OPPO prezentuje najnowsze produkty dostępne w regionie CEE
Podczas wydarzenia “Unlimited Experience. OPPO CEE Spring Event 2022” w Pradze, OPPO zapowiedziało kilka nowości, które już za chwilę będą dostępne na polskim rynku. Firma zaprezentowała Reno7 Lite 5G – smartfon wyróżniający się doskonałymi zdjęciami portretowymi oraz diodami powiadomień okalającymi obiektywy tylnego aparatu, a także drugą generację słuchawek TWS – OPPO Enco X2. Przy jej tworzeniu, OPPO ponownie współpracowało z firmą Dynaudio. Podczas wydarzenia OPPO pokazało również dwa modele, które ostatnio debiutowały w Polsce: Reno7 5G oraz Find X5 Pro. Wkrótce na polskim rynku pojawi się również trzeci przedstawiciel Serii Reno7 – model Reno7. Podczas premiery, firma ogłosiła utworzenie nowych oddziałów OPPO w Grecji i Chorwacji, rozszerzając tym samym działalność biznesową o kolejne kraje w regionie Europy.
· W trakcie wydarzenia w Pradze, OPPO pokazało nowości – Reno7 5G, Reno7 Lite 5G, Find X5 Pro oraz słuchawki Enco X2, a także ogłosiło rozszerzenie swoich działań biznesowych w Europie poprzez uruchomienie nowych oddziałów w Grecji i Chorwacji.
· OPPO podało polskie ceny urządzeń, które wkrótce zadebiutują nad Wisłą. Będą to: Reno7, Reno7 Lite 5G oraz słuchawki Enco X2.
Nowości od OPPO już od maja dostępne w Polsce
· Reno7 Lite 5G. Reno7 Lite 5G będzie dostępny w Polsce od maja br. w cenie 1899 zł. To kolejny smartfon z serii Reno7 dostępny w polskiej ofercie producenta. Od 22 kwietnia ten model będzie można kupić w Rumunii, Czechach, na Węgrzech i Słowacji. W czerwcu pojawi się w Grecji i Chorwacji.
· Reno7. Również w maju w Polsce pojawi się Reno7 – trzeci przedstawiciel najnowszej serii. Dostępny będzie w cenie 1599 zł.
· Enco X2. Słuchawki OPPO Enco X2 będą dostępne w Polsce od maja w cenie 799zł.
Na początku kwietnia, na polskim rynku zadebiutował Reno7 5G, czyli najwyższy model z serii Reno7 dostępny w Polsce. Towarzyszył mu smartfon klasy premium – Find X5 Pro. Do 21 kwietnia Reno7 5G można kupić wraz ze słuchawkami OPPO Enco Free2 oraz opaską OPPO Band. Dodatkowo klienci otrzymają roczną ochronę ekranu. Wszystko w cenie 2699 zł. Natomiast do 28 kwietnia w cenie 5999 zł jest możliwość zakupienia Find X5 Pro w zestawie z bezprzewodową ładowarką AIRVOOCTM 50W. Ponadto do kompletu dołączone są słuchawki Enco X, stworzone z firmą Dynaudio, oraz 2-letnia gwarancja ochrony ekranu. Więcej na temat urządzeń OPPO Reno7 5G oraz Find X5 Pro można przeczytać tutaj.
Reno7 Lite 5G
Smartfon zaprezentowany podczas praskiej premiery, waży dokładnie tyle samo, co Reno7 5G (173g), natomiast w zależności od koloru tylnej obudowy, jego grubość wynosi 7,49mm (Cosmic Black) i 7,55mm (Rainbow Spectrum). Zaokrąglone rogi i krawędzie 2,5D nadają smartfonowi lekki i elegancki wygląd. Trzy warstwy składające się na jego fakturę i dwuwarstwowy proces jej powlekania sprawiają, że tylna obudowa jest matowa, ale jednocześnie błyszcząca. Kolor Rainbow Spectrum składa się z dwóch warstw. Wierzchnia powłoka to gradient przechodzący od czerwonego, przez żółty do zielonego. Dolna warstwa wykonana jest z indu i nadaje połysk całej strukturze. W połączeniu tworzą efekt przenikających się sześciu kolorów, który przypomina tęczę.
Producent wyposażył ten telefon w dwie diody powiadomień, które okalają obiektywy tylnego aparatu. Dual Orbit Lights świecą w różnych odcieniach, w zależności od rodzaju powiadomienia – włączanie telefonu, ładowanie, odbieranie połączeń przychodzących lub powiadomienia aplikacji zewnętrznych będzie można rozpoznać w mgnieniu oka.
