Nowa struktura w Biurze Reklamy WP
Biuro Reklamy Wirtualnej Polski od początku września będzie pracować w nowej strukturze, w której wyodrębnione zostały trzy kluczowe obszary. Za obsługę klientów strategicznych, agencji reklamowych i sprzedaż regionalną odpowiedzialny będzie Andrzej Kamiński. Rozwój sieci WPartner oraz sprzedaż programatyczna będzie podlegać Beacie Tłuczkiewicz. Do Biura Reklamy WP dołączy również Ewelina Milczarek, która od października będzie nadzorować transformację procesu sprzedaży poprzez WP Ads, czyli self-service reklamowy Wirtualnej Polski. Ze stanowiska odchodzi Przemysław Mańkowski, dotychczasowy szef biura sprzedaży WP.
Reorganizacja struktury wynika ze zmian zachodzących na rynku reklamy, oczekiwań partnerów biznesowych oraz rozszerzenia oferty na kolejne kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Nowy podział ról jest efektem inwestycji WP w nowe technologie i modele realizacji kampanii reklamowych w tym wprowadzenia na szerszą skalę produktów AI.
Rozwojem nowych produktów oraz narzędzia WP Ads, pozwalającego na samodzielne planowanie i realizację kampanii reklamowych, zajmie się Ewelina Milczarek, która dołączy do WP i obejmie stanowisko Sales Transformation Director. Ewelina Milczarek ma ponad 15-letnie doświadczenie w kierowaniu sprzedażą i rozwijaniu biznesu na rynkach B2B i B2C, które zdobyła, pracując w takich firmach, jak Google, Johnson & Johnson, GLAMI, indaHash i Domodi. Specjalizuje się w tworzeniu i optymalizacji strategii sprzedażowych oraz rozwijaniu nowych kanałów przychodowych. Ma doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi zespołami specjalistów. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Tak jak do tej pory sprzedaż programatyczną w Biurze Reklamy WP nadzorować będzie Beata Tłuczkiewicz. Dodatkowo w nowej roli Inventory Efficiency and Growth Director podlegać jej będzie rozwój sieci WPartner, czyli platformy SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację swoich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP. Beata Tłuczkiewicz związana jest z Wirtualną Polską od 2016 roku, od listopada 2022 pełni funkcję dyrektorki departamentu programmatic, zarządza zespołem analityczno-produktowym oraz technologicznym. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w branży mediów i reklamy internetowej, zdobywane m.in. w Agorze i Boryszew S.A. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, studiowała również na Mid Sweden University w Szwecji.
Obsługą kluczowych klientów, sprzedażą agencyjną i regionalną będzie zarządzać Andrzej Kamiński, w roli Sales Director, któremu podlegać będzie również WP Brand Studio, wewnętrzna agencja content marketingowa. Andrzej Kamiński do Biura Reklamy WP dołączył w kwietniu tego roku. Zespołami sprzedaży kieruje od 23 lat. Przez ostatnie 16 lat pracował w Ringier Axel Springer Polska, najpierw jako digital sales director, a następnie agency sales director. Wcześniej zajmował stanowisko dyrektora reklamy Przeglądu Sportowego w Marquard Media.
Z końcem sierpnia z WP odchodzi Przemysław Mańkowski, pełniący funkcję VP Sales. Do WP dołączył w grudniu 2016 roku, początkowo w roli dyrektora sprzedaży agencyjnej i performance.
foto,źródło. Wirtualna Polska