Nowe możliwości na kanałach Disneya YouTube
Od bieżącego roku Disney oferuje nowe możliwości współpracy. Reklamodawcy zyskali możliwość promowania swojej marki za pomocą czterech kanałów Disneya na YouTubie – Disney Channel, Disney Junior, Disney XD oraz Disney Filmy. Do dyspozycji reklamodawców jest również Disney Claimed Content, który zawiera treści całego portfolio Disneya wgrywane przez użytkowników YT oraz Talent Network zrzeszający twórców i infuencerów YT.
Kanały YouTube Disneya gwarantują jakościowy i ekskluzywny content, dzięki czemu kampania digitalowa staje się najlepszym przedłużeniem kampanii telewizyjnej. Z punktu widzenia rozwiązań komunikacyjnych to gwarancja poszerzenia zasięgu kampanii jak również dotarcia do poszukiwanych przez klienta grup celowych aktywnych w Internecie.
Dostępne są dwa modele zakupu: rezerwacyjny, który zapewnia precyzyjne targetowanie oraz aukcyjny umożliwiający przeprowadzenie kampanii szerokozasięgowych skierowanych do dzieci i dorosłych (także produktów HFSS i OTC w ramach Claimed Content i Talent Network).
Model aukcyjny daje możliwość targetowania według słów kluczowych, pożądanej tematyki czy demografii w oparciu o 1st party data. Kampanie planowane w oparciu o 1st party data Disneya są średnio o 20 pp. lepiej dopasowane do TG Klienta niż kampanie realizowane w oparciu o dane Google. Na podstawnie gromadzonych danych tworzone są szczegółowe modele zachowań użytkowników w Internecie, co pozwala precyzyjnie targetować przekaz reklamowy (np.: dzięki wiedzy dotyczącej zachowań i upodobań fanów Marvela na YT, możemy dotrzeć do wąskiej grupy mężczyzn, którzy interesują się nowymi technologiami – retargetowanie).