Radio 357 inwestuje w treści i technologię
Radio 357 ogłosiło nowości w ramówce. Ruszają nowe audycje Mateusza Fusiarza, Justyny Godz, Antoniego Grudniewskiego, Katarzyny Pruchnickiej i Piotra Stelmacha. Jarosław Juszkiewicz poprowadzi cykl o historii medycyny. Do grona autorów audycji muzycznych dołącza Rosalie. Zespół Radia 357 ogłosił też plany na 2022 rok. W budżecie radia dominującą pozycją pozostaje tworzenie treści i podcastów. W 2022 roku największy wzrost nakładów został zaplanowany na rozwój technologiczny. Ogłoszony został również nowy cel zbiórki na Patronite – 1 mln zł. Jego osiągnięcie pozwoli na intensyfikację prac technologicznych, rozbudowę treści video, organizację wydarzeń oraz uruchomienie inicjatyw edukacyjnych.
Antena pełna treści powstała w rekordowo szybkim tempie
W ciągu roku zespół Radia 357 zbudował szeroką ofertę programową, kompletując tworzący ją ponad 100-osobowy zespół. Obecnie każdego dnia emitowanych jest 18 godzin premierowych audycji.
– W ciągu roku stworzyliśmy od początku antenę bogatą w treści wysokiej jakości. To był nasz priorytet. Postawiliśmy sobie poprzeczkę bardzo wysoko i nie szliśmy na żadne jakościowe kompromisy. A do współpracy zaprosiliśmy autorów, którzy ten poziom gwarantowali. Stopniowo wydłużaliśmy też godziny nadawania – obecnie emitujemy audycje od godziny 6:00 do północy. Z bardzo szerokim spektrum – od audycji muzycznych, przez publicystykę, reportaż, kulturę, ekonomię, naukę, sport, styl życia po serwisy tworzone w profesjonalnym newsroomie. Taki był ten miniony rok – mówi Katarzyna Pruchnicka, kierująca w zarządzie Radia 357 rozwojem anteny.
Nowe propozycje, nowe jingle
Nowości antenowe Radia 357 dotyczą przede wszystkim piątku. To tutaj od godziny 6:00 pojawia się Caffé Matte, czyli poranna audycja Mateusza Fusiarza.
– Uprzedzam, że będzie się tu dużo działo. Czasami mocniejsze uderzenie, ale tak, by każdy w tej audycji znalazł coś dla siebie. Coś, co przydaje się w piątkowe poranki – motywację, by dźwignąć ostatni dzień tygodnia. Będzie kilka nowych cykli w trakcie Caffé Matte, na przykład Mateusz Kuźniewski z informacjami sportowymi. Pozostaną też dotychczasowe – zapowiedź reportażu czy “357 kęsów na śniadanie” Katarzyny Błażejewskiej-Stuhr – mówi Mateusz Fusiarz, prowadzący piątkowe pasmo poranne. Dotychczasowa audycja “Wróżenie z fusów” swoje premiery będzie miała od tej pory co tydzień w podcastach, dostępnych w zakładce “Twoje 357”.
Również w piątek na stałe do planu dnia wchodzi audycja “Wspieraj system”, w której Piotr Stelmach i Antoni Grudniewski będą prezentowali nowości do głosowania na Listę Piosenek 357.
– Chcemy, by Lista Piosenek była miejscem pulsującym nowościami i pokazującym to, co dzieje się na muzycznym rynku. Po 3 miesiącach od uruchomienia systemu do głosowania startujemy z audycją pomagającą zorientować się w nowych propozycjach do głosowania. I przypominającą na ostatniej prostej, by zagłosować do południa. Mieliśmy sporo głosów, że jest potrzebna. W tle – debatujemy z Patronami jak uczynić zabawę jeszcze lepszą. To dobry moment na pierwsze podsumowania, wnioski i udoskonalenia. Taki mamy pomysł na to radio – wspólnie piąć się coraz wyżej – mówi Marcin Łukawski prowadzący Listę Piosenek 357.
Z początkiem lutego w piątki startują dwie nowe audycje. “La pausa italiana” to wyprawa do Włoch – z włoskim klimatem, muzyką, ale także z opowieściami o tradycjach, regionach i kulturze. – Po kilku odcinkach w wakacje dostałam mnóstwo sygnałów, by ją kontynuować. Więc poniekąd wracamy – tym razem na dłużej. Będą goście, znawcy i badacze Włoch. Będziemy też rozmawiać z Polonią mieszkającą we Włoszech. Ale przede wszystkim rozprawimy się ze stereotypami dotyczącymi włoskiej muzyki i sprowadzaniu wszystkiego do pizzy i cappuccino. – mówi Justyna Godz, autorka audycji. Emisja w piątki o 12:00.
Druga nowość to “Polska na kozetce”. Poprowadzą ją Katarzyna Pruchnicka i psychoterapeutka Dorota Minta.
– To będzie audycja o psychologii, o relacjach z ludźmi i ze sobą. Udowodnimy, że psychologia jest potrzebna, a przy okazji – może uda się komuś pomóc – mówi Katarzyna Pruchnicka. Audycja emitowana będzie w każdy piątek o 13:00.
