BadaniaMediaTVN Discovery Polska

Rok 2018 należał do TVN24 i “Faktów” TVN

W 2018 roku TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem tematycznym w Polsce zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej 16-49 lat – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Liderem wśród programów informacyjnych były “Fakty” TVN.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement za okres od 1 stycznia do 30 grudnia 2018 roku, wśród wszystkich widzów TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym ze średnim dobowym udziałem wynoszącym 4,1 proc.

TVN24 w tyle zostawił głównych konkurentów. TVP Info miało średni udział na poziomie 3,4 proc. Polsat News miał zaś 1,1 proc. udziału.TVN24 BiS miał 0,4 proc. udziału.

TVN24 BiS miał 0,4 proc. udziału.

Grupa komercyjna 16-49

Wśród widzów w wieku 16-49 lat (najważniejsza grupa dla reklamodawców) w 2018 roku na pierwszym miejscu pod względem oglądalności kanałów informacyjnych także znalazł się TVN24. Średni dobowy udział stacji wyniósł 2,3 proc.

Wynik TVP Info to 1,3 proc. Tymczasem Polsat News miał 0,7 proc. udziału.

TVN24 BiS miał średni udział w grupie 16-49 lat na poziomie 0,3 proc.

TVN24 był także najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym wśród kanałów kablowych w grupie 4+, ze średnim dobowym udziałem wynoszącym 4,1 proc. TVP Info miało 3,4 proc. udziału. TVN24 był także liderem wśród kanałów kablowych w grupie 16-49 z 2,3 proc. udziału.

“Fakty” TVN liderem

2018 rok był także dobry dla “Faktów” TVN. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, w mijającym roku program był liderem oglądalności wśród programów informacyjnych.

W grupie 4+ oglądało go w TVN średnio 2,63 mln widzów, co zapewniło 21,0 proc. udział w rynku. Gdy dodamy do tego wyniki TVN24 BiS, średnia oglądalność “Faktów” wyniosła łącznie 2,81 mln widzów. To przełożyło się na 22,5 proc. udziału w rynku.

“Wiadomości” w TVP1 miały średni udział 15,1 proc., program oglądało średnio 2,02 mln widzów. Gdy dodamy do tego wyniki w TVP Info, średnia oglądalność “Wiadomości” wyniosła łącznie 2,47 mln widzów – 18,4 proc. udziału.

“Wydarzenia” miały zaś 1,90 mln widzów w Polsacie – 15,6 proc. udział w rynku. Gdy dodamy do tego wyniki w Polsat News i Polsat News 2, średnia oglądalność “Wydarzeń” wyniosła łącznie 2,09 mln widzów. To przełożyło się na 17,1 proc. udziału w rynku.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w 2018 roku na pierwszym miejscu także znalazły się “Fakty” TVN. Program łącznie w TVN i TVN24 BiS oglądało średnio 965 tys. widzów, co zapewniło 21,9 proc. udział w rynku telewizyjnym.

“Wydarzenia” łącznie na wszystkich antenach (Polsat, Polsat News, Polsat News 2) w grupie 16-49 oglądało średnio prawie 779,9 tys. widzów, co oznaczało 18,1 proc. udziału. “Wiadomości” (łącznie w TVP1 i TVP Info) miały w grupie 16-49 średnio 548 tys. widzów i 11,6 proc. udziału.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *