BadaniaSport w TVTVN Warner Bros. Discovery Polska

Ponad 8 milionów widzów oglądało relacje z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Eurosporcie

Relacje z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Eurosporcie śledziło ponad 8 milionów widzów. Treści związane z igrzyskami na kanałach TVN Grupa Discovery obejrzało aż 18,5 mln osób! Podczas 17 dni igrzysk anteny Eurosportu osiągnęły 53% udziału w oglądalności kanałów sportowych w Polsce, a Eurosport 1 był w tej kategorii zdecydowanym liderem. Udział w rynku kanałów Eurosportu wzrósł w porównaniu z igrzyskami w Pjongczangu o 49%!

 

Igrzyska olimpijskie to najważniejsze wydarzenie sportowe świata. Eurosport co roku pokazuje widzom tysiące godzin transmisji z niesamowitych, pełnych emocji imprez sportowych, a igrzyska olimpijskie, do których Discovery posiada prawa do 2024 roku – to perła w koronie praw grupy. Po raz kolejny platformy i kanały TVN Grupa Discovery na czele z Eurosportem i Playerem pokazały igrzyska w zdecydowanie najszerszym zakresie w Polsce. W Eurosporcie 1, Eurosporcie 2, trzech kanałach dodatkowych, kanale 4K i – w całości – w Playerze widzowie mogli obejrzeć aż 850 godzin transmisji! Dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas ponad 30 lat relacjonowania sportu, w tym igrzysk w Pjongczangu i Tokio, Eurosport zapewnił kibicom sportu niezrównane doznania, kompleksowe relacje i ekspercki komentarz.

Dziękujemy kibicom i widzom, którzy w ostatnich tygodniach niezwykle licznie wybrali transmisje ich ulubionych dyscyplin sportowych na kanałach Eurosportu i w Playerze. Relacjonowanie zmagań sportowców prosto z Pekinu było przedsięwzięciem na wielką skalę – po raz kolejny musieliśmy zmierzyć się z organizacją naszych działań w dobie pandemii, dlatego sukces, który odnieśliśmy daje nam poczucie podwójnego spełnienia. Nasze zaangażowanie nie kończyło się jedynie na relacjach live – wykorzystując globalne możliwości oraz doświadczenie, stworzyliśmy interaktywne, nowoczesne studio, korzystające z najnowszych technologii, aby przenieść widzów w samo centrum sportowych zmagań. Mimo zakończenia igrzysk, kontynuujemy przygodę ze sportową zimą, a dla fanów sportu przygotowujemy już kolejne niespodzianki. Myśli kierujemy już także w stronę Paryża i igrzysk w 2024 roku podkreśla Dorota Żurkowska, dyrektor Eurosportu w Polsce i członek zarządu TVN Grupa Discovery.

W trakcie igrzysk Eurosport 1 osiągnął 1,84% udziału w rynku w grupie A4+. Eurosport 2 miał 0,53% udziału, co oznacza, że obie anteny oglądało więcej widzów niż wszystkie pozostałe kanały sportowe w Polsce! Udział w rynku kanałów Eurosportu w porównaniu z analogicznym okresem igrzysk w Pjongczangu wzrósł o 49%. Najwyższą widownię zgromadził konkurs olimpijski na skoczni normalnej. Końcówkę drugiej serii i skok po medal Dawida Kubackiego – ambasadora TVN Grupa Discovery – śledziło w Eurosporcie 1 aż 2,2 mln osób, przy średniej oglądalności na poziomie 1,7 mln.

Transmisje z Pekinu w Eurosporcie 1 i 2 osiągnęły ponad 8 mln skumulowanego zasięgu. Na kanałach i platformach TVN Grupa Discovery treści związane z igrzyskami, w tym w sportowych audycjach informacyjnych przyciągnęły aż 18,5 miliona widzów! Eurosport to gwarancja merytorycznych analiz ekspertów i nietuzinkowego studia. O najważniejszych wydarzeniach igrzysk opowiadali m.in. Justyna Kowalczyk, Katarzyna Woźniak, Magdalena Pałasz, Zofia Kiełpińska, Tomasz Sikora, Mariusz Czerkawski, Marcin Szafrański, Jakub Kot i Krzysztof Biegun. Codzienny program „Strefa Medalowa” oglądało średnio 107 tys. widzów przy udziale w rynku na poziomie 1%. Widzowie mogli usłyszeć fantastycznych komentatorów, w tym Marka Rudzińskiego, Igora Błachuta, Tomasza Jarońskiego, Magdalenę Tascher, Aleksandrę Kauc-Żelichowską, Sebastiana Szczęsnego, Grzegorza Pajdę i Adama Probosza.

Tylko na platformach i kanałach grupy kibice sportu mieli pewność, że nie przegapią ani sekundy igrzysk i chętnie z tego korzystali. Użytkownicy serwisu player.pl spędzili niemal 600 tys. godzin oglądając igrzyska w Pekinie. Na stronie eurosport.pl kontent olimpijski przyciągnął prawie 2 mln użytkowników. Obejrzeli oni blisko 5 milionów klipów, spędzając przy tym aż 70 tys. godzin.

Osoby zainteresowane śledzeniem igrzysk „od kuchni” mogły oglądać vlog Filipa Folczaka. Dziennikarz w krótkich filmach publikowanych na YouTube Eurosportu odsłaniał kulisy najważniejszego wydarzenia sportowego świata, pokazując rywalizację w Pekinie od strony, której nie mogą uchwycić telewizyjne kamery. W mediach społecznościowych Eurosportu pojawiały się też specjalne relacje z igrzysk przygotowywane przez reprezentantów Polski w snowboardzie – Aleksandrę Król i Oskara Kwiatkowskiego.

Po zakończeniu igrzysk gwiazdy sportów zimowych wracają do rywalizacji w Pucharze Świata. W najbliższych tygodniach w TVN, Eurosporcie i Playerze transmitowane będą kolejne zawody w skokach narciarskich – już w najbliższy weekend relacje z Lahti. Eurosport i Player pokażą również rywalizację w Pucharze Świata w biathlonie, narciarstwie alpejskim, biegach narciarskich, kombinacji norweskiej, narciarstwie dowolnym i snowboardzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *