MediaZapowiedzi TV

Otwórz się na nowe horyzonty w Ale kino+

Ale kino+ obchodzi w tym roku 20 urodziny i zamierza je świętować z filmowych rozmachem. Swoich gości zaprasza do Wrocławia na Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, gdzie od 25 lipca szykuje się niezapomniana uczta dla wszystkich fanów kina.

 

 

Jak co roku podczas wakacji, Wrocław staje się stolicą odważnego kina artystycznego, a to wszystko za sprawą MFF Nowe Horyzonty. 100 tysięcy kinomaniaków rocznie nie może się mylić – to oni przybywają na Festiwal, by zobaczyć coś więcej niż filmy. To festiwal bezkompromisowości w sztuce, przekraczania granic, dyskusji i polemik – bo obok prezentowanych filmów trudno przejść obojętnie.

10 FILMÓW NA 20 URODZINY ALE KINO+

Z okazji 20-lecia Ale kino+, wrocławianie tuż przed festiwalem Nowe Horyzonty otrzymają prezent – 10 filmów z anteny Ale kino+, wartych zapamiętania i zmuszających do myślenia. Te wyjątkowe produkcje, będące preludium do głównego Festiwalu, widzowie będą mogli oglądać już od 5 lipca.

5 LIPCA (PIĄTEK) GODZ. 21.00 „MEKTOUB. MOJA MIŁOŚĆ: PIEŚŃ PIERWSZA”, REŻ. ABDELLATIF KECHICHE / FRANCJA, WŁOCHY 2018

7 LIPCA (NIEDZIELA) GODZ. 21.00 „ARYTMIA”, REŻ. BORIS KHLEBNIKOV / ROSJA, FINLANDIA, NIEMCY 2017
9 LIPCA (WTOREK) GODZ. 21.00 „ANIELSKA TWARZ”, REŻ. VANESSA FILHO, PROD.  FRANCJA 2018
11 LIPCA (CZWARTEK) GODZ. 21.00  “DJANGO”, REŻ. ETIENNE COMAR / FRANCJA 2017
13 LIPCA (SOBOTA) GODZ. 21.00 „LBJ”, REŻ. ROB RAINER / USA 2017
15 LIPCA (PONIEDZIAŁEK) GODZ. 21.00 „ Z PASJĄ”, REŻ. YVAN ATTAL /   FRANCJA, BELGIA 2017
17 LIPCA (ŚRODA) GODZ. 21.00  “LONDON ROAD”, REŻ. RUFUS NORRIS / WLK. BRYTANIA 2015
19 LIPCA (PIĄTEK) GODZ. 21.00 “MARY SHELLEY”, REŻ.  HAINFAA AL-MANSUR / WLK. BRYTANIA, LUKSEMBURG, USA, IRLANDIA 2017
21 LIPCA (NIEDZIELA) GODZ. 21.00 “MIZOGINI”, REŻ. ONUR TUKEL, / USA 2019
23 LIPCA (WTOREK) GODZ. 21.00  “TAJNY DZIENNIK”, REŻ. JIM SHERIDAN / IRLANDIA 2017

SEKCJA FESTIWALOWA ALE KINO+

Specjalna sekcja festiwalowa Ale kino + to filmy znanych i lubianych, często prowokacyjne, osobiste, niezwykłe. Co roku do tej strefy filmowej trafiają starannie wyselekcjonowane produkcje, wyznaczające trendy w światowym kinie. W tym roku w sekcji będzie można obejrzeć:

„Jezioro dzikich gęsi” („The Wild Goose Lake”), reż. Diao Yinan

Drapieżny kryminał laureata Złotego Niedźwiedzia za „Czarny węgiel, kruchy lód”. Zhou Zenong to lider gangu złodziei. Po przypadkowym zastrzeleniu policjanta staje się uciekinierem, za którego głowę wyznaczono sowitą nagrodę. Pomaga mu Liu Aiai, prostytutka przysłana przez towarzyszy bohatera. Mroczną atmosferę przełamują wybuchy przemocy i neonowa estetyka. Gangsterska opowieść osadzona w realiach kraju, który specjalizuje się w śledzeniu własnych obywateli. Brutalne kino na czasy permanentnego nadzoru.

„Jeanne”, reż. Bruno Dumont

Bruno Dumont dokręca śrubę i radykalizuje strategię twórczą obraną od czasów „Martwych wód”. Ten wieczny eksperymentator i zdeklarowany ateista bada granice kina, żartów i wytrzymałości widza w swojej kontynuacji musicalowej historii Dziewicy Orleańskiej. Po tym jak w 2017 roku pokazał dzieciństwo Joanny d’Arc, teraz skupia się na jej sukcesach na polu bitwy i porażkach w starciu z przekonanymi o swojej racji mężczyznami.
„Deerskin”, reż. Quentin Dupieux
Komedia absurdu Quentina Dupieux, autora „Opony” i „Reality”.  Zdobywca Oscara Jean Dujardin brawurowo wciela się w rolę… właściciela skórzanej kurtki. Nie jest to jednak zwykła kurtka. Kawałek jeleniej skóry stanie się obsesją niedoszłego filmowca, a także skłoni go do zbrodni.
„Wysoka dziewczyna”,  reż. Kantemir Balagov
Nagrodzony w Cannes film reżysera pamiętnej „Bliskości”. Rozgrywająca się w Leningradzie w 1945 roku historia dwóch mierzących się z wojenną traumą dziewczyn – nieśmiałej pielęgniarki Iji i jej przyjaciółki Maszy, które po powrocie z frontu połączy niespodziewana tragedia. Kino duszne jak radzieckie komunałki, rozdygotane od emocji, a zarazem intymne, świetnie zagrane i niebojące się ryzyka.
„Adam”, reż. Maryam Touzani
Debiut marokańskiej scenarzystki Maryam Touzani to zdumiewająco dojrzała opowieść o nietypowej przyjaźni dwóch kobiet, które stają się dla siebie oparciem w kryzysowej sytuacji. Wdowa Abla prowadzi własną piekarenkę w Casablance. Ciężarna Samia wyjechała z rodzinnej miejscowości i szuka jakiejkolwiek pracy w mieście, pukając bez skutku do kolejnych drzwi. Mimo początkowych oporów, Abla zaprosi Samię do siebie. W zdumiewająco dojrzałym debiucie Touzani buduje mikrokosmos, w którym dotyk, wspólna praca i rozmowy stają się budulcem relacji uzdrawiającej obie kobiety. Ważną rolę odgrywają w filmie smakowite wypieki, w tym rziza, czyli kręcony ręcznie przysmak z nitkowego ciasta.
„Żegnaj, mój synu” („So Long, My Son”), reż. Xiaoshuai Wang
Chiny, lata 80.   Yaojun i Liyun pracują razem w fabryce, mieszkają w hotelu robotniczym. Rodzi im się synek. Zaraz potem Liyun zachodzi w ciążę po raz drugi, co w kraju jest już niedozwolone. Pojawi się i trzecie dziecko: adoptowany syn. Trzygodzinny film Wang Xiaoshuai – mistrza szóstej generacji chińskich filmowców – w poetycki sposób przedstawia 30 lat z życia bohaterów oraz dziejów modernizujących się Chin.
„Tajemnice Morza Sargassowego” („To thávma tis thálassas ton Sargassón”), reż. Syllas Tzoumerkas
Kapitalnie zagrany psychologiczny kryminał jednego z najważniejszych twórców greckiej nowej fali. Umiejscowiona w miasteczku portowym opowieść o szefowej policji Elisabeth oraz samotnej Ricie, które nieoczekiwanie połączy głęboko skrywana tajemnica. Porównywany do hipnotycznych dzieł Davida Lyncha i kina noir portret podupadłej greckiej miejscowości i kobiecej solidarności.
Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty odbywa się od 25 lipca do 4 sierpnia we Wrocławiu.
Ale kino+ po raz 6-ty jest partnerem filmowym Festiwalu. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *