Onet rusza z Narodowym Testem Ekologicznym Polaków
Narodowy Test Ekologiczny Polaków to ogólnopolski projekt społeczno-edukacyjny portalu Onet, mający na celu zwiększenie świadomości na temat ekologii i sposobów na jeszcze lepsze dbanie o planetę. Badanie, które powstaje we współpracy z agencją IPSOS rusza 30 września.
W Polsce, tylko 31 proc. internautów interesuje się stanem środowiska naturalnego, a 44% uznaje Polskę za obszar ekologicznie zagrożony (źródło: raport Green Generation 2020). Badania pokazują, że nawet jeśli Polacy są świadomi zagrożeń klimatycznych, połowa z nich nie wie, co może robić w codziennym życiu, by to zmienić (źródło: raport Ziemianie Atakują).
Od 30 września przez kilka tygodni, dzięki specjalnej ankiecie każdy będzie mógł sprawdzić, jak bardzo jest zaangażowany/a w działania na rzecz planety. Po wypełnieniu Narodowego Testu Ekologicznego Polaków każdy uczestnik otrzyma Indeks Ekologiczny, który określa zaangażowanie w ekologię oraz spersonalizowane rekomendacje, jak może lepiej dbać o planetę.
– Mamy doświadczenie w prowadzeniu szeroko zakrojonych badań i testów, od ponad roku prowadzimy akcję edukacyjną #Niechżyjeplaneta. Dlatego też, po Narodowym Teście Zdrowia Medonetu, największym przeprowadzonym dotychczas badaniu zdrowia w polskim internecie, który wypełniło aż 400 tys. osób, postanowiliśmy zająć się ekologią. Zbadamy stan zaangażowania Polaków w działania na rzecz planety, a także damy im praktyczne narzędzie, które podpowie, jak zmieniać codzienne nawyki – mówi Magdalena Jóźwiak-Antczak, Sustainability Manager w Ringier Axel Springer Polska.
Onet od ponad roku prowadzi szeroką akcję edukacyjną Niech żyje planeta. Jej celem jest uświadamianie Polaków z jakimi zagrożeniami klimatycznymi się stykamy, ale też jak możemy zmienić nasze nawyki by pomóc planecie. #NiechŻyjePlaneta. – to polska odsłona globalnej akcji ActNow, która jest inicjatywą Organizacji Narodów Zjednoczonych, zachęcającą ludzi do podjęcia 10 wyzwań, takich jak 5-minutowy prysznic zamiast wanny, posiłki bez mięsa czy zero waste fashion.
W ramach akcji #NiechZyjePlaneta, w serwisach Ringier Axel Springer Polska powstają m.in. edukacyjne infografiki, artykuły, quizy oraz materiały wideo. Wszystko po to, by zachęcać użytkowników do podejmowania określonych wyzwań. I edycja akcji zakończyła się w kwietniu 2021, druga ruszyła w lipcu br. Do tej pory do #NiechZyjePlaneta dołączyło 3 mln Polaków deklarując podjęcie działań, w ramach I edycji redakcje opublikowały ponad 300 materiałów edukacyjnych które wygenerowały ponad 11 mln odsłon.
W listopadzie, na zakończenie Narodowego Testu Ekologicznego powstanie raport podsumowujący, który będzie zawierał kluczowe wnioski i rekomendacje, a jego szczegółowe wyniki zostaną zaprezentowane podczas konferencji Brands for Climate, organizowanej przez Ringier Axel Springer Polska.