Media

Puls Kids patronem 8. Narodowego Kongresu Żywienioweg

W czwartek 19 września odbędzie się 8. Narodowy Kongres Żywieniowy, poświęcony działaniom instytucjonalnym w trosce o zdrowie dzieci i młodzieży. Marka Puls Kids – a jednocześnie wielogodzinne pasmo z animacjami na kanale Puls 2, lider wśród widzów dziecięcych – objęło wydarzenie patronatem medialnym.

 

Dzieci w Polsce należą do najszybciej tyjących w Europie, niepokoją również problemy niedoborów żywieniowych, które zwiększają ryzyko rozwoju chorób przewlekłych wśród dzieci i młodzieży. Obserwuje się także niedostateczną aktywność fizyczną wśród tej subpopulacji, co przyczynia się do pogarszania ich kondycji zdrowotnej. O tym, jak poprawić wskaźniki zdrowotne dzieci i młodzieży i jak instytucje mogą łączyć siły, aby wypracować konkretne rozwiązania, dowiemy się już 19 września podczas 8. Narodowego Kongresu Żywieniowego. W działania zaangażowało się Puls Kids – absolutny lider oglądalności wśród dzieci – które objęło patronatem medialnym to ważne wydarzenie.

– Telewizja Puls nie tylko dostarcza swoim najmłodszym widzom najlepszą rozrywkę, ale również dba o ich rozwój, zdrowie i edukację. Od 4 lat Brand Hero Pulsu Kids – Jeżyk – uczy dzieci w serii animowanych scenek na antenie kanału Puls 2, jak dbać o higienę czy bezpieczeństwo. Wydaliśmy na licencji książeczki edukacyjne; takie treści stanowią też podstawę naszego serialu „Jeżyk i Przyjaciele”. Mamy nadzieję, że patronat medialny Pulsu Kids nad 8. Narodowym Kongresem Żywieniowym wzmocni przekaz tej ważnej inicjatywy, a uwielbiany przez dzieci Jeżyk Puls Kids przekona je do zdrowego trybu życia. Cieszymy się na współpracę z Instytutem Nauk o Żywieniu Człowieka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, tym bardziej, że w planach mamy kolejne wspólne inicjatywy.powiedział Dariusz Dąbski, Prezes Telewizji Puls.

– Patronat medialny Puls Kids nad 8. Narodowym Kongresem Żywieniowym oferuje różne działania wspierające przekaz medialny dyskusji i prezentacji, w czasie trwania Kongresu, szerokiemu gronu odbiorców zarówno telewizji jak i mediów społecznościowych. Obiecujące są też prowadzone przez nas rozmowy dotyczące wspierania przez Telewizję Puls, a zwłaszcza przez Puls Kids, różnych działań planowanych do realizacji w ramach prowadzonego pod moim kierunkiem projektu „Junior-Edu-Żywienie”. powiedziała Profesor Krystyna Gutkowska, Przewodnicząca Komitetu Naukowego Kongresu Oprócz działań legislacyjnych, ważne są działania bezpośrednie, czyli edukacja żywieniowa dzieci, uwzględniająca odpowiednie metody dydaktyczne, jak m.in. warsztaty kulinarne. Ważna jest także edukacja żywieniowa dorosłych, aby środowisko, w którym funkcjonują dzieci i młodzież, w jak największym stopniu sprzyjało prozdrowotnym zachowaniom. Duże nadzieje pokładać można we wprowadzeniu od nowego roku szkolnego tj. w 2025 roku przedmiotu „edukacja zdrowotna”. Nasz Instytut przygotowuje się do tego celu dzięki dofinansowaniu przez MNiSzW drugiej edycji zadania „Junior-Edu-Żywienie” JEŻ-Bis.

Organizatorzy Kongresu:

• Instytut Nauk o Żywieniu Człowieka Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego;

• Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny – Państwowy Instytut Badawczy;

Więcej informacji oraz transmisja online z wydarzenia na: https://partnerstwosggw.pl/

foto,źródło. TV Puls

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *