Podcasty TOK FM z nagrodami w konkursie Podcast Roku
Dwa podcasty TOK FM zostały nagrodzone w konkursie Podcast Roku im. redaktora Janusza Majki. W kategorii „Polityka, społeczeństwo, gospodarka” zwyciężył cykl „Folwark” Michała Janczury. Z kolei w kategorii „Marka sponsorująca podcast” doceniona została seria „Mam pytanie”, tworzona w partnerstwie z firmą EY, a przygotowywana przez Macieja Głogowskiego, Annę Augustyn oraz Tomasza Settę.
Gala rozdania nagród w konkursie Podcast Roku im. redaktora Janusza Majki odbyła się w niedzielę, 20 listopada br. W jednej z debat podczas wydarzenia wzięła udział Kamila Ceran, redaktor naczelna Radia TOK FM, która opowiadała o podcastach za paywallem.
– Podcasty to część cyfrowej oferty Radia TOK FM dla słuchaczy, na którą składają się dziesiątki tysięcy materiałów. Jesteśmy niezmiernie dumni, że na podcastowym rynku, który w tej chwili bardzo dynamicznie się rozwija, zarówno słuchacze, jak i eksperci doceniają właśnie propozycje tworzone przez naszych dziennikarzy – mówi Kamila Ceran.
W kategorii „Polityka, społeczeństwo, gospodarka” nagrodę odebrał Michał Janczura, autor radiowego serialu dokumentalnego „Folwark”. To opowieść o niewielkim mieście na Pomorzu Zachodnim – Kaliszu Pomorskim, gdzie w krótkim czasie kilkadziesiąt osób zrezygnowało z pracy w urzędzie miasta z powodu zachowania burmistrza. Jednak „Folwark” to opowieść nie tylko o Kaliszu Pomorskim, ale o życiu i zależnościach w małym miasteczku, w którym bez mediów i kontroli władza może więcej. Autorem podcastu jest Michał Janczura, dziennikarz TOK FM, a o reżyserię oprawy dźwiękowej zadbał Bartosz Dąbrowski. Wszystkie odcinki podcastu były emitowane na antenie Radia TOK FM, a pierwszego odcinka można bezpłatnie słuchać na platformie podcastowej TOK FM – na tokfm.pl/folwark i w aplikacji TOK FM. Pozostałe części cyklu są dostępne wyłącznie dla subskrybentów TOK FM Premium.
W kategorii „Marka sponsorująca podcast” nagroda dla najlepszego projektu trafiła do twórców serii „Mam pytanie”, tworzonej w partnerstwie z firmą doradczą EY. Podcast, który co tydzień stawia pytanie o aktualne zjawiska gospodarcze i szuka na nie odpowiedzi, przygotowują dziennikarze Radia TOK FM: Maciej Głogowski oraz Tomasz Setta, a także wydawczyni i redaktorka merytoryczna Anna Augustyn. Twórcą oprawy dźwiękowej jest Bartosz Dąbrowski, zaś za produkcję dźwiękową kolejnych odcinków odpowiada Maciej Golczyński.
Nominację w konkursie Podcast Roku w kategorii „Podcast za paywallem” otrzymał także Piotr Jaśkowiak z Radia TOK FM za serię „Kosmiczne Usługi dla Ludności”, a w kategorii „Nauka, edukacja, technologia” za cykl „LAMU – Letnia Akademia Młodych Umysłów” główną nagrodę przyznano Karolinie Głowackiej, prowadzącej Sobotni Poranek w TOK FM.
– Content audio tworzony przez marki to zjawisko bardzo popularne na świecie, które w Polsce także cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Jakościowe i profesjonalne podcasty takie, jak te tworzone przez zespół TOK FM, to naturalne otoczenie dla marek, które dostrzegają benefity płynące z komunikacji marketingowej przy treściach redakcyjnych. Co ważne, jak pokazują nasze badania słuchaczy podcastów, ta forma reklamy jest akceptowana przez niemal 70% użytkowników – co jest wynikiem nieosiągalnym w innych mediach. Słuchacze postrzegają podcasty jako wiarygodne źródło eksperckiej wiedzy, z czego chętnie korzystają nasi klienci w kampaniach reklamowych – mówi Michał Dobrzański z działu analiz i wsparcia biznesu Tandem Media/Tandem Audio Broker.
W drugiej edycji konkursu Podcast Roku im. redaktora Janusza Majki przyznano nagrody w pięciu kategoriach. Podcast Roku to pierwszy ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych. Więcej informacji – podcastroku.pl.
Partnerem konkursu jest zespół Tandem Media – już wkrótce Tandem Audio Broker, a w konkursowym jury zasiada Michał Dobrzański, dyrektor działu analiz i wsparcia biznesu Tandem Media.
Radio TOK FM – Pierwsze Radio Informacyjne jest opiniotwórczym radiem „mówionym”, w którym słowo stanowi około 90% programu antenowego. Stacja intensywnie rozwija swoją ofertę premium, liczba wykupionych dostępów Premium TOK FM na koniec czerwca 2022 r. wyniosła 27,6 tys.
Podcastowa biblioteka stacji to już ponad 200 audycji i cykli tematycznych o różnorodnej tematyce – m.in. politycznej, ekonomicznej, społecznej, naukowej i poradnikowej – zawierająca przeszło 75 tys. materiałów. Są wśród nich bieżące audycje z anteny Radia TOK FM oraz podcasty dostępne wyłącznie w internecie, np. „Co z Ciebie wyrośnie?” Karoliny Oponowicz, „English Biz” Olgi Pietrykiewicz czy radiowy serial dokumentalny Michała Janczury „Eksperyment”.