BadaniaMediaTVN Warner Bros. Discovery Polska

Ramówka TVN nie miała sobie równych w sezonie wiosennym 2018

W sezonie wiosennym TVN był najchętniej wybieranym kanałem telewizyjnym we wszystkich najważniejszych grupach docelowych, zarówno w porze najwyższej oglądalności telewizji, jak i w ujęciu całodobowym. Kolejne sukcesy świętują także stacje tematyczne z Grupy TVN.

 

 

 

W maju TVN także utrzymał pozycję lidera rynku w grupie ogólnej 4+ w godzinach wieczornych  – SHR: 11,3% w godz. 18:00-23:00; SHR: 11,4% w godz. 19:00-23:00. Co więcej, stacja wygrała  z konkurencją w grupie 16-49, osiągając udział na poziomie niemal 12%. TVN był również najpopularniejszym kanałem telewizyjnym w wielkomiejskich grupach komercyjnych.

Do najpopularniejszych propozycji tej wiosny należały programy kulinarne oraz rozrywkowe. Średnia oglądalność „Kuchennych rewolucji” wyniosła w tym sezonie 2,5 milionów widzów. Program mógł pochwalić się średnim udziałem w rynku na poziomie 25% w grupie 16-49. „MasterChef Junior” regularnie przyciągał przed telewizory ponad 2 mln Polaków, co przełożyło się na średni udział w rynku w wysokości niemal 18% w grupie 16-49. „Milionerzy” także mieli ponad 2 miliony widzów, a średni udział show w rynku wyniósł 14% w grupie 16-49. Z TVN-owskich produkcji serialowych Polacy najchętniej oglądali „Diagnozę” (SHR 16-49: 17,3%), „Na Wspólnej” (SHR 16-49: 16,7%),
i „Drugą Szansę” (SHR 16-49: 15,1%). „Fakty TVN” były liderem serwisów informacyjnych w kraju, regularnie docierając do ponad 2,6 mln Polaków (SHR 16-49: 21%).

Poszczególne stacje tematyczne w Grupie TVN także zwiększyły swój udział zarówno w ujęciu sezonowym, jak i w ostatnim miesiącu.

Telewizja TTV

W maju br. udział w rynku telewizji TTV wzrósł o 41,7% w grupie ogólnej 4+ (SHR: 2,31%) oraz o 51,4% w grupie 16-49 (SHR: 3,21%). To był najlepszy miesiąc w historii stacji. W całym sezonie TTV również odniosła duży sukces, osiągając ponad 40-procentowy wzrost udziału w grupie 16-49  w porównaniu z wiosną 2017.

Do najchętniej oglądanych programów TTV w tym sezonie należały: „Królowe życia”, „Gogglebox przed telewizorem”, oraz „Dżentelmeni i Wieśniacy”.

TVN Turbo

TVN Turbo także odnotował duże wzrosty oglądalności w porównaniu z majem 2017 roku; dla grupy komercyjnej (16-49) zmiana wyniosła 17,9% (SHR: 1,12%), a w grupie 4+ 12,7% (SHR: 0,62%).  Z perspektywy całego sezonu TVN Turbo także poprawił swoje wyniki, notując wzrost o ponad 19%  w grupie 16-49 (SHR: 1,12%).

W tym sezonie uwagę widzów najbardziej przyciągnęły produkcje: „Wojny samochodowe”, „Zakup kontrolowany” oraz „Nowy gadżet”.

TVN Fabuła

TVN Fabuła także zwiększyła oglądalność w porównaniu z rokiem ubiegłym. W maju br. udział stacji  w rynku wzrósł o 9,7% w grupie 4+ (SHR: 0,34%) oraz o niemal 11% w grupie 16-49 (SHR: 0,51%).

Najchętniej oglądanymi filmami na antenie w tym sezonie były: „Kopciuszek”, „Narzeczony mimo woli” oraz seria „Gwiezdne Wojny”.

Food Network

Food Network także ma za sobą fantastyczną wiosnę. W tym sezonie stacja osiągnęła rekordowy przyrost oglądalności – 70% w grupie ogólnej 4+ (SHR: 0,17%) oraz 78,6% wśród widowni komercyjnej 16-49 (SHR: 0,25%). W maju br. kanał odnotował wzrost oglądalności o 50% (grupa 4+) w porównaniu z rokiem ubiegłym (SHR: 0,15%). Natomiast w grupie komercyjnej Food Network mógł pochwalić się udziałem na poziomie 0,21% – także wzrost o 50% rok do roku.

Do najpopularniejszych programów stacji tej wiosny należały: „Sexy kuchnia Magdy Gessler”, „Kulinarne podróże z Guyem Fierim”, i „Laura to proste”.

HGTV Home & Garden

Widzowie docenili wiosenne propozycje stacji HGTV Home & Garden. W tym sezonie udział stacji wzrósł o 13,6% w grupie 4+ (SHR: 0,50%) oraz o 25,5% w grupie 16-49 (SHR: 0,69%). Tylko  w maju br. kanał także odnotował znaczący przyrost oglądalności w grupie 16-49 – udział stacji wzrósł o 20,3% rok do roku (SHR: 0,71%). W grupie ogólnej 4+ HGTV Home & Garden mogła pochwalić się udziałem na poziomie 0,48%.

Najpopularniejszymi propozycjami w wiosennej ramówce stacji były programy: „Odlotowy ogród”, „Dorota was urządzi” oraz „Ogrodowe rewolucje”.

Udział wybranych stacji tematycznych TVN w grupie ogólnej 4+ oraz w grupie 16-49
w sezonie wiosennym oraz w maju 2018 r.

Źródło: Nielsen Audience Measurement

Grupa TVN, czyli wszystkie stacje TVN w ujęciu łącznym, utrzymała pozycję lidera wśród widzów  z dużych miast zarówno w maju, jak i w całym sezonie wiosennym.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *