Internet & Gry - Reklama

Ofeminin.pl, Forbes Women i UN Global Compact ze wspólną akcją społeczną #nieczekam107lat

Borys Szyc, Ewa Chodakowska, Kasia Mecinski, Lara Gessler, Margaret, Mateusz Damięcki, Michalina Grzesiak oraz Odeta Moro zostali Ambasadorami akcji społecznej #nieczekam107lat, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nierówności płci. Projekt inaugurują Ofeminin.pl, Forbes Women oraz UN Global Compact .

 

Inspiracją do rozpoczęcia akcji #nieczekam107lat są wyniki z Raportu „Global Gender Gap Report 2020”, opublikowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne, gdzie Polska znalazła się na 40. pozycji wśród 153 badanych państw. Według danych z tej publikacji, czas potrzebny na osiągnięcie równości płci wynosi dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski, aż 107 lat. Celem akcji #nieczekam107lat jest budowanie świadomości problemu nierównych szans pomiędzy kobietami i mężczyznami, inspirowanie i edukowanie na rzecz ich wyrównywania w obszarze życia prywatnego i zawodowego.

– Firmy i marki powinny odgrywać zdecydowanie aktywniejszą rolę w walce z dyskryminacją ze względu na płeć. Badania jasno pokazują, że zmniejszanie nierówności pomiędzy kobietami i mężczyznami wpływa pozytywnie na rozwój biznesu i społeczeństw. Jako partner UN Global Compact, wierzymy, że wspieranie pozytywnych zmian w tym obszarze jest absolutnie kluczowe, a dzięki naszym markom mamy moc dotarcia i siłę sprawczą. Dlatego inicjatorami kampanii społecznej #nieczekam107lat są redakcje Ofeminin.pl oraz Forbes Women, od lat zaangażowane w ten temat – mówi Olga Korolec Dyrektor Marketingu oraz Group Sustainability Director, Ringier Axel Springer Polska.

W ramach akcji #nieczekam107lat określono 8 kluczowych nierówności. Każda z nic posiada swojego Ambasadora: Ewa Chodakowska – nierówność w przywództwie, Borys Szyc – nierówność w rodzicielstwie, Margaret – nierówność w zarobkach, Mateusz Damięcki – nierówności w obowiązkach domowych, Lara Gessler – nierówności w dostępie do ochrony zdrowia, Michalina Grzesiak – nierówność w seksie, Kasia Mecinski – nierówność w dostępie do technologii i Odeta Moro – nierówność w pracy. Ambasadorowie wystąpili w spocie nagłaśniającym akcję #nieczekam107lat, który można obejrzeć na stronie internetowej akcji: www.nieczekam107lat.ofeminin.pl.

– Akcja #nieczekam107lat jest dedykowana wszystkim kobietom, które usłyszały w dzieciństwie, że nie powinny wspinać się po drzewach. Wszystkim, które nie były traktowane poważnie w pracy, chociaż miały największe kompetencje. Tym, które przetrwały przemoc seksualną i które słyszały, że są zołzami, mimo że były po prostu asertywne. Mogłabym wymieniać w nieskończoność, ale przekaz jest jeden. Wyrównajmy wreszcie boisko do gry. To się po prostu opłaca. Wszystkim.” mówi Karolina Gołuchowska, p.o. redaktorki naczelnej Ofeminin.pl

Dodatkowo, jak podkreśla Aleksandra Karasińska, redaktorka prowadząca Forbes Women zniechęcanie młodych dziewcząt do kariery w STEM (z ang.- science, technology, engineering, mathematics) uprzedzenia przy rekrutacji, a wreszcie kara za macierzyństwo, czyli pay gap i szklany sufit, to zjawiska, które nie tylko utrudniają realizowanie się na polu zawodowym, ale czasem skutkują nawet wykluczeniem z rynku pracy. Nowocześni pracodawcy to tacy, którzy nadążają nie tylko za postępem technologicznym, ale i za zmianami społecznymi i pokoleniowymi.

Siłą akcji #nieczekam107lat są również jej partnerzy merytoryczni i ich eksperci: UN Global Compact (partnerstwo strategiczne) oraz Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Kosmos dla dziewczynek, ASHOKA oraz Sexed.pl.

Akcja społeczna jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych oraz social mediach Ringier Axel Springer Polska (Newsweek, Auto Świat, Przegląd Sportowy Forbes Women, Fakt Dobre Chwile), jak również w mediach zewnętrznych: w internecie, radiu (ESKA, Złote Przeboje, Pogoda, RMF Classic, RMF FM, Rock Radio) oraz w wydaniach drukowanych magazynów kobiecych (Elle, Claudia). W promocję akcji w social mediach włączają się również partnerzy inicjatywy oraz Ambasadorzy. Zaplanowano również działania offline – plakatowanie miast.

Za koncepcję kreatywną i nadzór nad realizacją kampanii odpowiada Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska. Wsparcie realizacyjne: 2koma7; współpraca: TIK TOK; realizacja: Radwan&Hunter.

– Nierówności, w których tkwimy obecnie sprawiają, że nasz świat jest po prostu gorszy. Zmiana jest konieczna, ale żeby się dokonała nie możemy skupiać się tylko na mówieniu o niej. Stąd gwiazdy, które zaprosiliśmy do projektu, nie tylko zwracają uwagę na problem, ale też namawiają do zmiany, pokazując, jak oni wprowadzili zmiany w swoim domu. Dlatego działajmy, nie tylko gadajmy komentuje Marta Samsonov, współwłaścicielka i dyrektorka zarządzająca Must Be Loud.

Więcej informacji: www.nieczekam107lat.ofeminin.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *