Radio 357 nadaje od roku (wideo)
Radio 357 rozpoczęło nadawanie rok temu – 5 stycznia 2021 r. W pierwszą rocznicę startu zespół radia przygotował atrakcje dla Słuchaczy. W ramach nowego projektu “The New Years” powstał specjalny singiel urodzinowy. W tym roku przygotował go Tomasz Organek z zespołem wraz z Belą Komoszyńską z zespołu Sorry Boys. Towarzyszy mu teledysk stworzony ze zdjęć dziennikarzy i słuchaczy. Dziennikarze radia zorganizowali 7 spotkań ze słuchaczami – każde związane z ich pasjami. Radio ogłosiło też nowe hasło “Dobrze się słyszeć”. Podczas finałowego koncertu wystąpili Fisz Emade Tworzywo. Top Radia 357 z 1,51 mln sesji i 292 tys UU – wzrost rok do roku o 18%.
“The New Years” – nowy projekt, w tym roku z Organkiem i Belą Komoszyńską
Na pierwszą rocznicę nadawania Zespół Radia 357 przygotował projekt “The New Years”. Pod tą nazwą wspólnie z wybranym artystą przygotowywany będzie co roku urodzinowy singiel. W tym roku to kompozycja autorstwa Tomasza Organka i Beli Komoszyńskiej z zespołu Sorry Boys. Tytuł utworu to “A jednak cud”. Towarzyszy mu teledysk stworzony przez Martę Kacprzak na bazie zdjęć zespołu i słuchaczy radia.
– W Radiu 357 mamy muzykę we krwi. Mocno wspieramy polskich artystów oraz pomagamy młodym twórcom. Sami otrzymujemy duże wsparcie Patronów i chcemy dzielić się nim, przekazując dalej. Stąd Garaż 357 czy Scena 357 podczas cyklu koncertów Męskie Granie. Artyści prowadzą u nas audycje. Wielkim świętem polskiej muzyki jest też Polski Top Radia 357 – co roku 3 maja wyłaniamy najważniejsze polskie utwory wszech czasów oraz projekt PL21 z autorskimi zestawieniami polskich utworów z XXI wieku. Teraz wprowadzamy nowy projekt The New Years, który będziemy cyklicznie powtarzali co roku, właśnie 5 stycznia. Specjalny klip przygotowany z tej okazji to niezwykła podróż przez zdjęcia z mijającego roku – obrazy, które chcemy zapamiętać i do nich wracać – mówi Piotr Stelmach, koordynujący prace nad singlem.
Spotkania ze Słuchaczami, specjalne audycje, koncert i nowe hasło
Dziennikarze przygotowali spotkania dla Słuchaczy – w różnych miejscach Polski i zgodnie ze swoimi prywatnymi pasjami. Poranną audycję zespół Ranka zorganizował w łódzkiej kawiarni, gdzie odbyły się warsztaty dla baristów. Kolejne spotkania były relacjonowane przez cały dzień na antenie.
– Z wiadomych przyczyn wielkie spotkanie z okazji urodzin 357 nie było możliwe. Więc pomyśleliśmy – a gdyby tak urządzić kilka mniejszych? W sumie było ich aż siedem – każde inne. Wyprawa rowerowa, warsztaty motoryzacyjne, przejażdżka STAREM czy koncert w filharmonii. Od Śląska po Bydgoszcz. 5 stycznia chcieliśmy spędzić ze Słuchaczami i tak zrobiliśmy. To jedyna możliwa ilustracja naszego nowego hasła na drugi rok działalności, czyli “Dobrze się słyszeć!” – mówi Katarzyna Pruchnicka z zarządu Radia 357, koordynująca rozwój oferty programowej stacji.
Spotkaniom towarzyszyła zmieniona ramówka ze specjalnymi wydaniami audycji, a dzień zakończył koncert Fisz Emade Tworzywo, transmitowany na antenie.
Rekordowy Top – drony, iluminacja i największa w historii liczba Patronów
Top Radia 357 to zestawienie najważniejszych utworów wszech czasów, wyłonionych w głosowaniu online. 1 stycznia 2022 r. zaprezentowali je: Marcin Łukawski, Marek Niedźwiecki i Piotr Stelmach. Finałowe 4 godziny audycji nadane były z przeszklonej przestrzeni Skyfall Warsaw, zlokalizowanej na 46. piętrze warszawskiego wieżowca Warsaw UNIT. Emisji antenowej towarzyszyła transmisja video zrealizowana z wykorzystaniem dronów. W jej czasie na sąsiednim wieżowcu Warsaw Spire wyświetlana była iluminacja z logo radia.
– Chcieliśmy, by ten pierwszy Top był niezapomnianym przeżyciem. To było duże wyzwanie realizacyjne, ale efekt przerósł nasze wyobrażenia. Rok temu nasze logo dopiero powstawało – teraz widzieliśmy jego iluminację na jednym z najwyższych budynków w Polsce. A wraz z nami – rekordowa liczba widzów. W szczytowym momencie na YouTube oglądało nas prawie 23,5 tysiąca osób, zaś w ciągu 4 godzin transmisja osiągnęła prawie 145 tysięcy wyświetleń. Rekord padł także na Patronite – w ciągu kilku dni przed i po emisji Topu przybyło ponad 2 tysiące Patronów, a kwota zbiórki przekroczyła poziom 800 tysięcy złotych miesięcznego wsparcia – mówi Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357.
Na Top Radia 357 zagłosowało 11 610 Patronów, oddając prawie 400 tysięcy głosów. Łącznie dane dotyczące słuchalności i oglądalności Topu to 1,51 mln sesji i 292 tysiące UU (adresów IP pobierających stream). Porównując to z danymi sprzed roku to wzrost o 18%. Profile Radia 357 na Facebooku, Instagramie i Twitterze osiągnęły zasięg 1,5 mln.
Do realizacji audycji radio pozyskało mecenasa – markę Lexus oraz partnera – bank Santander. Podczas Topu uruchomiona została sprzedaż koszulek zaprojektowanych z marką “Pan tu nie stał”. W ciągu kilku godzin zamówiło je ponad 6000 osób. Koszulki są dostępne do 15 stycznia pod adresem box.Radio357.pl.