Internet & Gry - Reklama

Onet rusza z drugą edycją akcji #NiechŻyjePlaneta

Po sukcesie akcji #NiechŻyjePlaneta, Onet oraz inne serwisy Ringier Axel Springer Polska ruszają z kolejną edycją akcji proekologicznej. Tym razem obok działań redakcyjnych i edukacyjnych, postawiono na skuteczne angażowanie odbiorców. Akcja nadal będzie polegać na podejmowaniu dziesięciu wyzwań, ale w czterech kluczowych obszarach. Jej celem jest zmiana nawyków na proekologiczne oraz zachęcanie do zmniejszania śladu węglowego. Sercem #NiechŻyjePlaneta pozostaje serwis www.niechzyjeplaneta.onet.pl, a Partnerem Głównym akcji jest sieć Biedronka.

 

Trwająca 10 miesięcy akcja jest inspirowana inicjatywą ONZ #ACT NOW i polega na rzuceniu odbiorcom 10 ekologicznych wyzwań. Wśród nich są m.in. 5-minutowy prysznic zamiast kąpieli w wannie, ograniczenie spożywania mięsa, wyłączanie nieużywanych urządzeń, zero waste fashion czy wybór ekotransportu. Są one związane z czterema obszarami: Woda, Odpady, Żywność, Energia.

– Mamy 12 lat, by zapobiec katastrofieinformuje ONZ, ale według części ekspertów mamy jeszcze mniej czasu podkreśla Olga Korolec, Group Sustainability Director Ringier Axel Springer Media. Nie znajdziemy prostej szczepionki na ten problem. Obecnie Polacy zdają już sobie sprawę z wagi zagrożeń klimatycznych. Nie wiedzą jednak, co mogą zmienić w codziennym życiu, żeby działać dla planety. Oczekują od nas edukacji i łatwych do wdrożenia wskazówek. Onet jako największy i najbardziej zaufany portal informacyjny w kraju, użył swojego głosu jako siły do zmieniania świata. Wierzymy, że każde, nawet najmniejsze działanie ma znaczenie, a w walkę o klimat musimy włączyć się wszyscy: rządy, firmy i zwykli ludzie. Udało się – dzięki akcji #NiechŻyjePlaneta wiele osób podjęło wyzwania, by ratować naszą przyszłość dodaje Olga Korolec.

W 2. edycji wspólnie z Fundacją „Aeris Futuro” Onet przygotował rozwiązanie, dzięki któremu każdy, kto podejmie wyzwanie w ramach #NiechŻyjePlaneta, będzie mieć możliwość:

zredukowania śladu dzięki podpowiedziom i poradom, jak żyć ekologicznie,

skomensowania swojego śladu dzięki wykupieniu kompensacji, którą oferuje Fundacja „Aeris Futuro”.

W ten sposób miliony Polaków będą mogły zneutralizować swój ślad węglowy i stać się zeroemisyjnymi.

„Zieloną” redakcją dziennikarzy z różnych serwisów Ringier Axel Springer Polska, kieruje Patryk Motyka z Onetu. Dziennikarze publikują wywiady z ekspertami, quizy, materiały video, reportaże multimedialne i angażujące działania w social mediach. Akcję będą promować specjalni ambasadorowie związani z Ringier Axel Springer Polska. Towarzyszyć jej będą kampanie jednodniowe oraz Narodowy Test Ekologiczny – największe badanie dotyczące zachowań ekologicznych Polaków

– Wierzymy w siłę partnerstw, dlatego musimy działać wspólnie. W akcję chcemy angażować jak najwięcej partnerów dodaje Olga Korolec.

Nad akcją czuwają partnerzy merytoryczni: UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik oraz National Geographic. Akcję wspierają również największe polskie marki. Partnerem Głównym #NiechŻyjePlaneta została po raz drugi Biedronka.

– Troska o planetę to troska o lepsze jutro. Biedronka od lat podejmuje szereg proekologicznych działań, od redukcji plastiku w opakowaniach naszych marek własnych po zmniejszenie zużycia energii w sklepach i centrach dystrybucyjnych, zdajemy sobie jednak sprawę, jak ważna jest postawa każdego z nas indywidualnie jako odpowiedzialnych, świadomych obywateli. Stąd nasza współpraca z Niech Żyje Planeta. Wierzymy, że właśnie za sprawą popularyzacji odpowiedzialnych, proekologicznych postaw walka o poprawę klimatu będzie mogła odnieść sukcesmówi Agnieszka Koc, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka.

Akcja będzie wspierana w kampanii telewizyjnej, radiowej, prasie i online.

Raport podsumowujący pierwsza edycję #NiechŻyjePlaneta można przeczytać tutaj: https://reklama.ringieraxelspringer.pl/article/raport-niech-zyje-planeta-podsumowanie-1-edycji-akcji

#NiechŻyjePlaneta jest kolejną inicjatywą Ringier Axel Springer Polska na rzecz ochrony klimatu. W maju br. – zarówno sama firma, jak i wszystkie jej marki – ogłosiła zeroemisyjność: https://zeroemisyjni.ringieraxelspringer.pl/, a w 2019 r. jako pierwszy wydawca i medium w Polsce, została partnerem United Nations Global Compact i zobowiązała się do promowania i realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju oraz agendy ONZ 2030.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *