Ringier Axel Springer Polska rozwija strategię opartą na zrównoważonym rozwoju i wspiera ochronę klimatu
Mimo zmian spowodowanych epidemią koronawirusa, Ringier Axel Springer Polska stawia kolejny krok w realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju opracowanych przez ONZ. Firma poprzez swoje marki, będzie namawiać do zmian zachowań konsumentów, które wpływają na ochronę Ziemi.
Nowe elementy strategii zostały ogłoszone podczas X edycji konferencji Impact Day, organizowanej przez Ringier Axel Springer Polska. Jest to nawiązanie do inicjatywy #ActNow, którą propaguje ONZ. Ringier Axel Springer Polska jest partnerem inicjatywy ONZ – UN Global Compact – skupiającej podmioty biznesowe działające na rzecz zrównoważonego rozwoju.
– To konsekwentna realizacja kolejnego kroku w naszej strategii. Inicjujemy akcje naszych marek i redakcji, by wpływać na postawy setek tysięcy ludzi oraz firm. Codziennie z naszych serwisów korzystają miliony Polaków – mówi Olga Korolec, dyrektor marketingu Ringier Axel Springer Polska i Group Sustainability Director Ringier Axel Springer Media. – Cały świat patrzy na epidemię koronawirusa, zapominając jak wielkim zagrożeniem dla przyszłości są zmiany klimatu. Na zmiany klimatyczne nikt nie znajdzie szczepionki. W Polsce już 72% osób ma świadomość, że aby uratować planetę potrzebne są natychmiastowe działania. Lecz jedynie połowa wie, co konkretnie mogłaby w tej sprawie zrobić. Chcemy zmobilizować ludzi pokazując jak za pomocą prostych działań mogą włączyć się w ratowanie planety – dodaje Olga Korolec.
Konsumenci od dawna oczekują, że marki i biznes zaangażują się w budowanie lepszego świata, a epidemia tylko te oczekiwania wzmocniła. Ringier Axel Springer Polska angażuje swoje marki, czytelników, użytkowników i partnerów biznesowych w działania na rzecz realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju wyznaczonych przez ONZ. Pierwszą wielomiesięczną inicjatywą będzie właśnie kampania #ActNow, która ruszy w Onecie i innych serwisach już pod koniec czerwca.
Częścią planu wspierania idei zrównoważonego rozwoju w Ringier Axel Springer Polska jest również nowa koncepcja reklamowa NOIZZ.pl pod hasłem #actvertising. Serwis będzie zachęcał swoich partnerów do kształtowania swoich przekazów reklamowych tak, by miały wpływ na poprawę rzeczywistości konsumenta. By dotykały tematów nie tylko ekologicznych, ale również społecznych i światopoglądowych.
– Chcielibyśmy, żeby wszystkie reklamy takie były – nie tylko w naszych mediach. Jeśli każda reklama zacznie angażować ludzi, edukować, wywierać wpływ na zmiany społeczne to wtedy będziemy mogli mówić o pełnym sukcesie naszych działań – mówi Filip Połoska, międzynarodowy redaktor naczelny NOIZZ.
NOIZZ.pl jest czołowym lifestylowym serwisem w Polsce, który propaguje ekologiczne postawy i inicjuje prospołeczne działania. Redakcja NOIZZ.pl była wielokrotnie nagradzana za kampanie zwracające uwagę na ekologię, m.in. „ARKA 2.0”, która dotyczyła ochrony zagrożonych gatunków zwierząt, czy „Tu pijesz bez słomki” zmierzającej do wycofania plastikowych słomek z barów i restauracji.