Sercem Reno7 Lite 5G jest Qualcomm ® Snapdragon ™ 695 5G Mobile Platform. Układ został stworzony w 6nm procesie technologicznym. Model Reno 7 Lite 5G, który zapewnia łączność 5G, jak i Wi-Fi 6, został wyposażony w 8GB RAM oraz 128GB pamięci na dane. Dzięki, opracowanej przez OPPO, technologii RAM+, można rozszerzyć o 2GB, 3GB lub nawet 5GB tymczasowej pamięci RAM wydzielonej z nieużywanej pamięci ROM. Smartfon posiada też slot na kartę pamięci, co pozwala zwiększyć przestrzeń na dane do 1TB.
W modelu serii Reno7 została umieszczona bateria o pojemności 4500 mAh, a dzięki funkcji szybkiego i bezpiecznego ładowania SUPERVOOCTM 33W telefon można naładować w około godzinę. Reno7 Lite 5G trafi na polski rynek wyposażony w najnowszą odsłonę sytemu ColorOS 12, który zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo i ochronę prywatności.
Reno 7
W Polsce wkrótce pojawi się trzeci już przedstawiciel serii Reno7 – smartfon Reno7. Model jest dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych – w czarnej obudowie (Cosmic Black), w której zastosowano znane już wykończenie OPPO Glow oraz pomarańczowej obudowie imitującej skórę (Sunset Orange). Struktura w modelu Sunset Orange jest wykonana z włókna szklanego o fakturze skóropodobnej. Dzięki tym rozwiązaniom, na tyle obudowy nie będą widoczne odciski palców ani żadne zarysowania. Telefon waży ok. 175g, a grubość wynosi 7,54mm (Sunset Orange) lub 7,49mm (Cosmic Black).
Spośród rodziny Reno7, model ten charakteryzuje się tym, że jego tylny aparat o mikroobiektywie może robić zdjęcia z 15x lub 30x powiększeniem. Dzięki temu można dostrzec elementy niewidzialne ludzkim wzrokiem, nawet ludzki włos. Przedni aparat ma specjalny obiektyw do selfie 32MP o matrycy IMX709 opracowany wspólnie z marką Sony – tej samej, która została użyta we flagowym Find X5 Pro. Dzięki obecności ultraczułego sensora RGBW, zdjęcia wychodzą wyraźne nawet przy słabym oświetleniu. Skutkuje to powstawaniem mniejszej ilości szumów. Aby urozmaicić tworzenie zdjęć portretowych, telefon został wyposażony w funkcje, takie jak Ulepszanie sceny AI – aż 20 scenerii – czy Selfie HDR. Model ten można ładować poprzez technologię szybkiego ładowania SUPERVOOCTM 33W.
OPPO Enco X2
OPPO Enco X2 to kolejne urządzenie ubieralne, które wkrótce będzie mieć premierę na polskim rynku. To już druga generacja słuchawek TWS, które posiadają ultraszybkie i bezprzewodowe ładowanie z certyfikatem Qi. W etui ładującym słuchawki mogą działać nawet do 40 godzin, a 5-minutowe naładowanie zapewni odtwarzanie muzyki przez dwie godziny.
Zostały one wyposażone w system Super Dynamic Balance Enhanced Engine (SuperDBEE) stworzony we współpracy z Dynaudio. Tak jak poprzedni model, zaprojektowano je we współosiowym układzie dwudrożnym. Cienka jednostka basowa o grubości 0,0095mm oraz membrana LCP zapewniają użytkownikowi bardzo dobrej jakości brzmienia. OPPO Enco X2 posiadają dwa przetworniki: dynamiczny basowy i zbalansowany wysokotonowy. Głośnik wysokotonowy zapewnia szersze pasmo przenoszenia, które sięga do 40kHz i może dostarczyć wyższą rozdzielczość wysokich tonów.
W słuchawkach najnowszej generacji zoptymalizowano strukturę obwodu układu DAC (Digital-to-Analog Converter) w SOC (System-On-Chip) oraz zastosowano cewkę indukcyjną wyższej jakości. OPPO Enco X2 obsługują również transmisję LHDC 4.0 o wysokiej przepływności binarnej (liczba bitów w jednostce czasu), co przekłada się na szybką bezprzewodową transmisję danych.
Słuchawki zawierają system aktywnej eliminacji szumów ANC, dzięki czemu mogą wyeliminować wszystkie niechciane dźwięki. Poziom redukcji szumów osiąga wartość do 45 dB i poziom zakresu częstotliwości 4000Hz, dzięki czemu słuchawki mogą łatwo i skutecznie wyeliminować niechciane dźwięki. W tym modelu zastosowano potrójny zestaw mikrofonów, w tym wewnątrz-uszny. Jest on odpowiedzialny za identyfikację i wzmocnienie głosu użytkownika, a następnie za skuteczne zredukowanie szumów w tle. Ostatecznie do odbiorcy przekazywany jest czysty i wyraźny dźwięk.
Marka OPPO w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej
Firma OPPO pojawiła się na polskim rynku w 2019 roku. Wówczas nieznana jeszcze polskiemu konsumentowi, na świecie świętowała sukcesy. Od kilku lat regularnie gości w czołówce największych producentów smartfonów, jednak zanim to nastąpiło, OPPO zaczynało w 2004 roku jako producent wysokiej jakości sprzętu audio. Cztery lata później na światowym rynku pojawiły się pierwsze telefony marki OPPO. Od tego czasu firma konsekwentnie rozbudowuje swoje portfolio o nowe modele. Od kwietnia 2022 roku konsumenci mogą wybierać smartfony z trzech serii, które znajdują się w ofercie OPPO Polska. Do dobrze znanej i lubianej Serii Reno i Serii A, dołączyła flagowa Seria Find X. Tym samym, obecnie portfolio produktów obejmuje wszystkie kategorie smartfonów od segmentu budżetowego do segmentu premium.
Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w tworzeniu innowacji, wierzymy, że możemy kontynuować nasz zrównoważony rozwój lokalnie w Europie. Wprowadzenie na rynek serii Reno7 i Find X5 Pro wyznacza kamień milowy w regionie kładąc podwaliny pod kolejny rok trwałego i zrównoważonego wzrostu. – Johnny Zhang, prezes na region Centralnej i Wschodniej Europy OPPO
Reno kluczowa Seria dla OPPO w Polsce
Każdego miesiąca ponad 70 milionów osób na całym świecie korzysta ze smartfonów należących do sztandarowej serii marki OPPO – Reno. Wybierają ją ze względu na atrybuty, które można znaleźć w każdej kolejnej generacji OPPO Reno, czyli wyróżniające się wzornictwo, możliwości wideo i foto, doskonała jakość wykonania, przemyślany zestaw podzespołów oraz zoptymalizowany system ColorOS. OPPO zamierza nieustannie rozwijać tę serię w Polsce, prezentując na rynku nowe modele spełniające oczekiwania konsumentów.
OPPO debiutowało w Polsce w 2019 roku Serią Reno3, gdzie odnosło sukces – notując najwyższą sprzedaż w porównaniu do innych krajów Europy Wschodniej. Nie mniejszym powodzeniem cieszyła się kolejna generacja, czyli Reno4. Jej flagowy model – Reno4 Pro 5G – był pierwszym smartfonem w polskiej ofercie firmy obsługującym w pełni technologię 5G. Seria OPPO Reno6 miała swoją premierę w 2021 roku i przyjęła się znakomicie, notując ponad 200% lepsze wyniki podczas pierwszych 10 dni sprzedaży w porównaniu do Serii Reno5. W kwietniu 2022 roku OPPO wprowadziło na polski rynek siódmą już generację serii Reno.
Według różnych szacunków, udział marki OPPO w polskim rynku smartfonów znajduje się w przedziale 5-10% i rośnie. Firma chce znaleźć się w pierwszej trójce w segmencie smartfonów w regionie CEE do 2024 r. To oznacza odpowiednią politykę cenową i koncentrację na produktach zapewniających określoną marżowość. Również decyzje, które przybliżają markę do osiągnięcia celu, jak ta ogłoszona we wrześniu 2021 roku. Wówczas producent zapowiedział utworzenie struktur regionalnych dla Europy Środkowo-Wschodniej z siedzibą w Warszawie, na czele której stoi Johnny Zhang. Dzięki obecności w Czechach, Kazachstanie, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Rosji, Słowacji, Turcji, Uzbekistanie oraz na Ukrainie i Węgrzech, OPPO zyskało dostęp do ponad 400 milionowej społeczności. Więcej można dowiedzieć się artykułu. Zmiany dotyczą również warszawskiego oddziału OPPO – ten zmienił lokalizację swojego biura w Warszawie, które teraz mieści się przy ul. Grzybowskiej 78.
OPPO buduje swój ekosystem
Smartfony to tylko jedna z dziedzin, jakimi zajmuje się producent. OPPO konsekwentnie dąży do tego, by mieć ofertę w każdym segmencie produktów mobilnych, włączając w to urządzenia ubieralne, jak: m.in. słuchawki bezprzewodowe, smartwatche, opaski. Dlatego stale rozwija swoje portfolio, łącząc najnowsze technologie z atrakcyjnym, estetycznym wzornictwem. Wkrótce na polskim rynku premierę będą miały nowości: słuchawki OPPO Enco X2 oraz OPPO Enco Air2, a także zegarek OPPO Watch Free.