– Ciągle poszukujemy nowych pomysłów, możliwości i miejsca na takie propozycje w ramówce. Nasza antena żyje, rozwija się, nie stoi w miejscu. Tam, gdzie wspólnie z autorami dochodzimy do wniosku, że jest potrzebna nowa formuła audycji – szukamy jej. Rozmawiamy i decydujemy naprawdę zespołowo, bez odgórnych poleceń. Taki model przyjęliśmy – gwarantuje on słuchaczom, że Radio 357 będzie ciekawe, inspirujące i stworzy autorom przestrzeń sprzyjającą twórczej pracy. Wysoka jakość treści to nasz wyróżnik. Czytamy pytania, opinie, jesteśmy radiem, które słucha – znajduje to odzwierciedlenie w naszych propozycjach zmian i nowości – na przestrzeni ostatniego roku i teraz. I tak zostanie. – mówi Olga Mickiewicz, koordynująca zmiany w piątkowej ramówce.
Dodatkowo audycję muzyczną “Soul rider” w czwartki o 16:00 poprowadzi Rosalie. – wokalistka, kompozytorka, producentka. Zaprezentuje muzykę R’n’B. Natomiast w niedziele, w audycji Patrycjusza Wyżgi “Patronautyka” pojawi się nowy cykl o historii medycyny. Poprowadzi go Jarosław Juszkiewicz, znany między innymi jako lektor nawigacji Google Maps.
Radio 357 wprowadza też kolejne jingle dla poszczególnych audycji. – Jingli przybywa. Teraz wszystkie piątkowe propozycje będą już od razu miały swoją muzyczną wizytówkę, Stopniowo otrzymają ją wszystkie pozycje z ramówki – dodaje Olga Mickiewicz.
Rok 2022 z priorytetem dla treści i technologii
– Startowaliśmy rok temu. Nie mieliśmy nic poza entuzjazmem Patronów i determinacją, by to zrobić. Stworzyliśmy więc podstawowe narzędzie do dostarczania treści online. Takie, na jakie wtedy było nas stać. A potem skupiliśmy się na tym, co uznaliśmy wtedy za kluczowe – czyli stworzeniu tych treści. I ta strategia sprawdziła się. Słuchacze otrzymali to, czego im tak bardzo brakowało. Wrócili lubiani autorzy, pojawili się nowi. Pierwszy rok był dla nas czasem budowania jakościowych treści. I to się nie zmienia – bo treści wysokiej jakości nas wyróżniają. To doprowadziło nas do momentu, w którym możemy mocniej postawić na drugi priorytet i wrócić do bardziej intensywnej pracy nad platformą dystrybucji tych treści – aplikacją i stroną internetową. To będzie rok treści, ale już też mocniej rok technologii – wyjaśnia Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357.
Nowy cel zbiórki – 1 mln zł na rozwój aplikacji, strony, video, eventy i edukację
Podczas spotkania z Patronami został ogłoszony nowy cel zbiórki na portalu Patronite. Tym razem to pułap 1 mln zł. Pozwoli zespołowi radia na bardziej intensywny rozwój własnej platformy dystrybucji treści – czyli aplikacji mobilnej i strony internetowej. A to obecnie kluczowy kierunek.
– Plan na ten rok obejmuje dwa podstawowe kierunki rozwoju naszej platformy. Chcemy zadbać o większą wygodę słuchania oraz o personalizację. Do tego uwzględnimy wiele udogodnień postulowanych przez użytkowników. Rok temu mieliśmy wizję, opracowaliśmy plan, teraz zwiększyliśmy środki na jego realizację w nowym roku budżetowym. Te zmiany będą pojawiały sukcesywnie i systematycznie. Po osiągnięciu nowego celu będziemy mogli wdrażać je sprawniej i z większą intensywnością. – wyjaśnia Ewa Mieczławska, odpowiedzialna w zarządzie Radia 357 za obszar IT.
Osiągnięcie nowego celu pozwoli także zwiększyć nakłady na treści video oraz własne, większe wydarzenia organizowane z myślą o Patronach i Słuchaczach. Zespół Radia 357 chce również rozpocząć działania edukacyjne.
– Jesteśmy i pozostaniemy radiem, którego naturalnym środowiskiem są treści audio. Nie zamierzamy zmieniać studia radiowego na telewizyjne. Ale rola treści video rośnie. Słuchacze lubią do nas zajrzeć czy obejrzeć transmisję z wydarzenia, zrobioną na wysokim poziomie. Pokazała to relacja z Topu Radia 357, realizowana z wykorzystaniem dronów i widokami nocnej Warszawy. Takie będzie radio przyszłości – a my te standardy chcemy wyznaczać. A ponieważ mamy doświadczoną ekipę – chcemy dzielić się tym doświadczeniem. Stąd drugi pomysł, żeby stworzyć inicjatywy edukacyjne, w tym platformę do e-learningu. Dzięki temu – sami otrzymując wsparcie od Patronów – będziemy mogli wspierać osoby stawiające pierwsze kroki w mediach, podcastach czy produkcji audio-video – mówi Krystian Hanke z zarządu Radia 357.
Radio 357 jest pierwszym w Polsce projektem finansowanym społecznościowo, który wyznaczył cel na poziomie 1 mln zł. W tej chwili jest także największą w Polsce inicjatywą na portalu Patronite pod względem liczby Patronów oraz kwoty miesięcznego wsparcia.