Onet rusza z drugą edycją akcji #NiechŻyjePlaneta
Po sukcesie akcji #NiechŻyjePlaneta, Onet oraz inne serwisy Ringier Axel Springer Polska ruszają z kolejną edycją akcji proekologicznej. Tym razem obok działań redakcyjnych i edukacyjnych, postawiono na skuteczne angażowanie odbiorców. Akcja nadal będzie polegać na podejmowaniu dziesięciu wyzwań, ale w czterech kluczowych obszarach. Jej celem jest zmiana nawyków na proekologiczne oraz zachęcanie do zmniejszania śladu węglowego. Sercem #NiechŻyjePlaneta pozostaje serwis www.niechzyjeplaneta.onet.pl, a Partnerem Głównym akcji jest sieć Biedronka.
Trwająca 10 miesięcy akcja jest inspirowana inicjatywą ONZ #ACT NOW i polega na rzuceniu odbiorcom 10 ekologicznych wyzwań. Wśród nich są m.in. 5-minutowy prysznic zamiast kąpieli w wannie, ograniczenie spożywania mięsa, wyłączanie nieużywanych urządzeń, zero waste fashion czy wybór ekotransportu. Są one związane z czterema obszarami: Woda, Odpady, Żywność, Energia.
– Mamy 12 lat, by zapobiec katastrofie – informuje ONZ, ale według części ekspertów mamy jeszcze mniej czasu – podkreśla Olga Korolec, Group Sustainability Director Ringier Axel Springer Media. Nie znajdziemy prostej szczepionki na ten problem. Obecnie Polacy zdają już sobie sprawę z wagi zagrożeń klimatycznych. Nie wiedzą jednak, co mogą zmienić w codziennym życiu, żeby działać dla planety. Oczekują od nas edukacji i łatwych do wdrożenia wskazówek. Onet jako największy i najbardziej zaufany portal informacyjny w kraju, użył swojego głosu jako siły do zmieniania świata. Wierzymy, że każde, nawet najmniejsze działanie ma znaczenie, a w walkę o klimat musimy włączyć się wszyscy: rządy, firmy i zwykli ludzie. Udało się – dzięki akcji #NiechŻyjePlaneta wiele osób podjęło wyzwania, by ratować naszą przyszłość – dodaje Olga Korolec.
W 2. edycji wspólnie z Fundacją „Aeris Futuro” Onet przygotował rozwiązanie, dzięki któremu każdy, kto podejmie wyzwanie w ramach #NiechŻyjePlaneta, będzie mieć możliwość:
zredukowania śladu dzięki podpowiedziom i poradom, jak żyć ekologicznie,
skomensowania swojego śladu dzięki wykupieniu kompensacji, którą oferuje Fundacja „Aeris Futuro”.
W ten sposób miliony Polaków będą mogły zneutralizować swój ślad węglowy i stać się zeroemisyjnymi.
„Zieloną” redakcją dziennikarzy z różnych serwisów Ringier Axel Springer Polska, kieruje Patryk Motyka z Onetu. Dziennikarze publikują wywiady z ekspertami, quizy, materiały video, reportaże multimedialne i angażujące działania w social mediach. Akcję będą promować specjalni ambasadorowie związani z Ringier Axel Springer Polska. Towarzyszyć jej będą kampanie jednodniowe oraz Narodowy Test Ekologiczny – największe badanie dotyczące zachowań ekologicznych Polaków
– Wierzymy w siłę partnerstw, dlatego musimy działać wspólnie. W akcję chcemy angażować jak najwięcej partnerów – dodaje Olga Korolec.
Nad akcją czuwają partnerzy merytoryczni: UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik oraz National Geographic. Akcję wspierają również największe polskie marki. Partnerem Głównym #NiechŻyjePlaneta została po raz drugi Biedronka.
– Troska o planetę to troska o lepsze jutro. Biedronka od lat podejmuje szereg proekologicznych działań, od redukcji plastiku w opakowaniach naszych marek własnych po zmniejszenie zużycia energii w sklepach i centrach dystrybucyjnych, zdajemy sobie jednak sprawę, jak ważna jest postawa każdego z nas indywidualnie jako odpowiedzialnych, świadomych obywateli. Stąd nasza współpraca z Niech Żyje Planeta. Wierzymy, że właśnie za sprawą popularyzacji odpowiedzialnych, proekologicznych postaw walka o poprawę klimatu będzie mogła odnieść sukces – mówi Agnieszka Koc, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka.
Akcja będzie wspierana w kampanii telewizyjnej, radiowej, prasie i online.
Raport podsumowujący pierwsza edycję #NiechŻyjePlaneta można przeczytać tutaj: https://reklama.ringieraxelspringer.pl/article/raport-niech-zyje-planeta-podsumowanie-1-edycji-akcji
#NiechŻyjePlaneta jest kolejną inicjatywą Ringier Axel Springer Polska na rzecz ochrony klimatu. W maju br. – zarówno sama firma, jak i wszystkie jej marki – ogłosiła zeroemisyjność: https://zeroemisyjni.ringieraxelspringer.pl/, a w 2019 r. jako pierwszy wydawca i medium w Polsce, została partnerem United Nations Global Compact i zobowiązała się do promowania i realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju oraz agendy ONZ 2030.