Radio

Nowe cenniki reklam w Grupie Eurozet

Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.

 

Zmiana średnich cen reklam w pasmach w godzinach 6-20 w całym tygodniu wyniesie dla Audio ZET Boost +4,6 proc., Audio ZET +4,6 proc, a dla Radia ZET +5,2 proc.

W dwóch pierwszych miesiącach 2024 roku według Kantar Media Grupa Eurozet osiągnęła bardzo dobrą dynamikę sprzedaży. Jej przychody wzrosły cennikowo o niemal 30 proc. rok do roku, podczas gdy konkurencji w postaci Grupy RMF – o +2 proc. Doskonały wynik Grupy Eurozet został uzyskany pomimo ciągłego braku inwestycji ze strony spółek Skarbu Państwa, co jak wskazują marketerzy z tego obszaru, ma się zmienić już w drugim kwartale tego roku.

W pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku wydatki na reklamę radiową wzrosły cennikowo aż o 10 proc. rok do roku. Głównym sektorem inwestującym w ten rodzaj promocji tradycyjnie pozostaje handel, który notuje 6 proc. wzrost. Motorem dobrych wyników dla nas jest szczególnie branża motoryzacyjna z 36 proc. wzrostem, farmacja ze wzrostem 26 proc. oraz żywność, która podwoiła swoje wydatki na reklamę radiowąargumentuje zmiany Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za sprzedaż agencyjną w Grupie Eurozet.

Grupa Eurozet może się również pochwalić wzrostem słuchalności. Zgodnie z danymi z ostatniej fali Radio Track (I-III 2024), udział w czasie słuchania dla wszystkich stacji Grupy Eurozet wyniósł 26,9 proc. i jest to najlepszy wynik od momentu powstania grupy w obecnym kształcie. W tym samym czasie Radio ZET zanotowało udział wynoszący 14,6 proc., co oznacza wzrost rok do roku o 1,1 pproc. Jednocześnie jest to najwyższy wynik stacji od 10 lat.

Rośnie również udział w czasie słuchania największego pakietu reklamowego Grupy Eurozet – Audio ZET Boost, który wynosi obecnie 35,2 proc. Rok do roku oznacza to wzrost o 0,5 pproc. Z kolei udział stacji wchodzących w skład pakietu Audio ZET z 26,0 proc. urósł do 26,9 proc.*

Nasze wyniki przychodowe są bezpośrednio związane z wynikami słuchalności stacji i atrakcyjnością produktów z portfolio Grupy Eurozet. Jednocześnie oferta bezpośrednia Grupy zarówno ta najbardziej zasięgowa, jak i ta lokalna – w miastach i regionach, zapewniają optymalne zasięgowo i efektywne działania reklamowe, zachowując niezwykle atrakcyjne koszty dotarcia dla naszych reklamodawcówmówi Adam Kościelski, dyrektor zarządzający obszarem sprzedaży bezpośredniej w Grupie Eurozet

* Źródło: Zmiana średnich cen w paśmie 6-20, pn-nd; Udział w rynku: Radio Track Kantar Polska, I-III 2024 i I-III 2023, TG: wszyscy 15+; Wydatki reklamowe: Kantar Media: nadawca: Grupa Eurozet (Eurozet + Agora SA), Grupa RMF, koszty cennikowe.

foto. Grupia Eurozet

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *