Ringier Axel Springer Polska rusza z kampanią #NiechZyjePlaneta i rozwija akcję ONZ #ActNow
Specjalny serwis Niech żyje planeta, „zielona” redakcja, badania i raporty – redakcje należące do Ringier Axel Springer Polska angażują się w globalną inicjatywę ONZ #ActNow, zachęcającą ludzi do zmiany codziennych nawyków, by chronić planetę.
Ringier Axel Springer Polska przystępuje do realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju, opracowanych przez ONZ. Nowa akcja jest zaplanowana na 10 miesięcy. Opiera się na podejmowanych przez odbiorców wyzwaniach – konkretnych, łatwych do zapamiętania i wdrożenia w życiu codziennym.
– Codziennie docieramy do milionów ludzi, wierzymy, że mamy szczególną odpowiedzialność wobec społeczeństwa. Jako firma chcemy wywiązać się z tej odpowiedzialności i aktywnie przyczyniać się do wprowadzenia pozytywnych zmian w podejściu do spraw związanych z ochroną naszej planety – mówi Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Polska. To, czego doświadczyliśmy podczas pandemii, wielu naukowców uważa za „rozgrzewkę” przed nadchodzącym wyzwaniem związanym ze zmianami klimatu. Wszyscy musimy przyłączyć się do tej walki. Konsumenci od dawna oczekują, że marki i biznes zaangażują się w budowanie lepszego świata, pandemia tylko wzmocniła te wymagania – podkreśla Mark Dekan.
Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołączył do globalnej inicjatywy ONZ. Specjalnie na potrzeby tej inicjatywy powstanie „zielona” redakcja, składająca się z kilkunastu dziennikarzy, którzy będą ambasadorami poszczególnych tematów i będą tworzyć materiały dotyczące akcji. Ich pracami pokieruje Patryk Motyka z Onet.pl.
Od lipca, redakcje Ringier Axel Springer Polska będą namawiać do wykonania dziesięciu kroków, które przyczyniają się do ochrony środowiska i klimatu. #ActNow to 10 wyzwań – m.in. apel, by brać 5-minutowy prysznic, na zakupy nosić własną torbę, jeść mniej mięsa – zmiana tych codziennych nawyków wśród milionów ludzi pomogłaby lepiej chronić naszą planetę.
– Koronawirus pokazał, że w sytuacji zagrożenia potrafimy zmieniać nasze nawyki – wyrzucamy mniej jedzenia, bardziej doceniamy naturę, zdrowiej się odżywiamy – mówi Olga Korolec, Group Sustainability Director w Ringier Axel Springer Media. Natomiast na zmiany klimatyczne nikt nie znajdzie szczepionki. W Polsce, jak wynika z badań, 72 proc. ludzi jest świadomych, że aby uratować planetę, potrzebne są natychmiastowe działania. Lecz jedynie połowa wie, co mogłaby w tej sprawie zrobić sama. Chcemy zmobilizować ludzi do działania i dać im jasne wskazówki, co może robić każdy z nas. Każde nawet najmniejsze działanie ma znaczenie – dodaje Olga Korolec.
Akcji towarzyszy kampania promocyjna w telewizji, w radiu, w prasie oraz w internecie, a także w kinach.
W działania zaangażowały się redakcje i serwisy Ringier Axel Springer Polska: m.in. Onet, NOIZZ, Business Insider Polska, Ofeminin, Fakt, Newsweek Polska, Komputer Świat, Przegląd Sportowy, Auto Świat, Forbes Polska i Gratka. Przykładowo, magazyn Forbes Polska będzie promować dobre praktyki w biznesie, pokazując aktywności firm, które angażują się w oszczędzanie wody czy recycling. Ważną rolę w projekcie odgrywa również NOIZZ, który od kilku lat zajmuje się tematami ekologii i ochrony środowiska. W inicjatywę Niech Żyje Planeta angażują się także pracownicy Ringier Axel Springer Polska, w tym redaktorzy naczelni i dziennikarze prowadzący programy, którzy jako ambasadorzy będą wspierać i propagować działania proekologiczne.
Więcej: niechzyjeplaneta.onet.pl