MediaZapowiedzi TV

Ponad 100 tys. zł. zebrano podczas aukcji charytatywnej Herstory

Za nami wielki finał Herstory. Podczas aukcji charytatywne w DESA Unicum zebrano 109,5 tys. zł., a zyski zostaną przekazane na budowę pierwszego w Polsce Muzeum Historii Kobiet.

 

– Herstory to projekt, który dostarczył nam wielu powodów do dumy. Odzew ze strony artystek i poziom prac przekazanych na aukcję charytatywną przerosły nasze oczekiwania. Jesteśmy wdzięczni za zaangażowanie z strony naszych partnerów, z którymi wspólnie pomagamy zbudować pierwsze w Polsce Muzeum Historii Kobiet. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do tak ogromnego sukcesu Herstorymówi Izabella Wiley, wiceprezeska, dyrektorka generalna A+E Networks CEE.

18 listopada 2023 r. w siedzibie DESA Unicum odbyła się aukcja charytatywna Herstory, podczas której licytowano wyjątkowe dzieła. 17 wybitnych polskich artystek stworzyło prace inspirowane bohaterkami projektu HISTORY Channel. Podczas aukcji zebrano 109,5 tys. zł., a zyski zostaną przekazane na budowę pierwszego w Polsce Muzeum Historii Kobiet.

– Ja się bardzo cieszę, że instytucji i organizacji, chcących włączyć się w budowę Muzeum Historii Kobiet w Polsce jest coraz więcej. Że ta idea, która mnie ujęła kilka miesięcy temu staje się ważna dla wielu kolejnych osóbmówiła podczas wernisażu Herstory wicemarszałkini woj. wielkopolskiego, Paulina Stochniałek.

Powstające Muzeum będzie instytucją zarządzaną wspólnie przez samorząd województwa oraz Fundację Muzeum Historii Kobiet.

– To się już dzieje! Tu i teraz. A dzięki akcji Herstory oraz funduszom zgromadzonym dzięki aukcji, prace nad budową naszego Muzeum istotnie przyspieszą dodaje Anna Kowalczyk z Fundacji Muzeum Historii Kobiet.

Herstory zostało zainaugurowane w marcu 2023 roku podczas Śniadania Kobiet, na którym odbyła się rozmowa o tym, dlaczego Herstoria jest lekcją ratowania płonącego świata. Od tego czasu miał miejsce cały szereg aktywności związanych z tym projektem.

HISTORY Channel wraz z prof. Dobrochną Kałwą oraz z przedstawicielkami Muzeum Historii Kobiet wybrało 19 bohaterek projektu, które reprezentują różne dziedziny – od historii i polityki, przez sport, naukę czy sztukę. Informacje o tych wyjątkowych Polkach były przekazywane m.in. w spotach telewizyjnych, w social mediach i na specjalnie stworzonej stronie www. W ramach projektu powstał także cykl podcastów oraz bezpłatne scenariusze lekcji do szkół.

HISTORY Channel razem z DESA Unicum zaprosili do współpracy 17 artystek, które zainspirowały się życiorysami bohaterek Herstory i stworzyły wyjątkowe prace. Alex Urban, Anna Grzymała, Iwona Demko, Natalia Bażowska, Maja Janczar, Aleksandra Kujawska, Martyna Ścibor, Roksana (Roxi) Kularska-Król, Anna Halarewicz, Kat Garstka, Natalia Fundowicz, Patrycja Nurkan, Anna Mamica, Agata Nowicka, Anna Helena Szymborska, Katarzyna Chmiel i Malwina Konopacka – to dzieła właśnie tych artystek zostały wylicytowane podczas aukcji charytatywnej, która odbyła się 18 listopada.

Partnerami projektu są DESA Unicum, Empik GO, Wysokieobcasy.pl, Muzeum Historii Kobiet, Clear Channel.

foto. A+E Networks Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *