Telekomunikacja - Telefony - Promocje

Plus wygrywa ranking Top Marka 2022

Po raz kolejny Plus okazał się najlepszym wśród wszystkich badanych operatorów w rankingu Top Marka 2022. Plus nieprzerwanie od 2019 roku pozostaje liderem w branży telekomunikacyjnej. Natomiast spośród 500 brandów Plus znalazł się na 10 miejscu.

 

O dominacji Plusa w tegorocznej edycji rankingu Top Marka zadecydowało aż 3 090 860 jednostek przewagi siły marki.

Impact, czyli liczba odbiorców, była o niecały milion wyższa od operatora, który uplasował się na drugim miejscu.

Plus podniósł także zeszłoroczny wskaźnik indeksu sentymentu, z 2,89 na 2,93.

Warto podkreślić i porównać liczbę publikacji z pozostałymi operatorami. Mimo tego, że Plus nie został wspomniany w największej ilości publikacji spośród wymienionych, miał on najwięcej odbiorców i najwyższy indeks sentymentu, dzięki czemu jego siła marki wyniosła ponad 5 milionów, czyli więcej niż suma sił marki pozostałych operatorów.

Tabela 1. Top marka 2022 – ranking operatorów telekomunikacyjnych

 

Źródło: Ranking Top Marka 2022.

 

Plus zachował pozycję najsilniejszej w mediach marki telekomunikacyjnej. O jego zwycięstwie ponownie zadecydowały wzmianki o sponsoringu męskich ligowych rozgrywek siatkarskich, które stanowiły większość publikacji o tym brandzie. Ale uwagę mediów i internautów przykuł też rozwój komercyjnej sieci 5G, w której zasięgu w grudniu ub.r. znalazło się 19 mln mieszkańców Polski, a także osiągnięcie w niej szybkości 1 GB/s (w Piotrkowie Trybunalskim), dzięki agregacji 5G z LTE. Latem ub.r. doszło też do rebrandingu marek z portfolio Cyfrowego Polsatu, o czym komunikowano we wspólnej z Plusem kampanii. Zainteresowanie wzbudziły także wprowadzenie na iPhone’y, w grudniu, długo wyczekiwanego VoLTE, a następnie, w maju br., 5G. – Kaja Matuszak, analityczka mediów PSMM.

Top Marka to organizowane od 15 lat badanie ilościowe i jakościowe marek na polskim rynku. Analiza popularności i wizerunku pozwala na wskazanie 50 firm o największym zasięgu w prasie, internecie i mediach społecznościowych.

Badanie organizowane jest przez Magazyn Press oraz PSMM Monitoring & More. Do wyłonienia najlepszych spośród 500 marek z 50 branż organizatorzy zastosowali trzy czynniki: impact (liczba odbiorów wzmianek o marce), indeks sentymentu (wydźwięk publikacji: pozytywny/neutralny/negatywny), liczba publikacji (ilość opublikowanych wzmianek o firmie, wyłączając reklamy) oraz siła marki (ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu). To najbardziej przekrojowe i miarodajne badanie marek polskiego rynku.

Nagroda ta świadczy o czołowej medialności Plusa, która wpływa na utrzymywanie silnej pozycji branżowego lidera w telekomunikacji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *