Płyta z kultowym koncertem Majki Jeżowskiej już w sprzedaży!
Występ Majki Jeżowskiej był jednym z najbardziej wyjątkowych momentów 25. edycji Pol’and’Rock Festival. Artystce, znanej głównie z twórczości dla dzieci, udało się porwać do zabawy tysiące osób i zdetronizować metalowy zespół Decapitated, który w tym samym czasie występował na główniej scenie festiwalu. Wydawnictwo CD/DVD z zapisem koncertu trafiło właśnie do sprzedaży.
„A ja wole moją mamę”, „Marzenia się spełniają” i „Wszystkie dzieci nasze są” – praktycznie każdy zna autorkę tych nuconych do dziś przebojów. Głos Majki Jeżowskiej – ciepły i pełny radości – od lat porywa do wspólnej zabawy najmłodszych widzów, a w ubiegłym roku porwał również uczestników festiwalu w Kostrzynie nad Odrą. Rzadko się zdarza, by artysta występujący na Małej Scenie Pol’and’Rock Festival zgromadził pod sceną więcej publiczności, niż ten, który równolegle występuje na Scenie Dużej (i potencjalnie najważniejszej). Majce Jeżowskiej ta sztuka się udała, a sentymentalną podróż do czasów dzieciństwa w czasie tego występu wielu uczestników Najpiękniejszego Festiwalu Świata wspomina do dziś.
“To, że Najpiękniejszy Festiwal Świata, najpierw Przystanek Woodstock, a później Pol’and’Rock Festival, potrafi zaskoczyć swoją różnorodnością, pomysłem, twórczym szaleństwem, totalnie zmienną pogodą, kurzem, ogromnym tłumem przechadzającym się w tę i nazad, piekielnie zimną nocą i rozżarzonym do temperatury pustynnej polem namiotowym, mega korkiem samochodowym i przebierańcami, jakich świat nigdy nie widział, wszyscy doskonale wiemy. Ale ściana ŚMIERCI zamieniona w ścianę MIŁOŚCI przy koncercie Majki Jeżowskiej, to było coś bardzo wyjątkowego, a nawet zaskakującego. I właśnie o tym opowiada to wydawnictwo. Kiedy na wiele miesięcy przed Festiwalem wyświetlił mi się w telefonie jej numer, zanuciłem sobie – jak bum cyk, cyk, naprawdę – „A ja wolę moją mamę” i po prostu odebrałem telefon od znajomej sprzed wielu lat, której to utwór otwierał pierwszy teledysk opowiadający o Centrum Zdrowia Dziecka i zbiórce pieniędzy na jego Fundację. Wtedy mega popularna Majka zaśpiewała go po polsku i po angielsku, ilustrując krótki film, który był impulsem do powstania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Majka zapytała krótko, czy mogłaby zaśpiewać na Festiwalu, a że dzień był pogodny i w mojej duszy wszystko grało, odpowiedziałem bez zastanowienia: nie ma problemu, mamy jeszcze okienko na Małej Scenie. I rozpętało się… piekło. Najpierw na forach, a potem już na miejscu pod Małą Sceną, gdzie przeogromny tłum festiwalowej publiczności czekał na swoje… dzieciństwo i najbardziej słodkie wspomnienia. Ta szczerość zabawy publiczności, jej totalny udział w koncercie Majki wszystkich nas powalił na kolana. Fantastyczne szaleństwo z gwarancją indywidualnej podróży w czasy beztroski, podwórkowej zabawy, przeczytanych książek, procy, trzepaka i wzajemnego, szkolnego szacunku. Niezapomniany koncert, o czym przekonacie się za chwilę! Polecam słuchać w wieloosobowych grupach w różnorodnym wieku. To najlepszy sposób na super zabawę ” – Jurek Owsiak na okładce płyty.
1 czerwca ruszyła przedsprzedaż wydawnictwa CD/DVD z zapisem tego koncertu (premiera – 12 czerwca). Płyty dostępne są w SiemaShopie, dobrych sklepach muzycznych i systemach streamingowych.
Patroni medialni: Antyradio, Onet.pl, Co Jest Grane 24, Kręcioła.TV
Wydawca: Złoty Melon
Jest to już kolejne wydawnictwo Złotego Melona z zapisem koncertu, do którego doszło w czasie jubileuszowej edycji Pol’and’Rock Festival – wcześniej ukazały się płyty z koncertami Agnieszki Chylińskiej, Kwiatu Jabłoni, Dubiozy Kolektiv i Łydki Grubasa.
Spółka Złoty Melon jest jednoosobową spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, która powstała, by współdziałać z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w zakresie jej działalności i w której Fundacja WOŚP posiada 100% udziałów.
Złoty Melon jest największym wydawcą płyt z polską muzyką rockową w wersji “live”. Dotychczas ukazało się ponad 70 albumów z koncertami zarejestrowanymi podczas Festiwali Pol’and’Rock (wcześniej: Przystanek Woodstock).
fot. Dominik Malik
fot. Łukasz Widziszowki