MediaTVP

Przedstawiciele EBU w Telewizji Polskiej

Członek Zarządu Maciej Stanecki oraz przedstawiciele jednostek TVP spotkali się w piątek, 17 stycznia, w siedzibie Telewizji Polskiej z przedstawicielami Europejskiej Unii Nadawców (EBU) – Noelem Curranem, Dyrektorem Generalnym EBU i Vanessą O’Connor, Dyrektorem ds. relacji członkowskich i komunikacji. Spotkanie poświęcone było współpracy TVP z EBU, dotychczasowym osiągnięciom na tym polu oraz dalszym wspólnym planom obu instytucji.

 

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration 0:00
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected

      Podczas spotkania Jarosław Idzi, wicedyrektor TVP Sport, podkreślił, że rok 2018 był ważny z punktu widzenia wymiany newsowej oferowanej przez EBU. Dzięki Europejskiej Unii Nadawców udało się nabyć pakiet praw do emisji Mistrzostw Świata i Europy w piłce nożnej, materiałów z dyscyplin olimpijskich, a także pozyskać prawa sportowe czy licencje na warunkach korzystniejszych, niż komercyjne.

      TVP Kultura omawiała transmisje koncertów i kwestie uruchomienia specjalnej platformy wymiany kontentu muzycznego w ramach EBU.

      W dziedzinie technologii wyrażono intencję, by telewizje członkowskie zacieśniły współpracę w zakresie przekazywania informacji za pośrednictwem EBU. Każda ze stacji w oparciu o własne doświadczenia wnosi cenny wkład do rozwiązań w tym obszarze na rynku europejskim.

      Goście mieli okazję przyjrzeć się realizacji programów TVP, w tym naszego najnowszego osiągnięcia, jakim jest portal Poland IN.

      EBU i wszystkie stacje członkowskie jako media publiczne powinny pamiętać o głównej misji jakim jest dostarczanie dla widzów wysokiej jakości programów, niezależnie od zasad finansowania. W tym celu należy wspierać nadawców publicznych, korzystając z sieci społecznościowych, do czego zachęcała Vanessa O’Connor.

      Strony wyraziły chęć dalszej współpracy i organizacji kolejnych spotkań, poświęconych wymianie newsowej, sportowej oraz technologicznej. W swojej strategii EBU kładzie ogromny nacisk na większą integrację członków organizacji, co w efekcie ma przynieść wymiernie korzyści wszystkim nadawcom publicznym w Europie.

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *