Plus wygrywa ranking Top Marka 2021 w kategorii telekomunikacja
W tegorocznej edycji rankingu Top Marka Plus po raz kolejny osiągnął zdecydowanie najlepszy wynik spośród wszystkich badanych operatorów. W naszej kategorii branżowej zajęliśmy pierwsze miejsce, a w zestawieniu ogólnym obejmującym 500 największych marek znaleźliśmy się na siódmej pozycji. Plus już trzeci raz z rzędu i czwarty raz w ciągu ostatnich pięciu lat zajął najwyższe miejsce na podium w kategorii telekomunikacja.
Top Marka to odbywające się od 14 lat, największe na polskim rynku badanie ilościowe i jakościowe analizujące popularność i wizerunek poszczególnych marek w artykułach prasowych, internetowych i w mediach społecznościowych.
Badaniem objętych jest aż 500 marek z 50 branż, a o ich miejscu w rankingu decyduje wypadkowa trzech zmiennych: liczba artykułów dziennikarskich (z wykluczeniem reklam) i postów internautów na temat danej marki, szacowane dotarcie (liczba ich odbiorców) oraz wydźwięk publikacji (pozytywny/neutralny/negatywny). Ranking organizowany przez branżowy magazyn Press oraz firmę PRESS-SERVICE Monitoring Mediów jest najbardziej przekrojowym i miarodajnym badaniem tego typu w Polsce.
Tabela 1. Top marka 2021 – ranking operatorów telekomunikacyjnych
Źródło: Ranking Top Marka 2021.
Plus w tegorocznej edycji rankingu Top Marka po raz kolejny zdecydowanie pokonał konkurencję, osiągając wskaźnik siły marki znacznie wyższy niż zsumowana wartość tego parametru dla operatorów na drugim i trzecim miejscu zestawienia. Na zwycięski wynik składają się:
– wysokie szacowane dotarcie informacji do odbiorców – Impact. Było ono niemal dwukrotnie większe od drugiego na podium Orange i blisko trzykrotnie wyższe od Play i T-Mobile,
– najlepszy w grupie operatorów infrastrukturalnych wydźwięk opublikowanych informacji – Indeks Sentymentu,
– najwyższa liczba publikacji dotyczących Plusa, która przewyższa sumę publikacji na temat dwóch kolejnych marek – Orange i Play.
Tabela 2. Porównanie pozycji marek ze względu na wydźwięk, zasięg i liczbę (wielkość koła) publikacji
Źródło: Ranking Top Marka 2021.
Warto również zwrócić uwagę na fakt, że w porównaniu do rankingu zeszłorocznego, Plus zanotował wzrost siły marki z 5 676 778 do 5 933 269 punktów.
Wszystkie te dane świadczą o rosnącej z roku na rok medialności Plusa, która pozwala nam utrzymywać silną pozycję branżowego lidera na tym polu. Znaczącym osiągnięciem jest także 7. miejsce Plusa w całym rankingu Top Marka wśród wszystkich 500 badanych marek, obok takich firm jak: PKO Bank Polski, Orlen, Bank Pekao, Pfizer czy PGE.
Tegoroczne badanie Top Marka objęło łącznie 108 mln publikacji: ponad 2 mln tekstów prasowych, 16 mln publikacji internetowych oraz 90 mln postów w social mediach.