NASZ NEWSPolecaneWywiady, relacje, turystyka

Rafał Witkowski z FighTime dla SATinfo24.pl

Z przyjemnością przedstawiamy kolejną rozmowę, tym razem z Panem Rafałem Witkowskim z kanału FighTime.

 

Kto był pomysłodawcą i w jaki sposób powstał kanał FighTime ?

Telewizja FighTime powstała w lipcu 2011 natomiast oficjalnie wystartowała 28 lutego 2012 r.. Pomysłodawcą i założycielem telewizji jest Rafał Witkowski. Telewizja FighTime jest kontynuacją tego, co Rafał Witkowski robił wcześniej a mianowicie zajmował się produkcją telewizyjną i filmową od 2006 r. a także jest blisko związany ze sportem zawodowym w tym ze sztukami walk: Kickboxing oraz Ju-Jitsu. Wcześniej kontent był różny i nie fokusowaliśmy się tylko na sporcie. Była muzyka (teledyski, koncerty na żywo), polityka (blisko 8 lat obsługiwaliśmy praktycznie większość ministerstw oraz KPRM – przygotowując transmisje na żywo z konferencji), sport (sztuki walki jak kickboxing, mma, judo, zapasy, boks, sporty zespołowe jak piłka ręczna, piłka nożna, koszykówka, sporty indywidualne tenis stołowy, tenis ziemny, lekkoatletyka, pięciobój nowoczesny i jeszcze wiele innych). Imprezy sportowe miały charakter lokalny, ogólnokrajowy Mistrzostwa Polski jak i globalny Mistrzostwa Europy czy Mistrzostwa Świata.

Bardzo ważną osobą dla powstania telewizji FighTime jest pierwszy trener Rafała Witkowskiego w sztukach walki, legenda polskiego kickboxingu, wieloletni trener kadry polski (trener Marka Piotrowskiego, Przemka Salety, Piotra Siegoczyńskiego), wieloletni prezes Polskiego Związku Kickboxingu oraz założyciel związku w 1989 r. Pan Andrzej Palacz.

Co spowodowało wyjście z Internetu na głębsze wody ?

Przygotowanie dokumentacji o koncesję na nadawanie sygnału telewizyjnego w telewizjach kablowych było krokiem, który podjęliśmy po 10 latach funkcjonowania na rynku jako Telewizja Online. Okazało się po wielu rozmowach i spotkaniach, że tego rodzaju działalność jest w Polsce nadal traktowana jako półprofesjonalna, nie do końca traktowana poważnie a co znamienne ostateczna decyzja zapadła po spotkaniach z domami mediowymi, które zajmują się sprzedażą reklamy w telewizji gdzie usłyszeliśmy, że jesteśmy zbyt transparentni, tak dobrze napisaliśmy “zbyt transparentni” oraz, że ciężko nam będzie się przebić przez tradycyjne telewizje nadając tylko online pomimo, że oglądalność transmisji i retransmisji online za lata 2021 – 2022 wyniosła 62.492.416 widzów (dane przepisane z serwera), produkcja telewizyjna wygląda tak samo jak w telewizjach tradycyjnych różniło nas tylko źródło dystrybucji sygnału – Internet.

Kanał na rynku jest obecny od 28 lutego 2012 roku, jak może Pan podsumować ten okres ?

Okres 10 lat, jejku to już dekada za nami, wspominam fantastycznie. Początkowo projekt był bardzo nieśmiałą próbą nawiązania do największych telewizji w Polsce, Europie i na Świecie. Zaczynaliśmy od tzw. matematycznego zera nie mając wiedzy jak się prowadzi kanał telewizyjny. Było wiele chwil zwątpienia, refleksji czy to w ogóle ma sens i czy ludzie będą chcieli oglądać tego rodzaju transmisje. Jak się okazało odpowiedź brzmiała “TAK” są odbiorcy tego rodzaju transmisji telewizyjnych. Pamiętam, jak zaczynaliśmy z pierwszymi transmisjami na żywo w sportach walki i były to Puchar Świata Judo Mężczyzn w Warszawie oraz Mistrzostwa Polski w Kickboxingu Low-Kick w Bełchatowie. Oglądalności były na poziomie ok. 1.500 – 3.500 widzów i to nie napawało optymizmem. Jednak po kilku latach statystyki znacząco wzrosły ale było to spowodowane przede wszystkim uporem, pokorą, cierpliwością i cyklicznością transmisji. Po dwóch latach statystki były już 10 krotnie wyższe aby później przy poszczególnych eventach skoczyć nawet od 1 do 3 milionów widzów z całego świata. Okres online łączy się w tym roku z okresem telewizji linearnych. Kolejny krok do rozwoju telewizji FighTime i kolejne doświadczenie dla nas i dla całego zespołu wspaniałych ludzi, którzy tworzymy naszą telewizję, nasze dziecko.

Od 25 stycznia jesteście w sieci AVIOS, czy są plany na dalsze poszerzenie dostępności kanału ?

AVIOS i Korbank to pierwsi nasi Partnerzy i strasznie nam miło, że nas tak sympatycznie przyjęli i pomogli w wielu aspektach. To super ludzie i super kumple. Być może nawet kiedyś przyjaciele. Czy planujemy dalszą ekspansję? Oczywiście rozmawiamy z wieloma nadawcami. Myślę, że w tym roku możemy zakończyć to liczbą kilkudziesięciu kolejnych telewizji kablowych. Jednak podkreślę, na zawsze to AVIOS i Korbank będą pierwsi jak pierwsza miłość. O właśnie, jesteśmy teraz na etapie kończenia rozmów technicznych z Fundacją Nasza Wizja, nota bene umowę już podpisaliśmy i to kolejni nasi nowi koledzy w branży telewizji kablowych.

Czy planujecie wejście do platform satelitarnych ?

Dobre, bardzo dobre pytanie. Zastanawialiśmy się nad tym od samego początku i wstępnie doszliśmy do wniosku, że może kiedyś tak, na dzień dzisiejszy chcemy się skupić na telewizjach kablowych, poznać rynek, środowisko i zwyczaje w nim panujące. Nauczyć się “być” w nowym otoczeniu jakże innym od tego, z którego się wywodzimy.

Jak wygląda sytuacja np. ze studiem czy wozami transmisyjnymi ?

Telewizja FighTime ma już 10 lat ale produkcją telewizyjną zajmujemy się od ponad 18 lat więc i przez ten czas staliśmy się pełnoletni oraz zdążyliśmy się usamodzielnić technologicznie i sprzętowo. Mamy własne studio telewizyjne tzw. greencube przygotowane pod wirtualne studio z możliwością płynnego przejścia w studio tradycyjne, całą technologię realizacji telewizyjnej w studio w pełnej cyfrze, dźwięk cyfrowo, kamery, statywy, oświetlenie, mikroporty, komunikacja etc. dokładnie wszystko czego potrzebujemy mamy na miejscu. Nie posiłkujemy się rentalami jak to miało miejsce na początku naszej działalności ponad 18 lat temu. Posiadamy również swój wóz transmisyjny na 47 kamer z czego 22 kamery na tzw. torach kamerowych po kablu reszta kamer w technologii NDI. Na wozie mamy trzy swoje potężne encodery do jakości 4K do nadawania live + serwer do łączenia i współpracy z nasza dedykowaną platformą do live streamingu. Z wozu możemy wypuścić równocześnie 7 transmisji live w jakości FullHD. Dodatkowo mamy do dyspozycji jeszcze dwa wozy transmisyjne jeden mniejszy a drugi podobny do tego wskazanego jako pierwszy.

 

Foto: FighTime

Czy planowane są jakieś nowości programowe kanału FighTime ?

Dla nas nowości to nowi Partnerzy, Klienci (organizatorzy zawodów sportowych). Co do nowych produkcji nie zastanawialiśmy się nad tym chociaż fakt, mamy jedną formułę, którą chcemy wprowadzić i coś czego nigdy nikt na świecie nie zrobił, ale myślę, że to jeszcze nie czas aby głośno mówić. Poza tym, mamy kilka swoich formatów w postaci programów telewizyjnych, reportaży. Mamy dość duże portfolio kontentu po tylu latach a teraz będziemy je tylko uzupełniać. Dużo nowych imprez sportowych, gal sportów walki może wejść do naszego portfolio jak tylko ruszymy ze sprzedażą reklam, wówczas pozwoli nam to na finasowanie produkcji takich zawodów sportowych, które są stosunkowo kosztowne. Posiadając takie dodatkowe finansowanie sami moglibyśmy wybierać gdzie jedziemy, i którą imprezę robimy a nie jak dotychczas pierwszym etapem było poszukiwanie środków na pokrycie produkcji a dopiero drugim, wybór eventu.

Co chciałby Pan powiedzieć czytelnikom portalu satinfo24.pl?

Ojejku co chciałbym powiedzieć Państwa czytelnikom? Serio nie wiem, zaskoczyło mnie to pytanie aczkolwiek będąc z telewizji nie powinno mnie coś takiego zaskakiwać. Ale jeśli już miałbym coś powiedzieć to na pewno to, żeby nam kibicowali, żeby nas oglądali a my będziemy Wam pokazywać to, czego telewizje main streamowe nie pokazują. Bardzo zawsze zależało nam aby pełnić poniekąd rolę telewizji komercyjnej ale i telewizji ze społecznym podejściem i wsparciem dla tych organizacji sportowych i dyscyplin sportowych, którym ciężko przebić się do telewizji a my w miarę możliwości chcemy im dać tę szansę i pragniemy pokazać, że jesteśmy społecznie odpowiedzialni i wiemy, że powinniśmy także pomagać. To taka wręcz bym powiedział misja społeczna.

Z telewizyjnym pozdrowieniem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *