Programmatic audio w RMFon.pl teraz także w narzędziach Google’a
Model sprzedaży programmatic audio dostępny w portalu internetowym RMFon.pl Grupy RMF jest teraz dostępny także z poziomu platformy DV360 – narzędzia Google’a do zakupu kampanii w tym modelu.
Stało się to możliwe dzięki zintegrowaniu platformy strony podażowej Audiomax, z której korzysta Grupa RMF, właśnie z platformą strony popytowej DV360.
„Dzięki temu ruchowi wszystkie agencje i domy mediowe w Polsce będą mogły kupować kampanie w RMFonie w modelu programatycznym, bo polski rynek w przeważającej większości wykorzystuje rozwiązania dostarczane przez Google” – mówi Adam Pachla, Head of Digital w Grupie RMF.
Grupa RMF jest jedynym polskim nadawcą radiowym, który oferuje zakup spotów i planowanie kampanii w modelu programatycznym. Możliwe jest to w portalu RMFon.pl zarówno w kanałach eterowych (RMF FM, RMF MAXXX, RMF Classic) jak i w ponad 100 tematycznych kanałach muzycznych.
W tym modelu możliwy jest zakup pre-rolli (spotów emitowanych internautom przed streamem) jak i mid-rolli (spotów w blokach reklamowych w trakcie streamu). Reklama emitowana w ten sposób daje wiele możliwości targetowania takich jak geolokalizacja, rodzaj muzyki, wiek, płeć. Po zakończonej kampanii Klienci dokładnie wiedzą nie tylko kto usłyszał ich reklamę, ale również kiedy i w jakiej stacji była emitowana.