wraz z nowym serwisem startuje Klub Shoppingowy. Unikalność tej platformy polega na budowaniu społeczności, która będzie miała regularny dostęp do ofert w specjalnych cenach i limitowanych linii produktów – mówi Magdalena Ignatowicz, kierownik ds. Rozwoju Ofeminin.
Zmiany w Ofeminin dopełnia nowy system identyfikacji stworzony dla marki oraz nowa szata graficzna serwisu. Całość została przygotowana przez działające w strukturach Ringier Axel Springer Polska Design Studio.
– Nowy znak jest bardzo prosty, konsekwentnie monoblokowy System identyfikacji zawiera ilustracje, ikony, kolaże i charakterystyczne duotony, które pozwalają marce budować rozpoznawalność w sposób elastyczny, dostosowany do wieloplatformowości sieci – mówi Bartłomiej Kozłowski, szef Design Studio, dyrektor artystyczny Ringier Axel Springer Polska.