Tworzenie nowych, oraz rozwój już istniejących, autorskich rozwiązań technologicznych
OPPO stale wprowadza innowacje w kluczowych dla użytkownika technologiach, takich jak: szybkie ładowanie i pojemność baterii, zaawansowane technologie obrazowania i wideo wykorzystujące SI, jak również rozwój 5G i 6G. Na ostatni dzień grudnia 2021 roku, firma OPPO złożyła ponad 75 000 wniosków patentowych i miała ponad 34 000 przyznanych patentów na całym świecie. Według danych WIPO (tj. Światowa Organizacja Własności Intelektualnej), firma OPPO plasuje się w pierwszej dziesiątce firm zgłaszających patenty PCT w 2021 roku. Więcej o obszarach, które konsekwentnie rozwija OPPO:
· 5G
OPPO wprowadziło swoje patenty dotyczące standardu 5G w ponad 30 krajach i regionach na całym świecie. Do końca grudnia 2021 roku zgłosiło ponad 1800 rodzin patentów dotyczących standardu 5G do ETSI (tj. Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych) i złożyło ponad 5000 propozycji związanych ze standardem 5G do 3GPP (tj. 3rd Generation Partnership Project). Według raportu opublikowanego przez IPlytics, firma OPPO znajduje się w pierwszej dziesiątce firm na świecie pod względem liczby zadeklarowanych rodzin patentów 5G w 2021 roku. Marka ściśle współpracuje z operatorami w całym regionie, aby smartfony OPPO były w pełni zoptymalizowane i zapewniały korzyści wynikające z 5G wszystkim użytkownikom.
· AI oraz Obrazowanie
OPPO złożyło ponad 2600 globalnych wniosków patentowych, głównie w dziedzinie AI, wizji komputerowej, technologii mowy i uczenia maszynowego. Ponadto zgłosiło 9 831 patentów dotyczących obrazowania i posiada 4 054 przyznanych patentów.
· Technologia szybkiego ładowania
W 2014 roku, OPPO, po raz pierwszy zaprezentowało technologię SUPERVOOCTM. Dane z listopada 2021 roku pokazują, że korzysta z niej już 220 mln użytkowników. Firma zgłosiła 3 390 patentów na całym świecie, posiada 1 786 przyznanych patentów i udzieliła licencji na technologię szybkiego ładowania ponad 40 firmom.
Na MWC 2022 OPPO zaprezentowało kilka nowości związanych z ładowaniem m.in. technologię szybkiego ładowania 150W. Dzięki rozwiązaniu, bateria o pojemności 4500mAh może zostać naładowana od 0 do 50% w około 5 minut, a w pełni w niecałe 15 minut. OPPO pokazało również technologię szybkiego ładowania 240W SUPERVOOCTM, dzięki której firma osiągnęła najlepsze wyniki na świecie na polu szybkiego ładowania. Pozwala ona na naładowanie baterii o pojemności 4500mAh od 1% do 100% w około 9 minut. Ponadto w 2021 roku OPPO uruchomiło swój nowy projekt – The Flash Initiative, wprowadzając autorską technologię VOOC do samochodów, przestrzeni publicznych i układów scalonych w wielu różnych technologiach.
Źródło: dane firmy OPPO.
Zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój
Od momentu powstania firmy w 2004 roku, OPPO jest zaangażowane w poprawę jakości życia swoich pracowników, klientów i partnerów, a także w poprawę wpływu na środowisko i społeczeństwo. Zrównoważony rozwój od zawsze był integralną częścią strategii rozwoju marki. OPPO stale pracuje nad gospodarką obiegową, która skupia się na wykorzystaniu zrównoważonych materiałów i zminimalizowaniu generowanych z nich ilości odpadów. Firma stosuje obecnie zrównoważone procesy produkcyjne, obejmujące m.in. projektowanie, pakowanie i modernizację w kierunku przetwarzania materiałów. Tuż przed Barcelona Mobile World Congress 2022 OPPO przedstawiło raport pt. 2021 OPPO Sustainability. Materiał opisuje szczegółowo działania producenta na rzecz zrównoważonego rozwoju i ekologii w kontekście całego cyklu życia produktu. Więcej przeczytać można tutaj.
OPPO, poza własnymi inicjatywami odpowiedzialności społecznej, współpracuje również z dostawcami w celu realizacji projektów zrównoważonego zarządzania i budowania bardziej zrównoważonego ekosystemu. Na przykład, zgodnie z kodeksem postępowania OPPO Social Responsibility Code of Conduct, firma nie współpracuje z dostawcami, którzy postępują niezgodnie z prawem lub stosują nieetyczne praktyki, w tym zachowania monopolistyczne, łapówkarstwo czy korupcję.