Polska premiera sezonu 5B “Fear the Walking Dead” na AMC (wideo)
„Fear the Walking Dead” powróci na antenę AMC Polska z sezonem 5B w tym samym czasie, co w Stanach Zjednoczonych – w poniedziałek 12 sierpnia 2019 o 3:00. Na powtórną emisję zapraszamy tego samego dnia o 22:00.
Producent wykonawczy „Fear the Walking Dead” oraz chief content officer całego uniwersum „The Walking Dead”, Scott M. Gimple, potwierdził także, że powstanie 6. sezon serialu – będzie go można obejrzeć już w przyszłym roku.
W 5. sezonie Fear the Walking Dead misja grupy jest jasna: odnaleźć ocalałych i uczynić z resztek dawnego świata nieco lepsze miejsce. Morgan Jones (Lennie James) jest zdeterminowany, by przewodzić grupie w oparciu o filozofię, u podstaw której leżą życzliwość, oddanie społeczności i nadzieja. Bohaterowie wierzą, że wzajemna pomoc pomoże im zadośćuczynić za błędy popełnione w przeszłości. Jednak nie tak łatwo odzyskać zaufanie. Misja niesienia pomocy innym zostanie poddana ostatecznej próbie, gdy członkowie grupy znajdą się na nieznanym terytorium, co zmusi ich do stawienia czoła nie tylko swojej przeszłości, ale także lękom. Tylko w ten sposób będą w stanie odkryć zupełnie nowy sposób na przeżycie, który na zawsze ich odmieni.
Widzowie będą mogli zobaczyć również nowy odcinek programu „Talking Dead: Fear Edition” prowadzonego przez Chrisa Hardwicka, do którego dołączą goście specjalni i członkowie obsady, aby omówić ostatnie wydarzenia w serialu. Program wyemitowany zostanie 30 września tuż po ostatnim odcinku sezonu 5B.
Producentem wykonawczym „Fear the Walking Dead” jest Scott M. Gimple, showrunnerami Andrew Chambliss oraz Ian Goldberg, a także Robert Kirkman, David Alpert, Gale Anne Hurd i Greg Nicotero. W serialu występują: Lennie James, Alycia Debnam-Carey, Colman Domingo, Danay Garcia, Garret Dillahunt, Maggie Grace, Jenna Elfman, Alexa Nisenson, Austin Amelio, Ruben Blades oraz Karen David.
W Stanach Zjednoczonych premierę 5. sezonu „Fear the Walking Dead” obejrzało 3 miliony widzów, w tym 1,5 mln dorosłych z grupy wiekowej 25-54 i 1,2 mln dorosłych z grupy 18-49 (badanie Nielsen live+3), co czyni ją trzecią pod względem pupularności premierą serialu
w amerykańskiej telewizji w sezonie 2018/19 w obu kluczowych grupach demograficznych.