Internet & Gry - Reklama

Ringier Axel Springer Polska rozwija segment esportowy (wideo)

Miniony rok był przełomowy dla rozwoju segmentu esport w Ringier Axel Springer Polska – uruchomiono serwis Esportmania.pl oraz wprowadzono zupełnie nowe formaty oraz wydarzenia, które przyczyniają się do dalszego rozwoju i profesjonalizacji sportów elektronicznych w Polsce.

 

Esport jest obszarem rozrywki, który z każdym rokiem staje się coraz bardziej masowy i popularny wśród polskich internautów. Wydarzenia związane z esportem biją rekordy popularności nie tylko w sieci, ale również poza nią – imprezy dla graczy organizowane w Polsce mają już swoją renomę na całym świecie.

Rok 2018 był faktycznie przełomowy z puntu widzenia esportu w Ringier Axel Springer Polska – udało nam się wdrożyć strategiczne inicjatywy, które odbiły się szerokim i pozytywnym echem wśród społeczności esportowej. Wyniki naszych produktów jasno wskazują słuszność podjętych kroków, które przybliżają nas do bycia jakościowym i zasięgowym liderem w tym segmencie mówi Paweł Kowalczyk, Head of Esport w Ringier Axel Springer Polska.

Początek roku przyniósł fanom esportu zupełnie nowe, wyjątkowe wydarzenie – Polish Esport Awards. Jest to jedyny w Polsce Plebiscyt nagradzający środowiska esportowe. O zwycięzcach decydowali internauci, którzy w lutym na stronie polishesportawards.pl głosowali w 10 kategoriach konkursowych. Laureaci zostali przedstawieni podczas Gali Polish Esport Awards na warszawskim stadionie Legii. W plebiscycie oddano 35 554 głosów, a wydarzenie było transmitowane przez Onet i obejrzało je 1,1 mln użytkowników. Co istotne, Polish Esport Awards integruje i angażuje również inne podmioty istotne dla rozwoju polskiego esportu m.in. ESL, Fantasy Expo czy Gameset. Tegoroczna, 2. edycja plebiscytu, ruszy 28 stycznia.

 

 

Z kolei w maju nastąpił oficjalny start serwisu Esportmania.pl. Jest to portal skierowany do wszystkich fanów szeroko rozumianego esportu. Czytelnicy mogą znaleźć na nim treści związane z tematyką esportową, wywiady z zawodnikami i trenerami oraz materiały wideo z wydarzeń esportowych Serwis szybko zdobył popularność wśród fanów – a treści tworzone przez redakcję Esportmania.pl są obecne także w wiodących kanałach mediów społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube oraz Twitch.

Jesienna ramówka Onetu przyniosła kolejną nowość dla fanów esportu. W październiku swoją premierę miał 1. sezon Misji Esport, program prowadzony przez Macieja „Sawika” Sawickiego. Widzowie przez 8 tygodni mieli okazję zobaczyć topowych influencerów esportowych, takich jak: Piotr „Izak” Skowyrski, Fryderyk „Veggie” Kozioł, Michał „Carmac” Blicharz, Filip „Testree” Mątowski czy Damian „Nervarien” Ziaja. Program ma publicystyczną formułę, a prowadzący wraz zaproszonymi gośćmi prezentowali analizy, ciekawostki, opinie i anegdoty dotyczące najciekawszych rozgrywek esportowych w Polsce i na świecie.

Misja Esport już po pierwszym sezonie okazała się niezwykle zasięgowym programem w polskim internecie. Każdy odcinek był średnio wyświetlany około 600 tys. razy. Ponadto o wysokiej jakości programu świadczy fakt, że na YouTube czas wyświetlania programu wahał się pomiędzy 18 a 23 minutami. Oprócz YouTube, program był pokazywany na Onet, Esportmania, Facebook’u oraz Twitchu. 2. sezon programu będzie miał premierę 24 stycznia o godz. 17.30.

Zespół redakcyjny, aby dostarczać swoim widzom i czytelnikom treści jak najwyższej jakości, był obecny na licznych wydarzeniach w kraju i za granicą. Dzięki tej aktywności powstały obszerne relacje i wywiady z takich imprez jak: ESL Mistrzostwa Polski, Finałów Polskiej Ligi Esportowej, Good Game League, Games Clash Masters, a także paryskich mistrzostw świata w Overwatch.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *