Ringier Axel Springer rozpoczyna współpracę z UN Global Compact i promuje ideę zrównoważonego rozwoju
Ringier Axel Springer Polska jako pierwszy polski wydawca dołącza do największej na świecie inicjatywy ONZ – UN Global Compact – skupiającej podmioty biznesowe działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Olga Korolec przyjmuje nową funkcję Group Sustainability Directora i będzie odpowiedzialna za koordynację działań na wszystkich europejskich rynkach Ringier Axel Springer.
– Firmy muszą myśleć o czymś więcej niż zysk, po to, aby tworzyć zrównoważony świat. Myślę, że inicjatywy, podczas których biznes może dyskutować i wypracowywać realne rozwiązania na rzecz zrównoważonego rozwoju, są potrzebne obecnie bardziej niż kiedykolwiek. Jestem dumny, że dzięki partnerstwu z UN Global Compact tworzymy przestrzeń do takiej dyskusji i myślenia o przyszłości – mówi Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Media AG.
W 2020 r. Ringier Axel Springer przeprowadzi wewnętrzy audyt swoich działań w zakresie sustainability na wszystkich rynkach CEE i wykorzysta siłę wszystkich swoich mediów do szerzenia idei zrównoważonego rozwoju.
Olga Korolec, dyrektor marketingu Ringier Axel Springer Polska od 1 stycznia 2020 r. obejmie dodatkową funkcję Group Sustainability Directora i będzie odpowiedzialna za stworzenie spójnej strategii zrównoważonego rozwoju oraz za koordynację wszystkich działań w tym zakresie. W nowej roli Olga Korolec, będzie odpowiedzialna za współpracę z UN Global Compact i realizowanie postanowień wynikających z partnerstwa.
– Coraz więcej konsumentów, ale i pracowników oczekuje, że to właśnie firmy zaczną aktywnie działać w kwestii rozwiązywania problemów społecznych. Dlatego najbardziej innowacyjne i odpowiedzialne firmy na świecie wprowadzają nowy model biznesu tak, by ograniczyć swój negatywny wpływ na środowisko i pracować na rzecz poprawy życia ludzi – mówi Olga Korolec, Group Sustainability Director w Ringier Axel Springer Media.
– W naszej firmie idee zrównoważonego rozwoju przyświecają nam od dawna. Teraz jednak chcemy jeszcze silniej zaangażować się w stworzenie długoterminowego planu działania łącząc siły wszystkich naszych marek. Zależy nam na tym, by jako firma zmniejszyć nasz negatywny wpływ na środowisko, ale również zachęcić do tego naszych czytelników, użytkowników i partnerów biznesowych – tak swoją nową rolę widzi Olga Korolec.
Olga Korolec pracuje w Ringier Axel Springer Polska od 2016 r i pełni funkcję dyrektora marketingu. Karierę zawodową rozpoczynała w agencji reklamowej DDB, a następnie, przez ponad 14 lat, pracowała w działach marketingu największych polskich korporacji. W Telekomunikacji Polskiej pełniła funkcję zastępcy dyrektora Pionu Komunikacji Korporacyjnej i odpowiadała za m.in. strategię i rebranding marki. W Kompanii Piwowarskiej jako dyrektor zarządzający portfelem marek (Tyskie, Żubr, Lech) odpowiadała za kluczowe marki. Następnie w ITI Neovison, jako wiceprezes zarządu ds. marketingu, rozwijała platformę cyfrową „n”. Od 2011 r. była partnerem w firmie Brand Insight, specjalizującej się w doradztwie – w zakresie marketingu strategicznego. Realizowała projekty dla Grupy Żywiec, Heineken International, AgrosNova, Wedla, Ekstraklasy, Samsunga, T-Mobile w zakresie tworzenia portfeli marek, pozycjonowania, strategii komunikacji, badań i segmentacji rynku oraz optymalizacji procesów marketingowych. Olga Korolec podczas tegorocznego Marketing & Sales Executive Summit została wybrana Dyrektorem Marketingu Roku w kategorii KULTURA/MEDIA/ROZRYWKA.
Od momentu powołania UNGC w 2000 roku przystąpiło do niej ponad 13 tys. członków ze 170 krajów. Według Organizacji Narodów Zjednoczonych działalność sustainability to nie tylko działanie proekologiczne związane z ochroną środowiska, ale również praca na rzecz zapobiegania nierównościom społecznym, walka o prawa człowieka i demokrację. ONZ opisał je w 17 celach zrównoważonego rozwoju.