BadaniaInternet & Gry - Reklama

Onet z jeszcze większym zaufaniem wśród mediów internetowych w Polsce

Reuters Institute for the Study of Journalism opublikował Digital News Report 2023 – coroczne badanie, w którym prezentuje najważniejsze dane na temat popularności źródeł informacji w Polsce. W kategorii Internet pierwsze miejsce po raz kolejny zajmuje Onet, który odnotował nie tylko największy zasięg, ale cieszy się też największym zaufaniem internautów wśród polskich portali. Pierwsze miejsce w zaufaniu do marki wśród tygodników zajmuje „Newsweek Polska”. Dziennik „Fakt” plasuje się pod kątem zaufania na drugim miejscu wśród dzienników ogólnopolskich. W rankingu zasięgu najwyższe miejsce zajmuje Onet.pl. Wyróżnione zostały również serwisy Fakt.pl, Newsweek.pl oraz „Przegląd Sportowy” i tygodnik „Newsweek Polska”.

 

Digital News Report to coroczne badanie opinii publicznej, które przedstawia zmiany, jakie zaszły na rynkach medialnych na świecie w ostatnim roku. Dane prezentowane w tegorocznej edycji są oparte na wynikach ankiety online, którą wypełniła grupa 93 tys. osób z 46 krajów. Za przygotowanie tego raportu odpowiada Reuters Institute for the Study of Journalism działający na Uniwersytecie Oksfordzkim.

Onet kolejny rok zajmuje pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych źródeł informacyjnych online w Polsce. Portalowi ufa 46 proc. badanych. Onet zajął również pierwsze miejsce w kategorii internetowych źródeł informacji z tygodniowym zasięgiem na poziomie 39 proc.

W raporcie wysokie miejsce zajął „Fakt” z zasięgiem na poziomie 14 proc. oraz jego serwis internetowy z 13-procentowym wynikiem. Marka wzbudza zaufanie 33 proc. odbiorców. „Newsweekowi Polska” ufa 44 proc. badanych, co daje tytułowi pierwsze miejsce wśród tygodników. Serwis Newsweek.pl odnotował tygodniowy zasięg na poziomie 7 proc. Wśród tytułów prasowych popularnością cieszy się również „Przegląd Sportowy” z zasięgiem tygodniowym na poziomie 6 proc. oraz tygodnik „Newsweek Polska” – 5 proc.

Niezmiennie najważniejszym źródłem informacji jest dla badanej grupy internet (uwzględniając media społecznościowe) – informacje czerpie z niego aż 77 proc. badanych (o 3 proc. mniej niż w badaniu z 2022). Drugim najpopularniejszym źródłem wiedzy jest telewizja (56 proc.), a social media – 50 proc.

Raport Reuters Institute for the Study of Journalism pokazuje również poziom zaufania Polaków do mediów, który utrzymuje się obecnie na poziomie 42 proc.

Cały Reuters Digital News Report 2023 można znaleźć tutaj: https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/digital-news-report/2023

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *