Polacy pokochali duże telewizory i mają apetyt na jeszcze większe
W 2020 roku Polacy po raz pierwszy w historii kupią więcej telewizorów z ekranami o przekątnej 55 cali niż 32 cale. Te ostatnie od wielu lat zajmowały pierwsze miejsce w zestawieniach sprzedaży ilościowej. Trend ten, który teraz jako standard obejmuje cały polski rynek, w przypadku telewizorów marki Samsung był widoczny już w 2018 roku. Firma szacuje, że jest to już stała tendencja rynkowa i Polacy coraz częściej będą kupowali większe telewizory, także te o przekątnej 75 czy 85 cali.
- W tym roku po raz pierwszy telewizory z ekranami 55-60 cali, według estymacji firmy Samsung, będą najczęściej kupowanymi telewizorami w Polsce.
- Już od 2018 roku telewizory 55 cali są najczęściej wybieranymi modelami z oferty Samsung. Takie i większe ekrany stanowią ponad 55% sprzedaży telewizorów firmy w Polsce.
- Popyt na duże ekrany w naszym kraju będzie wzrastał: Samsung przewiduje, że do 2024 roku sprzedaż telewizorów 65-calowych będzie stanowić 25% rynku.
Duży ekran to lepsze wrażenia
Wzrost popytu na większe telewizory w trzech pierwszych kwartałach tego roku po raz pierwszy był tak znaczący, że istotnie zmienił rynkowy krajobraz. Według danych firmy Samsung, w 2020 roku Polacy kupią więcej telewizorów z kategorii 55-60 cali niż najbardziej popularnych dotychczas modeli o przekątnej ekranu 32 cale i mniejszych, czy cieszących się niesłabnącym powodzeniem telewizorów o przekątnej 40-43 cale.
– Zakładamy, że w tym roku Polacy kupią prawie 900 tysięcy telewizorów 55+. Jednocześnie obserwujemy stały wzrost zainteresowania jeszcze większymi ekranami o przekątnej powyżej 75 cali. Według naszych estymacji w tym roku powinniśmy sprzedać ponad 20 tys. takich telewizorów – mówi Grzegorz Stanisz, Szef sprzedaży RTV Samsung Electronics Polska. – My Polacy zakup nowego telewizora traktujemy jako kilkuletnią inwestycję w główne źródło domowej rozrywki. Jeśli zatem przed wyborem większego ekranu powstrzymuje nas nieuzasadniona obawa, że będzie on zbyt duży, to warto to jeszcze raz przeanalizować. Pojawiająca się już kilka dni po zakupie myśl, że jednak można było wybrać ten większy telewizor, potrafi skutecznie odebrać przyjemność z oglądania – komentuje.
Nie żałuj sobie wielkich emocji
Wybór wielkości ekranu to kwestia, która dla wielu kupujących stanowi wyzwanie. Jeśli tylko domowa przestrzeń na to pozwala, warto zawsze zdecydować się na ten większy ekran. To rekomendacja, która została poparta badaniami[1]. Dane pokazały, że 57% Polaków, którzy w zeszłym roku kupili telewizor o przekątnej 55 cali i więcej żałuje, że nie wybrało jeszcze większego ekranu.
Technologia bez ograniczeń
Biorąc pod uwagę, jak bardzo w ostatnich latach zmieniły się same telewizory, ich możliwości oraz technologie czy wreszcie sposób, w jaki z nich korzystamy, nie jest zaskoczeniem, że popyt na większe ekrany cały czas rośnie.
Różnicę widać bardzo wyraźnie także w segmencie telewizorów wielkoekranowych, czyli „70+”, które cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Przed pięciu laty ich rynkowa średnia cena oscylowała wokół 14 tys. złotych, a w 2019 takiej wielkości Smart TV mogliśmy kupić już za niecałe 7 tys. złotych. Biorąc pod uwagę dane z poprzednich lat i to, jak zmieniały się ceny telewizorów, można oszacować, że do 2024 roku telewizory 65 cali będą stanowiły już 25% rynku i znacznie wzrośnie sprzedaż telewizorów większych, np. z ekranem o przekątnej 75 cali. [2].
Rozdzielczość 4K i 8K wsparta m.in. sztuczną inteligencją sprawia, że na telewizorach takich jak Samsung QLED wszystkie treści wyglądają doskonale, a im większy ekran, tym bardziej spektakularne efekty i większe emocje.
Dziś telewizor to dużo więcej niż telewizja. To centrum domowej rozrywki – platformy VoD praktycznie każdego dnia proponują nowe filmy i seriale, a łatwiejsza niż kiedykolwiek współpraca z urządzeniami mobilnymi rozszerza możliwości wykorzystania tego największego domowego ekranu.
[1] Badanie zostało zrealizowane jesienią 2019 roku na zlecenie firmy Samsung w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i we Włoszech. Zostali nim objęci klienci, którzy kupili telewizor o przekątnej ekranu 55 cali lub większy.
[2] W oparciu o prognozę ilościowego udziału segment 65” w polskim rynku sprzedaży telewizorów (ekstrapolacja trendu wzrostowego segmentu 55” z lat 2015 – 2020).