Internet & Gry - Reklama

Oszuści podszywają się pod bank Santander!

Ostatnio pisaliśmy o mailach podszywających się pod Santander Bank. Tym razem oszuści rozsyłają fałszywe SMS-y.

 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      Jak to działa?

      Wiadomość informuje o nieautoryzowanym dostępie do konta. Żeby je zabezpieczyć, użytkownik ma oczekiwać na kontakt “specjalisty działu bezpieczeństwa”. Na pierwszy rzut oka SMS wygląda wiarygodnie. W polu nadawcy znajduje się nazwa SAN_PL, którą wykorzystuje bank Santander wysyłając swoje wiadomości do Klientów. Dodatkowo wiadomość nie zawiera linków, co zdecydowanie może uśpić czujność.

      “Santander Bank informuje: wykrylismy nieautoryzowany dostep do Twojego Konta osobistego. W trosce o zabezpieczenie Twojego Konta prosimy oczekiwac na kontakt od specjalisty dzialu bezpieczenstwa. Za niedlugo do Ciebie zadzwoni…”

       

      1 – 30

       

      Jakie jest zagrożenie?

      W kolejnym etapie skontaktuje się z Tobą osoba, podszywająca się pod konsultanta banku i spróbuje wyłudzić login, hasło i kod z SMS w celu autoryzacji. Podanie danych oszustowi może spowodować bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa danych oraz zgromadzonych przez Ciebie oszczędności. Dzięki temu cyberprzestępcy mogą włamać się do Twojego konta i dokonać kradzieży środków.

      Jak sprawdzić, czy SMS jest fałszywy?

      Nie panikuj! Oszuści często próbują wywołać presję czasu, twierdząc, że Twoje konto jest zagrożone i musisz natychmiast podjąć działania. Pamiętaj, że masz czas na zweryfikowanie wiadomości i skontaktowanie się z bankiem – informuje Karolina Kmak, specjalistka ds. cyberbezpieczeństwa z CyberRescue.

      Co zrobić, jeśli wpadł do mnie taki SMS?

      – Nie podawaj żadnych danych logowania ani kodów SMS podczas rozmowy.

      – Nie instaluj aplikacji polecanych przez “konsultantów bankowych”.

      – Zgłoś wiadomość jako spam.

      Pamiętaj! Dzwoni do Ciebie osoba, podająca się za konsultanta? Zanim przekażesz rozmówcy informacje, rozłącz się i zweryfikuj jego wiarygodność na infolinii banku.

      Jeśli dane dostały się w ręce oszustów, jak najszybciej skontaktuj się z bankiem, zmień hasło do konta i sprawdź podpięte urządzenia zaufane.

      foto, źródło. CyberRescue

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *